Novali01

Trådstartare
Japp exakt som rubriken säger, vad har ni för mål 2017?

Med fux nr 1, blivande 8-åringen är målet 110 hoppning, inte gått en enda hoppstart i Sverige hittills, LB dressyr på 65% och 100-klass fälttävlan.

Fux nr 2, blivande 6-åring som är riden sen oktober i Sverige, 100 cm hoppning, godkänd LB dressyr och 90 klass fälttävlan ev nån start 100.
 
Mina mål med Lassehästen är att rida M65 på alla H90 i vår ( mitt mål sa jag :p )...för att kanske våga prova H100 till hösten.
Jag ska också rida flera MsvC över 65% och se till att våra byten blir dressyr-rena så jag vågar prova MsvB till hösten.
Vi ska hoppa 110cm felfritt på tävling. På träning så går det, men inte än på tävling...
Det här kommer kanske gå om jag får Lassehästen att inte lägga i bromsen på dressyrbanan och om jag får bättre händer i hoppningen. Jösses vad mina tränare kommer få jobba för lönen. :D
 
Min fux (blir 4) är målet att hoppa in och sedan prova någon terrängträning. Det är allt jag vågar satsa på i nuläget, men om det vänder och hon kommer på att hoppning är lite roligt i alla fall blir det kanske någon start också.
Annars verkar hon mest bli dressyrhäst, så där är målet att komma ut på lite småklasser.
 
Eftersom jag insåg under sommaren att jag var mer ringrostig än vad jag trodde från början så har jag släppt kraven lite. Vi ska komma ut och tävla lite dressyr, målet hösten 2017 är godkända procent i LA, han ska få hopptävla med annan ryttare under våren och jag ska fortsätta träna hoppning och terräng.

Jag tänker att jag tränar på under året och får se hur det känns till slutet på sommaren/hösten, kanske gör vi någon start i slutet på säsongen men annars tränar vi flitigt istället och hoppas på start till 2018. Så målet för 2017 är helt enkelt att ha kul och känna oss säkra på träningarna och utvecklas så får vi se vart det bär :)
 
Mitt mål blir väl att sätta igång hästen igen när senskadan läkt och lastträna henne så vi kan åka iväg och träna lite terränghoppning. :)
Sen blir det nog någon pay & ride/jump också, tror inte det finns några pay & cross här annars hade jag nog provat. Allt hänger förvisso på hur igångsättningen går förstås.
 
Mitt mål med båda hästarna är att de blir dräktiga och föder fram friska och fina fälttävlansbebisar året efter.
 
Mitt mål är att rida LC hoppning med jämna resultat, och på terrängträningarna våga hoppa de hinder tränaren skickar oss på utan tvekan hela tiden :angel: Om det skulle anordnas nån typ pay and cross eller liknande så vill jag prova :)

Andra ponnyns mål är att öht komma ut på en terrängbana och skutta minihinder.
 
Målet med nya hästen är att komma ut på någon pay and jump/ride/cross. Förhoppningsvis alla ;)
Och att hon blir dräktig när hon skall betäckas :)
 
Mitt mål i hoppningen är att bli stadig i LC och starta LB (helst på en "riktig" tävling, men ev bara pay&jump) och i dressyren att öht komma igång med tävlandet, åtminstone på pay&ride:)
 
Jag vågar inte sätta några mål för 2017 än, just nu hoppas jag bara på att fröken blir frisk och förhoppningsvis kan tävlas. Vi tar det dag för dag så får vi se vart det leder.
 
Mitt mål för 2017 är att fröken prinsessan föder ett fint, friskt fälttävlansföl och att jag kanske ska hitta en enkel häst att skutta runt lite med, annars finns risken att jag helt glömt hur man gör när det väl blir dax att rida avkomman. Vad jag ska göra med prinsessan och kuben nästa vinter är inte bestämt än...
 
Att mitt ben ska läka ihop snabbt, att Sigrid och Anna ska glassa runt på stjärnnivå sen sälja Max och hitta nåt roligt nytt. Har en unghäst inplanerat som inte är startat för som jag hoppas kan gå 100-klass i slutet på säsongen.
 
Mitt mål är att spara pengar. :p Skittrist, men jag har lite långsiktiga planer som i förlängningen kräver mkt pengar.

Men förhoppningsvis ska vi ändå ha råd att åka på några terrängträningar och så ska vi få till den där debuten i hoppning (vi har varit klara för det sedan hösten 2015, men jag fegar ur varje gång :o).

I övrigt mest rida hemmavid och stärka galoppen, så hon slipper hoppa så himla mkt på styrka i varje språng. :p
 
Fy bubblan vad förmäten jag känner mig efter att ha läst resten av tråden.
Men jag har hört att man ska ha höga mål. " sikta mot stjärnorna, så kanske du kommer över stenen" typ .
Så jag har kvar mina mål och hoppas också att hästen och jag håller oss friska.
 
Fy bubblan vad förmäten jag känner mig efter att ha läst resten av tråden.
Men jag har hört att man ska ha höga mål. " sikta mot stjärnorna, så kanske du kommer över stenen" typ .
Så jag har kvar mina mål och hoppas också att hästen och jag håller oss friska.
Det är det är inte förmätet alls, jag tycker att det är jättebra att du har de målen. Själv har jag ju inte ens en häst att rida, så det blir lite svårt för mig. :p
Jag läste en intervju med en superduktig junior vi har i klubben, hon hade oxå satt höga mål för sig inför årets säsong - hon uppfyllde dem med råge, även om det kanske fanns de som höjde på ögonbrynen och himlade med ögonen, när de hörde dem för ett år sedan. Så behåll du dina mål och fortsätt jobba mot dem, jag håller tummarna för att det går vägen och hejar fram er hela tiden!:)
 
Fy bubblan vad förmäten jag känner mig efter att ha läst resten av tråden.
Men jag har hört att man ska ha höga mål. " sikta mot stjärnorna, så kanske du kommer över stenen" typ .
Så jag har kvar mina mål och hoppas också att hästen och jag håller oss friska.

Varför vika sig för Jante? Hade inte jag haft höga mål hade jag aldrig kunnat rida internationell 3* klass då jag varken hade pengar eller backup för det egentligen, eller team kanske det heter i nutiden ! Det var bara jag, min häst min blå pickup och mitt Brenderupsläp :D
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 256
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 193
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 703
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp