Tog mig äntligen i kragen för att ladda upp lite filmer:



Och så två bilder på nybadade grisar:

https://instagram.com/p/BJXdhVMBNHk/
https://instagram.com/p/BJ-7W6OhgX6/
Så himla söta :love: :love: :love:

Vår lilla fröken är lite sur över att sitta i egen bur, hon är van att springa fritt i köket hela dagarna. Hon har därför inte samma aptit som hon brukar, men mamma fortsätter skämma bort henne. När hon (mamma) inte hade kunnat sova inatt hade hon gått upp och gett henne lite mat och idag halkade hon till affären bara för att köpa persilja :D

Det är svårt med ens egna djur, man är verkligen bara djurägare då. Hur länge tror du hon ska undvika hopp? I vanliga buren har de en bräda längs ena kortsidan och därpå brukar hon ligga och dessutom har de bro som de hoppar upp på i/ur buren.
 
Så himla söta :love: :love: :love:

Vår lilla fröken är lite sur över att sitta i egen bur, hon är van att springa fritt i köket hela dagarna. Hon har därför inte samma aptit som hon brukar, men mamma fortsätter skämma bort henne. När hon (mamma) inte hade kunnat sova inatt hade hon gått upp och gett henne lite mat och idag halkade hon till affären bara för att köpa persilja :D

Det är svårt med ens egna djur, man är verkligen bara djurägare då. Hur länge tror du hon ska undvika hopp? I vanliga buren har de en bräda längs ena kortsidan och därpå brukar hon ligga och dessutom har de bro som de hoppar upp på i/ur buren.

Har hon kontakt med de andra marsvinen åtminstone? Så de kan nosa genom gallret och så.
Kulan satt i egen bur en vecka, sen flyttade jag över honom. Hade då spån + ett tjockt lager med toalätt pellets för att minska risken för smuts i såret men huden hade väl egentligen gått ihop fint tills dess ändå. Så fort han kom ner till de andra två så började han äta helt normalt.
Tänker att hon ska undvika hopp i 2 veckor som för en hund/katt efter kastrering. Går det att möblera om tillfälligt så hon inte hoppar upp?
 
Har hon kontakt med de andra marsvinen åtminstone? Så de kan nosa genom gallret och så.
Kulan satt i egen bur en vecka, sen flyttade jag över honom. Hade då spån + ett tjockt lager med toalätt pellets för att minska risken för smuts i såret men huden hade väl egentligen gått ihop fint tills dess ändå. Så fort han kom ner till de andra två så började han äta helt normalt.
Tänker att hon ska undvika hopp i 2 veckor som för en hund/katt efter kastrering. Går det att möblera om tillfälligt så hon inte hoppar upp?
Det blir framförallt hopp när hon ska i och ur buren, trots broar. Att hålla henne instängd i två veckor skulle nog driva henne till vansinne. Mamma har låtit henne ha golvtid med kompisarna och burarna står galler mot galler, de har dock aldrig varit såna som sover ihop utan har varsin sovplats i buren.
Hon är opererad med flanksnitt, snitten är hela 1,5-2 cm långa :p
 
Hon har blivit sig själv mer för varje dag, ätit bättre och bättre. Även nypt mamma när hon haft henne uppe :laugh:, det betyder att hon är sig själv. Fick bara recept på metacam, tror hon kanske skulle behövt buprenorfin med de första dagarna. Ska tänka på det om nån av de andra måste opereras.
 
Det blir framförallt hopp när hon ska i och ur buren, trots broar. Att hålla henne instängd i två veckor skulle nog driva henne till vansinne. Mamma har låtit henne ha golvtid med kompisarna och burarna står galler mot galler, de har dock aldrig varit såna som sover ihop utan har varsin sovplats i buren.
Hon är opererad med flanksnitt, snitten är hela 1,5-2 cm långa :p

Jag tror inte det är några problem att låta henne röra sig på golvet :) Det är nog ingen fara om de har broar, kan väl inte bli något större hopp?
 
Inte alltför stora. Jag ska titta på henne imorgon innan jobbet, men det ser bra ut enligt mamma. Sen kanske hon får komma tillbaka till friheten :D

Är det egenbyggda broar för att komma ut ur buren? Eller köpta?
Har funderat på att skaffa så de kan gå ut och in i buren själva om man sätter rasthage runt om.
 
Hurdana broar är det? Funderar på att bygga något men färdigköpt vore ju mycket enklare :angel: Letat runt lite men inte hittat något som verkar funka.
 
Hurdana broar är det? Funderar på att bygga något men färdigköpt vore ju mycket enklare :angel: Letat runt lite men inte hittat något som verkar funka.
gangarbro_flexibel_10x22_1.jpeg

Sån här, finns i olika storlekar för billig penning på tex animail. Vi har en mindre från insidan och en större på utsidan, så de går som över agilityns A-hinder i och ur buren. Har satt i krokar på den stora så den är lätt att haka fast i gallret.
 
Det finns även denna variant
bro_f_r_kanin_och_marsvin.jpeg

men jag upplevde att vår bur var för hög för den så den stod inte stadigt. De har den på golvet istället.
 
gangarbro_flexibel_10x22_1.jpeg

Sån här, finns i olika storlekar för billig penning på tex animail. Vi har en mindre från insidan och en större på utsidan, så de går som över agilityns A-hinder i och ur buren. Har satt i krokar på den stora så den är lätt att haka fast i gallret.
Var försiktiga med dessa. Det finns risk att de fastnar med tårna mellan pinnarna
 
Jag har lagt in de sista utställningarna på hemsidan och uppdaterat lite på marsvinens sidor men jag har inte fått tummen ur att lägga in Baby och Heffe ännu. Jag är lite ledsen för Heffe har tappat nacken. Att han är en pet visste jag ju redan men han är trots allt från en av Europas främsta långhårsuppfödare så jag hoppades på riktigt bra päls. Men jag föder ju ändå nästan bara upp pet så det kommer bara att dröja ytterligare lite längre tid innan jag får utställningsbara långhår.

Xíexie är fortfarande inte riktigt bra med sin UVI, troligen kommer det att ta ett tag innan hon är helt okej igen eftersom hennes blåsa är så skadad sedan tidigare. Hon har iallafall flyttat in till Bubble igen och det känns så kul att de äntligen är återförenade :heart
Sassy har fått flytta in till Jet. Egentligen tycker jag att hon är lite för ung för att paras men det är långt ifrån säkert att Jet kommer att lyckas para alls så jag känner att det är bättre att vara ute i god tid så det inte blir som med Nathalie där det inte blev några bebisar alls
 
Länge sen jag var här inne nu! Men jag måste fråga: det ena marsvinet har typ en förhårdnad(?) på ena tassen, vad gör jag??
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
222
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
463
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
381
Senast: escodobe
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp