Manlängden..

Haha, har en d-ponny med världens tjockaste man! Håller hans man ganska kort men tjockleken finns det nog inget att göra åt... Det blir riktigt stora knoppar och det allra minsta antalet knoppar jag fått till på honom är 15, då var knopparna rejält stora :rofl: Annars blir det väl 20-25 knoppar, knopparna blir för stora och klumpiga annars enligt mig. :o Men ponnyn är fin i allt! :heart
 
Här flätas inget, endast lätt ansad så att den är representativ för rasen och genomborstad med glansmedel så att den faller naturligt och inte tovar sig.

Ps.
samma sak med svansen
 
11659362_1194909590534717_2872322106911757949_n.jpg
10404179_1167494973276179_2056038051101547995_n.jpg
jag både rycker/tunnar och klipper treåringens man till ca 2 handsbredder. Helst vill jag ha manen så tunn som möjligt utan att det ser konstigt ut. Har dock problemet att hon har en virvel mitt på, och hur jag än gör så lägger sig manen på andra sidan, som på nedersta bilden. Vad gör man åt det? :(
 

Liknande trådar

Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Ajda
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Bulldoozer
·
Mat Vi har besök i helgen och jag har tänkt att vi ska bjuda på "hemmaproducerad mat" (så långt det är möjligt). Men, jag som inte ätit kött...
2
Svar
21
· Visningar
919
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp