robl

Trådstartare
Hej.
Håller på att måla om allt här hemma och har fått ett litet problem nu.
Har furutak i hela huset, min mamma har målat hennes furutak med vanlig väggfärg och det blev hur bra som helst o är fortfarande fint flera år efter. Har gjort det i ett av mina rum och det blev bra. Men nu, i nästa så kommer kvistarna igenom.

Undrar nu hur jag kan lösa detta, går det att måla över med en färg som är anpassad för furutak eller ska jag välja någon annan nu när jag redan kletat med väggfärg?

Hoppas på snabba svar :D
 
Det finns något medel man kan måla på kvistarna så det inte ska synas igenom (kommer dock inte ihåg vad det heter). Gå till en riktig färgbutik och fråga. Att måla med oljebaserad färg kan vara en ide annars. Men som sagt, fråga i en riktig färgbutik för bästa hjälp.
 
Det bästa är nog att fråga färgbutiken. Kvistlack ska normalt läggas på innan man målar. Vi har tyvärr tråkiga erfarenheter. När vi målade verandan (väggpanel, tak och fönsterbänkar) anlitade vi yrkesmålare. Denne i sin tur har all sin leverans från Flügger, och han ansvarade ensam för vitmålningen av den nybyggda verandan.

Redan innan ett år hade gått hade alla kvistarna blött igenom. Alla. Hela verandan såg ut som en albinoleopard (well, ni får föreställa er).

Tyvärr tog inte Flügger något ansvar, trots att de erkände att kvistlacken inte håll måttet. Det blev en rätt dyr historia, med tanke på kostnaden för arbete och färg.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Hemmet Nordsjö base white på vägg och sen 0502-Y på golvlister, det kommer inte se bra ut eller hur? Jag vill helst inte ha 0502-Y på väggarna...
Svar
15
· Visningar
1 425
Senast: sweep
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Habina
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 750
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp