Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat göra pannkakor nästan varje dag för det är gott och ganska mättande och då har jag ett ägg. Kött och fick äter jag i princip aldrig för jag har inte tillräcklig motivation och ork för att tillaga det och färdigt är dyrt och inte så gott

Jag svälter inte mig, jag äter för mycket. Men eftersom jag cyklar så mycket går jag inte upp hysteriskt mycket i vikt. Jag vet att det inte löser allting att vara smal, men om jag tycker att jag är smal och fin så slipper jag kanske en orsak till ångest
Då hittar ditt psyke något annat att hänga upp ångesten på.
 
Om du orkar kan du lägga in en hel kyckling i ugnen, ca 1 och en halv timme på 175 grader.
Då har du bra mat i ett par dagar :)

Det ''enda'' du behöver göra för att inte överäta är ju att sluta när du blir mätt, lättare sagt än gjort jag vet.
Men kom ihåg att du kommer få äta igen och det kommer vara lika gott då.
Blir du hungrig efter en timme så ät igen tills du blir mätt. :)
Du ska ju varken gå runt och vara proppmätt eller hungrig
 
Jag svälter inte mig, jag äter för mycket. Men eftersom jag cyklar så mycket går jag inte upp hysteriskt mycket i vikt. Jag vet att det inte löser allting att vara smal, men om jag tycker att jag är smal och fin så slipper jag kanske en orsak till ångest
Du äter hur som helst inte på ett sätt som är gynnsamt för varje kropp eller själ. En ätstörning kan aldrig, inte för dig, inte för någon, leda till något gott. Det är en helt snedvriden tanke. Väldigt ofta är det svårt att ta sig ur en ätstörning på egen hand så att söka hjälp för det är en idé värd att ta i beaktande.
 
Glöm inte den där kycklingen som du gillade!
Nej, den finns ju. Men den är dyr så jag köper den inte så ofta
Då hittar ditt psyke något annat att hänga upp ångesten på.
Mm, kanske det. Men då är jag iallafall smal
Om du orkar kan du lägga in en hel kyckling i ugnen, ca 1 och en halv timme på 175 grader.
Då har du bra mat i ett par dagar :)

Det ''enda'' du behöver göra för att inte överäta är ju att sluta när du blir mätt, lättare sagt än gjort jag vet.
Men kom ihåg att du kommer få äta igen och det kommer vara lika gott då.
Blir du hungrig efter en timme så ät igen tills du blir mätt. :)
Du ska ju varken gå runt och vara proppmätt eller hungrig
Jag äter bara kycklingfilé. Det finns ju att köpa fruset och slänga in i ugnen men jag har hängt upp mig på just att tillaga kött så det blir för jobbigt att klara. Får se om jag kan försöka iallafall nästa gång jag handlar.

Jag äter så fort så jag hinner varken njuta av maten eller känna när jag blir mätt. Men där har jag ett stopp på sådant jag måste tillaga för då gör jag bara en viss mängd och sedan är det slut. Sådant som bara är att äta trycker jag i mig allt på en gång eller går och småäter hela tiden. Speciellt när jag är piggare och blir uttråkad men inte klarar att göra något pga ångesten. Klarar jag att göra något så håller jag mig någorlunda mätt längre än om jag bara sitter och ugglar vid datorn
 
Idag ska jag hämta det nya marsvinet men jag har fortfarande inte fått någon mötesplats. Känner mig skitstressad av att inte kunna planera!
 
Efter mycket om och men så är lilla Peony äntligen här :bump: nu ska bara stackaren anpassa sig till ett nytt hem och nya kompisar
IMG_4138.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 733
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 816
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
278
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
40 531
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp