Martys bebismaffia!

Nu har bebisarna passerad 4 veckor. Tiden går så otroligt fort så man knappt hinner med. I lördags lyckades jag fånga de små på bild igen i alla fall. Här kommer lite smakprov från det.

Tjejerna är ju ganska lika kan man säga, så jag har skrivit dit färgbeteckningarna från de tidigare bilderna jag lagt upp. De är små underbara individer. I helgen har jag kunnat ha hela högen i soffan och tittat på film :). Soda och Bubblan är de lite lugnare, Rocket är en riktig gospropp och väldigt modig, och Bönan och Pim-Pim är det mest fart på.

SE*Astinis Fizzy Bubble (Gul på bilderna innan)




SE*Astinis Jelly Bean (Grön på bilderna innan)




SE*Astinis Pim-Pim (Orange på bilderna innan)




SE*Astinis Soda Pop (Blå på bilderna innan)




SE*Astinis Mint Rocket :heart


 
Baserat på utseendet - jag vill ha Pim-Pim! :love::love:
Men då jag vill ha en lugn en så får det väl bli Bubblan, inte illa det heller ;):D Fast Rocket låter himla härlig också ... :nailbiting::love:

Men åh vilka kinder några av dem har! :eek::love:
 
Baserat på utseendet - jag vill ha Pim-Pim! :love::love:
Men då jag vill ha en lugn en så får det väl bli Bubblan, inte illa det heller ;):D Fast Rocket låter himla härlig också ... :nailbiting::love:

Men åh vilka kinder några av dem har! :eek::love:
Kinderna har de ärvt av sin far :love:. Några av dem har riktigt bra profil just nu också. Bara hålla tummarna för att det kvarstår.



Pim-Pim är så tanig jämfört med de andra. De andra är mycket rundare. Men hon är riktigt söt hon med :heart.
 
Kinderna har de ärvt av sin far :love:. Några av dem har riktigt bra profil just nu också. Bara hålla tummarna för att det kvarstår.



Pim-Pim är så tanig jämfört med de andra. De andra är mycket rundare. Men hon är riktigt söt hon med :heart.

Men åh :love: vad heter han?
 
Alltså, jag är ju svag för mitted och särskilt med lite bläs, så rocket nästlade ju in sig lite extra i hjärtat direkt.
 
Kinderna har de ärvt av sin far :love:. Några av dem har riktigt bra profil just nu också. Bara hålla tummarna för att det kvarstår.



Pim-Pim är så tanig jämfört med de andra. De andra är mycket rundare. Men hon är riktigt söt hon med :heart.
Maffiga kinder! :eek::D
Varför tänker jag Gustaf när jag ser honom? :angel:;)

Kanske därför jag gillar henne, men bara för det så blir hon säkert en racerräka :D:love:
 
Idag har de blivit hela 5 veckor! Alla de små äter nu riktig mat och det märktes vid veckovägningen. Hanen hade gått upp 150g sedan förra veckan. Och en av honorna hade gått upp 120g. Det var bara den minsta honan (Fizzy Bubble) som "bara" gått upp 65g, men tidigare veckor har uppgången varit ännu sämre. Det är bättre krut i den vanliga maten jämfört med Lumis mjölk uppenbarligen. De har varit lite tråkiga och vägrat äta maten jag erbjudit, men sista dagarna har samtliga förstått grejen ;).
 
Idag har de blivit hela 5 veckor! Alla de små äter nu riktig mat och det märktes vid veckovägningen. Hanen hade gått upp 150g sedan förra veckan. Och en av honorna hade gått upp 120g. Det var bara den minsta honan (Fizzy Bubble) som "bara" gått upp 65g, men tidigare veckor har uppgången varit ännu sämre. Det är bättre krut i den vanliga maten jämfört med Lumis mjölk uppenbarligen. De har varit lite tråkiga och vägrat äta maten jag erbjudit, men sista dagarna har samtliga förstått grejen ;).
Hallå! Bilder vill vi ha tack! :mad:
 
Nya bilder var beställt!

SE*Astinis Pim-Pim :heart. Hon är en liten charmör. Ibland är hon lite rädd men hon är full av liv och när hon känner sig trygg är hon en riktig tuffing. Tror hon kommer bli riktigt trevlig med åldern :).






SE*Astinis Fizzy Bubble :heart. Kullens minsting. Hon hade det ju lite tufft i början när hon blev bortskuffad från tuttarna av sina större syskon. Hon är lite försiktig men också mysig :).




 
SE*Astinis Jelly Bean :heart. Störst i kullen och också väldigt framåt och modig. Hon är otroligt "floppy" och blir totalt lealös när man tar upp henne. Hon som äger kullens far är intresserade av att köpa henne :). Så om jag inte behåller henne själv så hamnar hon nere i Örkelljunga.







SE*Astinis Mint Rocket :heart. Den stora charmören. Jag vet ju vem som kommer flörta mest med alla spekulanter som kommer att komma ;). Han är mycket framme och social. Tror att han kommer bli en riktig myspropp då han redan nu gillar att sitta i knät och kan tänka sig att sova på min mage. :love:







SE*Astinis Soda Pop :heart. En underbar liten tjej. Hon är rätt långsam och är inte den som är snabbast framme, men oj så mysig hon är. Väldigt cool och trygg i sig själv. Hon ser också lovande ut så behåller jag henne inte själv kan jag nog tänka mig att sälja henne till avel. Hon gör sig inte superbra på bild, men hon är underbar :heart





 
SE*Astinis Jelly Bean :heart. Störst i kullen och också väldigt framåt och modig. Hon är otroligt "floppy" och blir totalt lealös när man tar upp henne. Hon som äger kullens far är intresserade av att köpa henne :). Så om jag inte behåller henne själv så hamnar hon nere i Örkelljunga.







SE*Astinis Mint Rocket :heart. Den stora charmören. Jag vet ju vem som kommer flörta mest med alla spekulanter som kommer att komma ;). Han är mycket framme och social. Tror att han kommer bli en riktig myspropp då han redan nu gillar att sitta i knät och kan tänka sig att sova på min mage. :love:







SE*Astinis Soda Pop :heart. En underbar liten tjej. Hon är rätt långsam och är inte den som är snabbast framme, men oj så mysig hon är. Väldigt cool och trygg i sig själv. Hon ser också lovande ut så behåller jag henne inte själv kan jag nog tänka mig att sälja henne till avel. Hon gör sig inte superbra på bild, men hon är underbar :heart





Herregud så söta :love:Jag tror jag får diabetes :heart
 
Jag smääääälter :love::love::love:
De två första påminner lite om min Alice, och därför blir jag genast charmerad av de andra (:cautious:) :p
Jelly Bean verkar helt fantastisk och en riktig typisk ragdoll - förstår verkligen varför hanens uppfödare skulle få för sig att vilja köpa henne :love:
Och pytte Rocket då :love::love::love: han har redan mig på fall :D
Men Soda Pop .... ojojoj vad jag älskar hennes beskrivning! :love::love::love::love::love: Jag vill ha en sådan där lugn, trygg och cool katt!! :love: ... behöver du en fodervärd till henne? :angel::p
 
Jag smääääälter :love::love::love:
De två första påminner lite om min Alice, och därför blir jag genast charmerad av de andra (:cautious:) :p
Jelly Bean verkar helt fantastisk och en riktig typisk ragdoll - förstår verkligen varför hanens uppfödare skulle få för sig att vilja köpa henne :love:
Och pytte Rocket då :love::love::love: han har redan mig på fall :D
Men Soda Pop .... ojojoj vad jag älskar hennes beskrivning! :love::love::love::love::love: Jag vill ha en sådan där lugn, trygg och cool katt!! :love: ... behöver du en fodervärd till henne? :angel::p
Jag tror att jag har bestämt mig för att sälja Soda faktiskt. Jag står dock i valet och kvalet om jag ska låta sälja henne till avel eller om jag ska sälja henne till en utställningsintresserad familj som hört av sig. Hon är ju helt fantastiskt korrekt tecknad :). Jag får suga på det lite.

Igår blev underbara Rocket tingad. Han charmade sin blivande familj precis så som jag misstänkte. Han avslutade besöket med att somna mellan sina blivande hussar och visade vilken myspropp han är :love:. Ikväll kommer en familj som är intresserad av någon av honorna, så de får välja på Fizzy och Pim-Pim. De hade fastnat mest för Fizzy på bilderna, men jag sa att de får vänta med att bestämma sig tills de träffat båda två. :up:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu gör jag en egen tråd istället för att spamma för mycket i bildtråden. Här kommer jag uppdatera en del om den kattungekull som föddes...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
12 998
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp