"Man får så mycket må bra-endorfiner av att rida"

Eva Qvarfordth är 63 år gammal. Men älskar fortfarande att rida på hästar, trots den veritabla skräcken för att skada sig. Här berättar hon om hur hennes genuina hästintresse föddes och varför hon inte kan släppa ridningen. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.mvt.se/asikter/ledare/man-far-sa-mycket-ma-bra-endorfiner-av-att-rida-om4342594.aspx
Visst är det härligt att ridning är en sport som lockar alla åldersgrupper. Fast alltså - 63 är väl ingenting - Ulla Håkansson är 78 och tävlar fortfarande på högsta nivå :)
 
Visst är det härligt att ridning är en sport som lockar alla åldersgrupper. Fast alltså - 63 är väl ingenting - Ulla Håkansson är 78 och tävlar fortfarande på högsta nivå :)

Jag tycker också att det är lite konstig inställning i artikeln. Att rida två gånger i veckan vid 63, är inte mer konstigt än att gå på gymet vid den åldern. Hon har ju ridit i många år även om det funnits avbrott. Rädd för att skada sig - det har väl inte med åldern att göra. Det är nog alla oavsett ålder.

Men härligt att visa alla vilken fantastisk varelse hästen är - allt från friskvård, rehabilitering till att vinna OS-guld när man är över 50 år, eller vid 78 vara aktiv tävlingsmänniska.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 668
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp