....Manchester.

Sel

Trådstartare
Har inte så mycket att säga egentligen och hade ingenting hört förrän jag klämde igång TV'n på jobbet.
22 döda, 59 skadade sist jag hade en uppdatering.
Man börjar bli lika trött som arg.
 
Mina tankar går till offren och deras anhöriga :( :heart

Däremot tycker jag att Europa borde göra ännu mera för att bekämpa dessa extrema islamister. Många verkar ju redan vara kända av motsvarigheterna till Säpo o.dyl, varför agerar de inte kraftfullare, innan såna här dåd händer?!
 
Själv funderar jag på hur media tänker ibland, jag har suttit under morgonen med flera journalister från Sverige som vill ha kontakt med svenskar i Manchester, som kommer från just deras stad och var där eller i närheten. Detta började tidigt i morse och jag tror inte de som var på plats tänker på media i första hand.
 
Manchester har haft en hotbild länge, senast för några år sedan grep man några som planerade ett terrordåd.
Det är fantastiskt hur alla går samman och blir starka i det svåra. Terroristerna vill skapa rädsla och det ska dom inte ha.
Japp. 1995 hittade polisen en "bombfabrik" i närheten.
 
Tycker det är fruktansvärt och lika fruktansvärt att man bara "jaha, nu igen". Så himla sorgligt för alla anhöriga, ska tydligen finnas en del barn bland offren :cry: IS har såklart tagit på sig dådet (vilket de väl faktiskt aldrig gjorde med dådet i Sthlm?).
På nyheterna nämndes det flera gånger att Storbritannien har enorma resurser till att bekämpa sånt här men ändå lyckas det slinka igenom terrorister. Även om de har enorma resurser så kan de säkerligen inte följa varenda en hela tiden.
 
Förrförra gången och förrförraföra och förförföraföra gången med.
Ira har sprängt bomber där 1973, 1974, 1992 och 1996.

Sist har jag för mig att det var Stockholm :meh:. -73 är 40 år sedan och dessutom bodde jag i London då.
Varför inte dra upp WWII? Det är bara 70 år sedan :banghead::banghead:. Tydligen gör vissa allt för att ursäkta islams terrordåd, Paris, Nice, Bryssel, Stockholm var bara tillfälligheter?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp