Människor som ska "rädda" varenda katt de ser

Stötvågsbehandling används inte som en etablerad metod inom hälso- och sjukvården.
Däremot används det säkerligen bland alternativa utövare och möjligen massageterapeuter.

Jag har en häst som var spänd i ryggen (min åsikt utifrån hur han gjorde vid galoppfattningar) och tänk sicken tur att någon närvarande hade en sådan apparat med sig.
Hästen fick 45 min behandling, höll på att somna och dagen efter var han i stort sett sig själv igen i fattningarna.

Det används av sjukgymnaster och naprapater, även på landstingsanslutna kliniker, och det finns viss evidens förr effekten vid vissa tillstånd, så jag skulle definitivt inte klassa den som vilken alternativ mumbo-jumbo som helst.
 
Så var det igång igen, nu har det drivits en insamlingskampanj för en hemlös katt som är blind OCH döv. Folk som ifrågasatt får höra att katten är glad, får ett värdigt liv och man minsann inte skulle avliva en blind och döv människa. Jag blir så ledsen och uppgiven.
 
Så var det igång igen, nu har det drivits en insamlingskampanj för en hemlös katt som är blind OCH döv. Folk som ifrågasatt får höra att katten är glad, får ett värdigt liv och man minsann inte skulle avliva en blind och döv människa. Jag blir så ledsen och uppgiven.
:cry:
 
För jämförelsen är ju helt relevant :grin:


Jag blir arg varenda gång jag ser den typen av argument. Djur är inte människor. Hur jäkla svårt är det att fatta skillnaden på en individ som kan använda internet, skriva brev, och tala i telefon, som kan ha ett abstrakt aktivt socialt och politiskt liv. Jämfört med en individ som är fullständigt beroende konkreta kognitiva intryck i nuet för att uppleva och interagera med världen.

Dessutom framställa långdragna behandlingar av sjuka djur som någonting godhjärtat och självuppoffrande. En enda jäkla egotripp är vad det handlar om, och djuret är den som betalar priset. :mad:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
25 010
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 072
Senast: Qelina
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
77 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp