Märgben, kokas eller ges rått??

Sv: Märgben, kokas eller ges rått??

Min fick rått fläsk för att många sagt att de e ok.... Han fick väl förvisso inte trikiner men han ble så jäkla dålig i magen av de ble raka vägen till vet. föe en Cani kur omgång, sen har han inte fått rått fläsk, Han är van vid att få rått från nöt å fågel är uppväxt på vom mer eller mindre....

De där med trikiner har man (jag) alltid hört att de finns i rått fläsk-men tiderna förändras juh tydligen:D:D:D
 
Sv: Märgben, kokas eller ges rått??

Fläsk är ju väldigt fett kött, så får de mycket direkt är det rätt givet att magen säckar ihop..
 
Sv: Märgben, kokas eller ges rått??

Fläsk är ju väldigt fett kött, så får de mycket direkt är det rätt givet att magen säckar ihop..

Jo de ju sant, men i detta fallet var de INTE så att han fick mycke kött, utan han fick nån bakterie som magen ville ha ut fort som f*n.... Men nog om de... Med andra ord så e de så att man KAN ge rå fläsk om man vänjer in dom....:D
 
Sv: Märgben, kokas eller ges rått??

När du ger ben från fågel så ska det inte vara "bärande" ben. Dvs. inte lårben (kycklingklubba) Annat som vingar och hals går utmärkt att ge :) Råa! Ej tillagat!

Råa fläskben kan man också ge. Men det är lite invänjningstid på det. Hundarna blir hårda i magen, börja därför med lite i början. Man ska dock se till att benen inte är sågade så att de har vassa kanter.

OK, då kan jag ge henne lite råa kycklingvingar oxå! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Vilka märgben köper ni som inte köper direkt från producent/slakteri? Jag hittade några som var varmluftstorkade i 72 grader och sedan...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 921
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 786
Senast: Gumman123
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 883
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp