Martys kattungetråd

Marty

Trådstartare
Nu gör jag en egen tråd istället för att spamma för mycket i bildtråden. Här kommer jag uppdatera en del om den kattungekull som föddes 2015-08-28 här hemma. Mamma är min fina tjej Lumi, som är av rasen Ragdoll.

Det blev 5 kattungar, 4 tjejer och en kille. Här kommer de bilder som jag tog när kattungarna var en vecka gamla.

SE*Astinis Margaretha. :heart




SE*Astinis Christina :heart




SE*Astinis Désirée :heart




SE*Astinis Birgitta :heart




Och sist med inte minst: SE*Astinis Carl Gustaf :heart




Hoppas att alla har överlevt sötchocken, och jag utlovar en ny inom kort :)
 
Nu gör jag en egen tråd istället för att spamma för mycket i bildtråden. Här kommer jag uppdatera en del om den kattungekull som föddes 2015-08-28 här hemma. Mamma är min fina tjej Lumi, som är av rasen Ragdoll.

Det blev 5 kattungar, 4 tjejer och en kille. Här kommer de bilder som jag tog när kattungarna var en vecka gamla.

SE*Astinis Margaretha. :heart




SE*Astinis Christina :heart




SE*Astinis Désirée :heart




SE*Astinis Birgitta :heart




Och sist med inte minst: SE*Astinis Carl Gustaf :heart




Hoppas att alla har överlevt sötchocken, och jag utlovar en ny inom kort :)



OMG OM OMG!!! Bäbis-palooza!!! :love::love::love::love::love:
 
Första bilden på Carl Gustaf (alltså av de två på honom) dödade mig lite..

..så keep them coming! Bäääbisar :love: :heart
 
@sthu Ja, det kanske är bäst att hålla mig blockerad ett tag, för jag har ju blivit tvingad att lova att bjuda på flera sötchockar (aka bilder) under närmsta månaderna. Jag kommer ju trots allt få njuta av dessa skapelser i åtminstone 12 veckor. Förhoppningsvis får en fin hona stanna här hemma också :)

Igår öppnade för övrigt lilla Désirée båda ögonen. Hon är minst i kullen, men först med att öppna ögonen. Det är en konstig känsla man har. Å ena sidan vill man att de ska utvecklas fort så jag får se "vad det blir", men å andra sidan vill jag bara stanna tiden för de är så otroligt söta, och jag vill inte att de ska bli stora! :nailbiting::heart
 
Oooh (ja, jag hade missat den här tråden :o) så söta!! :love: Kan jag få säga att jag redan är förtjust i Désirée? Hoppas att hon är brun, ser ut som det i mina amatörögon :love:

Edit: Såg nu att hon var den förste som öppnade ögonen också, kanske blir en liten vilding..? :D
 
Oooh (ja, jag hade missat den här tråden :o) så söta!! :love: Kan jag få säga att jag redan är förtjust i Désirée? Hoppas att hon är brun, ser ut som det i mina amatörögon :love:

Edit: Såg nu att hon var den förste som öppnade ögonen också, kanske blir en liten vilding..? :D
Hon är en liten piplisa också :). Får jag chansa tror jag Margaretha blir brun och Désirée blå, men jag har egentligen ingen aning :). Margaretha verkar få rätt mycket färg på bakbenen tyvärr. Dessutom en halv mörk baktass. Misstänker att det inte är superpoppis hos domarna, så det blir nog en trevlig sällskapsmisse ;)
 
Hon är en liten piplisa också :). Får jag chansa tror jag Margaretha blir brun och Désirée blå, men jag har egentligen ingen aning :). Margaretha verkar få rätt mycket färg på bakbenen tyvärr. Dessutom en halv mörk baktass. Misstänker att det inte är superpoppis hos domarna, så det blir nog en trevlig sällskapsmisse ;)
Säger du det med en bild på henne när hon piper? Inte svårt att tro på dig :D
Hoppsan, kanske jag hade fel på färgen då. Himla kul att få gissa från början.
Är Margaretha bicolor eller mitted tror du? Jag inbillar mig att jag ser en liten svag bläs..
 
Säger du det med en bild på henne när hon piper? Inte svårt att tro på dig :D
Hoppsan, kanske jag hade fel på färgen då. Himla kul att få gissa från början.
Är Margaretha bicolor eller mitted tror du? Jag inbillar mig att jag ser en liten svag bläs..
Eller så har jag fel på färgen. Margaretha är mörkare just nu, men det kan säkert ändra :). Troligen är Margaretha och Désirée mitted båda två, eftersom de har mörka nosar. Om de inte skulle vara feltecknade, men det tror jag inte :).
 
Aww vilka sötnötar och det ser ut att vara i alla fall 3 bicolor med :heart :heart *suckar djupt* Jag försöker ständigt intala mig själv att jag inte behöver en ragdoll igen men det är förbaskat svårt alltså :angel:
 
Eller så har jag fel på färgen. Margaretha är mörkare just nu, men det kan säkert ändra :). Troligen är Margaretha och Désirée mitted båda två, eftersom de har mörka nosar. Om de inte skulle vara feltecknade, men det tror jag inte :).
Det var det jag undrade då min Alice är lite feltecknad med en nos som var halvt mörk, och därmed får jag dras med att hon är registrerad med fel teckning (och fel färg) i stamtavlan. Lite irriterande :p
Jag är nyfiken, när tänker du skicka in allt det som kan behövas för att de ska få sina stamtavlor? Med tanke på hur svårt det är att avgöra vilken färg ragdollkattungar är :) Alltså, är bara nyfiken på när man kan vara ganska säker på deras färger.
 
Aww vilka sötnötar och det ser ut att vara i alla fall 3 bicolor med :heart :heart *suckar djupt* Jag försöker ständigt intala mig själv att jag inte behöver en ragdoll igen men det är förbaskat svårt alltså :angel:
Instämmer, har redan en ragdoll men en brun en skulle vara förbaskat svårt att säga nej till här också :love:

/tacksam(?) över att det inte går att ha en katt till just nu
 
Aww vilka sötnötar och det ser ut att vara i alla fall 3 bicolor med :heart :heart *suckar djupt* Jag försöker ständigt intala mig själv att jag inte behöver en ragdoll igen men det är förbaskat svårt alltså :angel:
Precis som cirkus säger så behöver man alltid ha MINST en ragdoll. Och när man väl har en så är det lätt att de blir flera :angel:.

Det var det jag undrade då min Alice är lite feltecknad med en nos som var halvt mörk, och därmed får jag dras med att hon är registrerad med fel teckning (och fel färg) i stamtavlan. Lite irriterande :p
Jag är nyfiken, när tänker du skicka in allt det som kan behövas för att de ska få sina stamtavlor? Med tanke på hur svårt det är att avgöra vilken färg ragdollkattungar är :) Alltså, är bara nyfiken på när man kan vara ganska säker på deras färger.
Aha, vilken färg är Alice registrerad som då? Jag misstänker att du vet att det går att registrera om färg? Det är ganska vanligt att det blir fel :)

Jag tänkte avvakta med registreringen tills jag kan vara helt säker på färgerna. Huvudsaken är ju att jag har stamtavlorna när de är 12 veckor. Så jag misstänker att jag kommer vänta med registrering tills de är typ 6 veckor. Då borde jag kunna vara ganska säker på färgerna. Jag har ju inga röda/creme/lila eller paddor. Sånna brukar ju få sina färger mycket senare :p
 
Aha, vilken färg är Alice registrerad som då? Jag misstänker att du vet att det går att registrera om färg? Det är ganska vanligt att det blir fel :)

Jag tänkte avvakta med registreringen tills jag kan vara helt säker på färgerna. Huvudsaken är ju att jag har stamtavlorna när de är 12 veckor. Så jag misstänker att jag kommer vänta med registrering tills de är typ 6 veckor. Då borde jag kunna vara ganska säker på färgerna. Jag har ju inga röda/creme/lila eller paddor. Sånna brukar ju få sina färger mycket senare :p
Lilatabbymaskad och mitted. Det är åtminstone 50% korrekt :p Men hon fick sin creme färger ganska sent så det kan man ju förstå i och för sig men jag har fått omtalat för mig att med hennes föräldrars färger så borde hon helt enkelt fått den färg hon har. Men det var uppfödarens första kull :)
Jo, men när jag läste om det så verkade det kosta lite och jag planerar ju inte att ställa ut henne eller något..

Haha, bekvämast så - inga kombinationer som kan få såna knasiga färger :cautious::D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Då så! Nu kommer på allmän begäran äntligen tråden om min (eller egentligen Lumis) bebismaffia. De jobbar hårt på sin söthet och för...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 647
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp