Jag har inte så högt ställda mål för 2017 då det kommer att vara så mycket annat som händer i livet.
Huvudsakliga målet är att ha kul ihop med mitt lilla troll. :bump:
Fortsätta i H90 och få stabila och bra rundor och beroende på hur många starter vi får ihop och hur det går kanske debutera H100.
Bli stabilare i traven vid nedsittning och åka ut på någon vanlig dressyr.
Åka på ngn hopptävling och hoppa 90-100, kanske 110 senare under året.
Bygga upp hans styrka och kondition ytterliggare och kanske starta ngn mer distans om det finns ngn nära när det passar.
 
Jag ska rida så många pay&crosser och stilterränger som jag bara kan. Börjar väl försiktigt med 80 och sen ska vi ligga stadigt på 90. Terrängen är ju roligast :)

Sen beroende på hur banhoppningen känns ska jag rida en eller flera H90. Jag har banhoppningsfobi så det får ta den tid det tar att känna oss redo. Vi debuterade fälttävlan förra året så vi är fortfarande newbies enligt mig :D

Och fortsätta jobba på LA-nivå i både dressyr och WE. Har inga direkta mål i procent, bara att det ska kännas bra och att han ska gå fram inne på banan.
 
Mitt mål är att spara pengar. :p Skittrist, men jag har lite långsiktiga planer som i förlängningen kräver mkt pengar.

Men förhoppningsvis ska vi ändå ha råd att åka på några terrängträningar och så ska vi få till den där debuten i hoppning (vi har varit klara för det sedan hösten 2015, men jag fegar ur varje gång :o).

I övrigt mest rida hemmavid och stärka galoppen, så hon slipper hoppa så himla mkt på styrka i varje språng. :p

Nu är vi halvvägs genom året, hur går det för er andra? :) Vet iaf att @Lady_S debuterat H100 :D

Mina långsiktiga planer realiserades något fortare än jag hoppats på, dvs flytt söderut. Har hittills hunnit med en terrängträning (ikväll) och fler lär det bli med en riktigt trevlig bana och bra tränare bara 35 min körning bort. :)

Har en plan för hoppdebuten också, tänkte rida p&j 14 augusti och om det känns bra startar jag LD 26 augusti. :)

Tror även att det blir två dressyrstarter i år, 23 juli och 2 augusti, där håller vi oss till LC och hoppas få igång motorn (undrar om man kan ställa en bank eller en stock på dressyrbanan :angel: ).

Dessutom ska vi testa att rida bruksridning också. :D
 
@Habina Min 4åring har i helgen varit ute på sin första hopptävling, träningar och bete/vila inplanerade och även fälttävlansstart längre fram!

Den andra hästen har gjort flera felfria terrängrundor i H100 och fortsätter vi så, så blir det 1* start mot slutet av sommaren :)

Mitt mål med min 4åring (ja just han är.4 nu f.2013) är att träna för en start i breeders i fälttävlan. Sen om vi startar eller inte finns det ju många aspekter på. Men konkret är målet då start i H90, 60% i LC dressyr och felfri 1m hoppning.

Med fullblodet är målet att fortsätta jobba på styrkan och starta 1* fälttävlan.
 
Jag hade inte ens skrivit något i tråden här ser jag. Men min lilla häst har gått 4st 1* med placering/vinst i 3 och en fin prestation även i den fjärde - samtliga felfria på hinder i terrängen och två inom tiden :up: Så vi har nått våra mål även om vi inte hade några ;)

Jag planerar att rida fler 1*, kanske några fler internationella och går det som det ska kommer vi att ha ett lag till lag-SM i höst.
Målet är att fortsätta på samma fina vis som under våren och försöka vässa upp oss i alla grenar - få ordning på dressyren, sluta riva i hoppningen, snabba på i terrängen - kort sagt ska jag försöka få upp lilla häst bättre på bakbenen :)
 
Min fux (blir 4) är målet att hoppa in och sedan prova någon terrängträning. Det är allt jag vågar satsa på i nuläget, men om det vänder och hon kommer på att hoppning är lite roligt i alla fall blir det kanske någon start också.
Annars verkar hon mest bli dressyrhäst, så där är målet att komma ut på lite småklasser.

4-åringen är inhoppad och verkar tycka hoppning med ryttare är bättre än löshoppning. Hoppar plank, grindar och vattenmatta utan att titta så efter betet är planen att prova terräng också.
 
Efter att min miss gjorde att vi råkade ha konferens om min häst o barfotahovar är jag nu tillbaka på rätt forum :D

Här är inlägget som såklart skulle vara här o inte under dressyr!

Våra mål är typ att göra skogsmulle av @Wilisia s tävlingsponny :rofl:

Skämt o sido. Alla Tigers skador hittills har ju bla berott på att han varit skodd (han halkar o skadar sig eller nu senast tappade en sko o drog till nåt ligament) o han har alltid haft väldigt dåliga framhovar. Så nu när han ändå var igång i sommar o tävlade lite o bra på vetcheck så plockade vi av alla skor i samband med att hovslagaren flyttade typ 6 h bort :( Det har gått över förväntan o känns verkligen som något han behövt så vi får lite se hur det går att träna i vår barfota eller med boots o så.

Bortser vi från fossingarna så hade jag velat att @Wilisia typ red ngn hoppning o ngn H90. Jag hade velat rida typ 80, men tänker ffa att jag vill träna i år! O Chefen ska börja med att få rida min häst rak o stark :bump:

Började bra med att hästen kändes askalasbra efter Chefens första ritt o han fick även hoppa med @Wilisia i ridhuset o gjorde det så fint!

Efter det tränade vi en del terräng, startade en P&C 70 cm som gick fint och hästen var fräsch i benen på vetcheck. Han har dock lyckats ha käkledsinflammation men med det så har jag blivit lite modigare (är ju typ sjukt rädd att hästar ska springa ifrån mig) o vi rider nu bettlöst utan problem. Anmälde mig till Sugar Cup Senior 80 cm o hästen var SÅ GLAD första starten :love: Typ lyckligaste milstolpen i mitt lov när vi kom i mål pigga och glada båda två o bara undrade varför banan tog slut så fort. Vi fick dessutom 7.0!

Men sen hade hästen inflammation i sitt framknä igen :cry: så avbokade allt kommande och har nu tom fixat en sjukgymnast till honom :laugh: så nu får det bli ridning av chefen och lasta iväg till vattenträning o klättring istället för terräng o galoppträning helt enkelt.
 
Nu är vi halvvägs genom året, hur går det för er andra? :) Vet iaf att @Lady_S debuterat H100 :D

Mina långsiktiga planer realiserades något fortare än jag hoppats på, dvs flytt söderut. Har hittills hunnit med en terrängträning (ikväll) och fler lär det bli med en riktigt trevlig bana och bra tränare bara 35 min körning bort. :)

Har en plan för hoppdebuten också, tänkte rida p&j 14 augusti och om det känns bra startar jag LD 26 augusti. :)

Tror även att det blir två dressyrstarter i år, 23 juli och 2 augusti, där håller vi oss till LC och hoppas få igång motorn (undrar om man kan ställa en bank eller en stock på dressyrbanan :angel: ).

Dessutom ska vi testa att rida bruksridning också. :D
Menar du att jag måste sätta ett nytt mål nu? :nailbiting: Jag tycker inte om att sätta mål. I alla fall inte att uttala dem högt. :cool: Om ingen vet så vet de inte om man misslyckats heller, liksom. :idea: :angel: :D
/Lady_S
 
Menar du att jag måste sätta ett nytt mål nu? :nailbiting: Jag tycker inte om att sätta mål. I alla fall inte att uttala dem högt. :cool: Om ingen vet så vet de inte om man misslyckats heller, liksom. :idea: :angel: :D
/Lady_S

Nädå, du kan ligga och lata dig i solen, pilla dig i naveln och äta praliner resten av året. :rofl:
 
Jag ska rida Erik Duvander-kursen nästa vecka, det är det första ordentliga vi gör i år...
Sen är det tråkigheter privat som gör att jag kanske inte kommer tävla alls i år. Tråkigt men är det så får jag bara acceptera det.
Ska iaf träna och få fröken stark och redo, hon känns riktigt fin nu (peppar peppar)!
 
Nästa år har jag faktiskt som mål att rida och förhoppningsvis även tävla litegrann fälttävlan igen, saknar det lite för mycket efter mitt "friår"!

Kommer dock fortfarande lägga mest vikt på hoppningen och dressyren (med respektive hopp- och dressyrhästen), men om hopphästen håller sig fräsch *peppar peppar* eller jag får låna ngn trevlig pålle så vill jag definitivt rida några träningar och ett par tävlingar i FT med. :love:

Hmmm, hittils så har jag iaf lyckats träna litegrann.... att träningen gick åt hel*#* pga. att min skrulliga hopphäst inte funkar ihop med ett gäng laddade ft-hästar (och ryttare) är väl inte så noga...? :angel: Men sannolikheten att jag kommer tävla fälttävlan på ovannämnda hopphäst i år är nog tyvärr minimal...

Jag har dock lyckats smickra in mig som någon typ av "working student" hos @Wilisia & co för ett par veckor i sommar, så förhoppningsvis kommer det bota mina abstinenser litegrann. :cool: :up: (Eller göra dom värre...? Time will show!) Blir oavsett kul att få vara i ett riktigt proffsigt fälttävlansstall som en omväxling till att vara den enda ft-ryttaren i mitt distrikt! :)
 
Hmmm, hittils så har jag iaf lyckats träna litegrann.... att träningen gick åt hel*#* pga. att min skrulliga hopphäst inte funkar ihop med ett gäng laddade ft-hästar (och ryttare) är väl inte så noga...? :angel: Men sannolikheten att jag kommer tävla fälttävlan på ovannämnda hopphäst i år är nog tyvärr minimal...

Jag har dock lyckats smickra in mig som någon typ av "working student" hos @Wilisia & co för ett par veckor i sommar, så förhoppningsvis kommer det bota mina abstinenser litegrann. :cool: :up: (Eller göra dom värre...? Time will show!) Blir oavsett kul att få vara i ett riktigt proffsigt fälttävlansstall som en omväxling till att vara den enda ft-ryttaren i mitt distrikt! :)

Åh vad kul!! Ska du ha med dig hästen också? :)

@Speedway Jag väntar på dig också :laugh:
 
@sorbifolia förbered dig på att bli smalare. Klipp inte naglarna innan du åker och ta med dig många handskar. Och när du tror att det är lite läge för en paus så har de där två inte ens börjat... Vill du smöra så ta med dig många olika sorters Ballerina Kex. ( Jag tror de typ knarkar Ballerina! På riktigt!)
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 244
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 164
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 683
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp