Män som försörjer kvinnor?

Bildning sker även via föräldrar.

Att du gör föräldern meningslös är inte realistiskt i något avseende.
Märkligt sätt att resonera på.

Bildning sker via samhället. Men inte enbart.
Men samhället har ansvar för att alla barn går i skolan och att skolan uppfyller sina mål. Skolinspektionen har koll på att det sker och nationella prov säkerställer att det är samma kunskapsnivåer i hela landet.

Utbildningen i skolan och familjen är olika sidor av samma mynt. Den ena är lagstadgad. Den andra har vi ingen koll på.

Jag kan för mitt liv inte begripa hur du resonerar.
 
I din värld så skulle den biten ju i alla fall inte fungera.
Där så skall mannen vara borta och arbeta för att försörja familjen, för det så kan det vara bra med utbildning.
Kvinnan däremot skall vara hemma och ta hand om barnen och mannen och för det så behöver ju inte kvinnan få någon högre utbildning.
Hur menar du då att barnen skall kunna få någon bildning från föräldrarna?
Det hela går liksom inte ihop i slutänden.

Du har uppenbarligen inte aning om vad jag tycker och tänker. Svara på vad jag säger istället för vad du tror att jag tycker.
 
Särskilt män med makt tror jag helt enkelt har en vana vid att de frankt kan bestämma alternativt köpa sig till de lösningar de vill ha, och de har liksom aldrig tänkt tanken att hans fru skulle kunna ha rätt till något som han upplevt att han hela tiden har haft makten över.
Jag har faktiskt sällan sett det hos män med verklig makt.
De vet hur lätt man kan bli av med den.
Men däremot med dem som har behov av makt, vilket verkar vanligt bland just män.
Där så är det nog som du beskriver det.
De anser sig ha rätten att äga och bestämma över allt som de vill ha.
 
Jag har aldrig blivit försörjd med jag har försörjt. Har även en kvinnlig vän som försörjde sin fd.

Jag tror att männen inte ser hemarbetet som oavlönat arbete. Utan som det tidigare har nämnts något som ingår ändå.

Sedan tror jag att när man är i relationen så är inte det ekonomiska det viktiga, när relationen tar slut så är det nog lätt att glömma bort ens tidigare ekonomiska värderingar.

Tillbaka till min vän och jag så får jag erkänna att det grämde oss en aning direkt efter att våra relationer var slut. När vi fick perspektiv på det hela och såg vad mycket man spenderat på den personen. Men det var väl inget någon av oss har ältat, för båda hade ju tyckt att det var värt det under relationen.
 
Jag tror inte att det skulle vara särskilt populär eller tas emot särskilt bra om det var män som pratade om "hur kvinnor är" och "varför kvinnor är på det viset". Jag kan tycka att det blir lite konstigt att sitta här som grupp och bestämma hur och varför en grupp som man inte själv tillhör är på ett visst sätt och hur och varför den gruppen resonerar så.
 
Jag kan tycka att det blir lite konstigt att sitta här som grupp och bestämma hur och varför en grupp som man inte själv tillhör är på ett visst sätt och hur och varför den gruppen resonerar så.
Anser du att män och kvinnor är olika grupper på det viset?
Och om det är så, varför är det då fel att diskutera hur en grupp som vi kvinnor förväntas bilda familj med är?
Det påverkar ju i högsta grad kvinnor hur deras män är, kan jag tycka.
 
Anser du att män och kvinnor är olika grupper på det viset?
Och om det är så, varför är det då fel att diskutera hur en grupp som vi kvinnor förväntas bilda familj med är?
Det påverkar ju i högsta grad kvinnor hur deras män är, kan jag tycka.
Det är inte fel att diskutera grupper men däremot kan jag tycka att det är fel att lägga direkta negativa motiveringar till olika ageranden om man inte har belägg för det. Det blir lätt till lite av en ryggdunkarklubb där man sitter och håller varandra med om hur grisiga männen är för att man ser kvinnor enbart som objekt.

Man kan och bör observera fenomen och diskutera dessa men just det där med att bestämma åt andra vad som driver och motiverar dessa har jag väldigt svårt för.
 
fel att lägga direkta negativa motiveringar till olika ageranden om man inte har belägg för det.
Jag har ju "belägg för det".
Det finns också statistik.
hur grisiga männen är för att man ser kvinnor enbart som objekt.
Prostituerade köps i princip uteslutande av män så den delen kan vi definitivt vara säkra på att det finns belägg för.
Man kan och bör observera fenomen och diskutera dessa men just det där med att bestämma åt andra vad som driver och motiverar dessa har jag väldigt svårt för.
För att kunna påverka så behöver man veta drivkrafterna bakom olika ageranden.
På en arbetsplats t.ex. så är frågan "Vad motiverar dig?", fullständigt relevant.
Och chefer funderar ofta över vad som "Makes people tick".
 
Jag har ju "belägg för det".
Det finns också statistik.

Prostituerade köps i princip uteslutande av män så den delen kan vi definitivt vara säkra på att det finns belägg för.

För att kunna påverka så behöver man veta drivkrafterna bakom olika ageranden.
På en arbetsplats t.ex. så är frågan "Vad motiverar dig?", fullständigt relevant.
Och chefer funderar ofta över vad som "Makes people tick".

Att det nästan bara är män som köper prostituerade skulle vara belägg för vad exakt? Att ta reda på vad som är drivkrafter är som du nämner en nyckel för att kunna förändra saker men det är inte vad jag tycker sker, jag tycker det är mer att man projicerar en egen bild om varför det sker.
 
Det är inte fel att diskutera grupper men däremot kan jag tycka att det är fel att lägga direkta negativa motiveringar till olika ageranden om man inte har belägg för det. Det blir lätt till lite av en ryggdunkarklubb där man sitter och håller varandra med om hur grisiga männen är för att man ser kvinnor enbart som objekt.

Man kan och bör observera fenomen och diskutera dessa men just det där med att bestämma åt andra vad som driver och motiverar dessa har jag väldigt svårt för.

Gemene man föredrar tyvärr att gå med i ryggdunkarklubben. Många saknar den intellektuella förmåga som krävs för att se saker och ting ur olika perspektiv. Andra faller dit för viljan att få bekräftelse.

Du ska ha cred för att du höjer nivån på samtalet i tråden. Det märks att du har både kunskap och förmåga att analysera.
 
Att det nästan bara är män som köper prostituerade skulle vara belägg för vad exakt?
Att det är just män som ser andra människor som varor som man kan äga.
jag tycker det är mer att man projicerar en egen bild om varför det sker.
Man kan ju bara skapa en bild hos sig själv, andra har man inte den kontrollen över.
Jag kan ju inte skapa en bild i ditt huvud, eller hur?
 
Fast hur många procent av männen har köpt prostituerade?
Det är inte det relevanta utan det relevanta är att det i princip bara är män.
Och jag dömer bara just dessa män.
Men kan definitivt excludera i princip alla kvinnor.
Du dömer en hel grupp baserat på vad en liten minoritet av denna grupp har gjort.
I den här tråden så handlar det egentligen bara om de män som försörjer kvinnor.
Andra män hör ju inte till den gruppen.
Försörjer du en kvinna?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp