Haukur

Trådstartare
Hur länge smittar magsjuka hos hund?

Min vovva blev dålig i magen igår och har i natt varit jättedålig, vi har varit ute en gång i timmen och skitit. Idag på morgonen har hon spytt lite men har hon kunnat sova ett par timmar och sover nu.

Smittar magsjukor (för hon har inte ätit något olämpligt) hos hund lika som på människa?
Hade nämligen tänkt åka hem till mor och far imorgon och stanna över helgen men de har en liten hundvalp (som också precis haft en släng magsjuka) och jag vill ju inte smitta ner den.
 
Sv: Magsjuka

åk till vetrinären få medicin gjorde jag på min lilla för hans magsjuka slutade aldrig han va frisk sen på 2dagar:D
 
Sv: Magsjuka

Och ja det kan smittas, vet en av mina har väldigt lätt att få magsjuk så ja dom andra har blivit smittade några ggr.
 
Sv: Magsjuka

Och ja det kan smittas, vet en av mina har väldigt lätt att få magsjuk så ja dom andra har blivit smittade några ggr.

Vet du hur länge det smittar?

Det värsta verkar vara över nu, hon har inte skitit sen kl 7 och hon har bara spytt en gång. Nu är hon mest trött men hon har ju inte sovit på hela natten så det är ju inte så konstigt..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 395
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 200
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 691
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp