Ang Jante så är det lika med rött skynke för mig. Hatar Jante innerligt. Jante sätter krokben för så många ambitioner, slår ned så många som skulle kunnat ta sig betydligt längre om inte Jante slagit till och slagit ned. Så jag röstar för att vi slår ned Jante! Totalt väck med Jante 2017!
 
Japp exakt som rubriken säger, vad har ni för mål 2017?

Med fux nr 1, blivande 8-åringen är målet 110 hoppning, inte gått en enda hoppstart i Sverige hittills, LB dressyr på 65% och 100-klass fälttävlan.

Fux nr 2, blivande 6-åring som är riden sen oktober i Sverige, 100 cm hoppning, godkänd LB dressyr och 90 klass fälttävlan ev nån start 100.

Spelar det någon roll för dina mål om hästen är riden och hoppad i Sverige eller på Irland, eller vad menar du :confused:

Jag har inga mål för detta året än, vi får se hur saker och ting utvecklar sig.
 
Spelar det någon roll för dina mål om hästen är riden och hoppad i Sverige eller på Irland, eller vad menar du :confused:

Jag har inga mål för detta året än, vi får se hur saker och ting utvecklar sig.
Ja? Frågor på det?:rofl::rofl::rofl:
Fux nr 1 vet jag inte om hon är tävlad hoppning alls förutom pay and jump på Irland, och jag har ju inte startat henne på hopptävling här.
Fux nr 2 är inriden på Irland som 4-åring, riden till januari 2016 där men skadade sig ju sen så vad jag menar är att när jag fick henne var hon inte riden sen dess. Är alltså riden i år ca 3 mån totalt.
 
Men?? Vad har hänt nu?
Jag hade bokat in en vetcheck men några veckor innan blev hon diffust oren, så jag bestämde mig för att göra en ordentlig utredning hos en annan vet. Nu är hon behandlad i höft, knä, käke och strålbensbursa. Testade även positivt för Anaplasma. Skev i en framhov (ballförskjutning).
Så ja, lite smått och gott.
 
Jag hade bokat in en vetcheck men några veckor innan blev hon diffust oren, så jag bestämde mig för att göra en ordentlig utredning hos en annan vet. Nu är hon behandlad i höft, knä, käke och strålbensbursa. Testade även positivt för Anaplasma. Skev i en framhov (ballförskjutning).
Så ja, lite smått och gott.
Äsch då!!! Men det är ju alla saker som är behandlingsbara och kanske hänger hältorna ihop med anaplasman, är ju inte ovanligt.
 
Äsch då!!! Men det är ju alla saker som är behandlingsbara och kanske hänger hältorna ihop med anaplasman, är ju inte ovanligt.
Det vore så himla skönt om det kunde vara svaret, men jag vågar inte hoppas på något faktiskt. Mest orolig för den skeva hoven och inflammationen i bursan, men ska ta en plåt på det nästa gång.
 
Jag har inga mål för detta året än, vi får se hur saker och ting utvecklar sig.

Eller jo! Jag kopierar in från dressyrtråden :D

Vi var ju då nere och tränade i november och har börjat med skolorna och till 2017 ska han starta någon MsvB2 har jag tänkt! Han blir 7 nästa år så han behöver inte kvala så vi får se hur vi gör om vi rider någon LA eller MsvC innan eller om vi bara rider fälttävlansdressyren.

Det övriga får vi se! Antingen inga mål eller jättemål blir det :rofl:
 
Varje år har jag som mål att lära mig rida, så det får bli målet för 2017 också.
Sen planerar jag även att tävla H100 med godkända resultat. Hoppas kunna träna bort en del av spändheten i ridhus, närma oss 70% i dressyren, starta 110 hoppning.
Och så ska vi ha kul!
 
Varje år har jag som mål att lära mig rida, så det får bli målet för 2017 också.
Sen planerar jag även att tävla H100 med godkända resultat. Hoppas kunna träna bort en del av spändheten i ridhus, närma oss 70% i dressyren, starta 110 hoppning.
Och så ska vi ha kul!
Satsa på kul i första hand! ;):D
 
Förra nyår konstaterade jag att jag inte skulle ha "ta mig igenom en debutantklass" som mål för 2016. Nu har jag nog konstaterat att det (som varit mitt mål sedan jag skaffade häst 2003, om än med lite längre horisont än "i år ska jag") nog inte lär bli av någonsin. Det är lite tomt.
 
Förutom att jag som @emma-vsm hoppas att Fuxen Bronco ska vara fräsch nästa år så siktar jag på att han ska vara stabil i 100-klass för att isf avsluta säsongen i enstjärnig klass.

På hoppfronten ska jag få tummen ur och rida några 130 nästa år, vi skulle ju startat redan i våras men kom inte med på en tävling och hade ju slagit honom i ögat (ja, av misstag! :o) lagom till den andra och sen kom fälttävlanssäsongen igång.

Inte en jävla dressyrtävling ska jag rida iaf! :D
 
Eftersom mina riktiga mål för 2017 kommer handla om dressyr så undrar jag vad som egentligen skiljer mellan LA:1 och La:2? Har bara glott på Stallbacken och där är det i nuläget samma program med en kommentar om att nytt LA:1 är på gång. Tell me please!
 
Ang Jante så är det lika med rött skynke för mig. Hatar Jante innerligt. Jante sätter krokben för så många ambitioner, slår ned så många som skulle kunnat ta sig betydligt längre om inte Jante slagit till och slagit ned. Så jag röstar för att vi slår ned Jante! Totalt väck med Jante 2017!
Årets bästa mål!!
 
Eftersom mina riktiga mål för 2017 kommer handla om dressyr så undrar jag vad som egentligen skiljer mellan LA:1 och La:2? Har bara glott på Stallbacken och där är det i nuläget samma program med en kommentar om att nytt LA:1 är på gång. Tell me please!

Ingen aning, skulle aldrig få för mig att rida på kort bana så jag tittar aldrig på de programmen.
 
Nästa år har jag faktiskt som mål att rida och förhoppningsvis även tävla litegrann fälttävlan igen, saknar det lite för mycket efter mitt "friår"! :angel:

Kommer dock fortfarande lägga mest vikt på hoppningen och dressyren (med respektive hopp- och dressyrhästen), men om hopphästen håller sig fräsch *peppar peppar* eller jag får låna ngn trevlig pålle så vill jag definitivt rida några träningar och ett par tävlingar i FT med. :love:
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 263
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 204
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Yttik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp