Massageolja

Snubbelfot

Trådstartare
Ni som masserar, professionellt eller bara till husbehov, vad använder ni för olja/lotion? Jag masserar litet sporadiskt till husbehov och har alltid använt mandelolja - jag gillar det men det är ju förtvivlat... oljigt. :grin: Vad finns det för alternativ som är Bra?
 
Massagelotion är överlägset mot olja enligt mig. Finns ett gäng olika varianter så man får prova sig till vilken man själv gillar bäst. Jag kör med Schupp för tillfället
 
Jag har några jag köpt via Axelson-skolan. Tar pyttelite, kanske som en (gammal) femkrona till hela baksidan. Det ska vara lite fäste i oljan eller hur man förklarar det.
 
Här används kung markattas kokosolja och det funkar fint! Inte kladdig eller "svår", samt att den lämnar en behaglig doft :)
 
Min egenblandade smärtblandning i jojobaolja (det är eg inte en olja, det är ett vax): eteriska oljor från lavendel, lavandin, svartpeppar, mejram, rosmarin samt en dutt muskot om jag har rejält ont. Fungerar skitbra plus att den luktar jättegott.
 
Jag brukar använda olivolja. Min man har ryggproblem pga spondylos så jag brukar massera honom (det var en av mina drömmar - att gå Axelssons och bli massör!) och han gillar inte sånt som är parfymerat. Sen får hunden lapa i sig oljan som blev över i skålen :p Han står alltid och väntar medan jag masserar!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 358
Senast: kurakosz
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 968
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Så… Jag använder numera schampokaka för att bespara lite plast, samt att jag verkligen tycker att håret känns renare längre och...
2
Svar
20
· Visningar
1 340
Senast: cute_beast
·
Hundhälsa Vad använder ni och varför? Tänker på vanliga koppelpromenader. Om ni inte gillar något av alternativen, varför? Jag använder halsband...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 054
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp