Masterchef (ulvlek)

Paddington

Trådstartare
Gordon Ramsay är mest känd för sitt heta temperament och sitt internationella imperium av Michelinbelönade restauranger. Nu har han lämnat England och är på jakt efter Bukes bästa amatörkock. Efter en rad auditions har de bästa deltagarna, som drömmer om en framtid som gourmetkockar, valts ut att tävla i en rad utmaningar. En och en elimineras kockarna från tävlingen, tills endast den bästa är kvar....

Er första utmaning är förstås att presentera just din egen signaturrätt! Signaturrätten (dvs vilken är er paradrätt) samt varför ni vill servera denna för Gordon och övriga domare vill vi veta senast vid tisdagens DL för att kunna bedöma era insatser
 
Deltagare
1. Idahoe
2. Snurrfian
3. Mirtai
4. bollen__
5. Lenis
6. quarter4ever
7. bumpo
8. Killaloe
9. Mammas
10. cirkus
11. LenaH
12. Lobelia
13. Hedinn
14. Blacksmithfarm


Roller
Gordon Ramsey (Brevbärare)
– Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan DagDL. Paketen innehåller en sia, en extra röst, två spionrader (LL lottar), ett beskydd, samt dela ut en förhäxning. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Gordon väljer vilken ordning paketen delas ut.

Säkerhetsvakten (Nattvakten)
– ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever också en ulvattack.

Graham Elliot (Givmild siare) – siar natt 1 (NattDL) och väljer därefter vem som får sia, ej samma två nätter i rad (DagDL)

Produktionsledaren (Den lösmynte spionen) - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna (även natt1).

Joe Bastianich (Ängel) – kan varje natt skydda en deltagare (NattDL).

Övriga deltagare – bybor


ONDA
Ficktjuven – (DagDL) stryker omkring i byn och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång.

Lyan
Ulvar



Regler


*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster
Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Habina". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kommer man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. Alla SKA minst teoria om 2st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid )

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.



*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är döda.

DagDL 1 Tisdag kl 21.30
NattDL 1 Onsdag kl 09.00
 
*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är döda.
Så ficktjuven räknas inte in i vinstkoren för någondera sida utan endast ulvarna räknas så att säga?

Jag antar att ficktjuven inte vet om vilka som är i lyan från start ( stod inget om det så frågar för säkerhets skull )
 
Hittat hit :)

Kul tema! Jag är ett stort fan av just Masterchef US och har sett alla säsongerna, men är totalt värdelös på att laga mat! :p
Får the signature dish vara en efterätt tro? Jag är bättre på efterrätter än huvudrätter :angel:
 
Jag är också här.

Jag kan börja med paradrätt. Det är jordärtskocksoppa (på mina hemodlade jordärtskockor) med parmesanchips och knaperstekt bacon. Vi åt den till förrätt på nyår förra året ;) jag har enhancat den med bacon (som inte var med då - även parmesanchipsen fick vi fantisera om den gången :laugh: även om de teoretiskt var med) . Efter att vi ätit det förra nyåret blev det en snabb favorit i denna familj och jag var tvungen att fråga min jordärtskocksodlarguru hur man gör när man odlar dom. De är tydligen näst intill invasiva så jag har skördat många skockor med framgång. Och försoppat dom med goda resultat
 
Jag väljer att servera en egenkomponerad rätt där man fräser en massa rödlök, vitlök, och en hackad chili med valfri mängd scampi och ett antal hackade cocktailtomater.
På med en massa limejuice och fetaost och vänd sen ner ohyggliga mängder babyspenat och machesallad. Färdigt!

Tror jag, jag kan ha glömt något. :angel:
 
Jag väljer att servera en egenkomponerad rätt där man fräser en massa rödlök, vitlök, och en hackad chili med valfri mängd scampi och ett antal hackade cocktailtomater.
På med en massa limejuice och fetaost och vänd sen ner ohyggliga mängder babyspenat och machesallad. Färdigt!

Tror jag, jag kan ha glömt något. :angel:

Det måste bli en bra bantarrätt om man tar 3 procentig fetaost! Det ska jag prova :d
 
Min paradrätt gör sig bäst på julbord, midsommar eller påsk, men går lätt att göra året om: Sellerilåda!

Du skalar och skär rotselleri i stavar, och kokar dem lite. Sedan lägger du dem i en form och har på grädde. Kör i ugnen tills den börjat kräma till sig. Gör en stuvning på trattkantareller som du håller över sellerin. Knaperstek bejkon (veg "bacon") och strö över. MUMS!
 
Jag är också här.

Jag kan börja med paradrätt. Det är jordärtskocksoppa (på mina hemodlade jordärtskockor) med parmesanchips och knaperstekt bacon. Vi åt den till förrätt på nyår förra året ;) jag har enhancat den med bacon (som inte var med då - även parmesanchipsen fick vi fantisera om den gången :laugh: även om de teoretiskt var med) . Efter att vi ätit det förra nyåret blev det en snabb favorit i denna familj och jag var tvungen att fråga min jordärtskocksodlarguru hur man gör när man odlar dom. De är tydligen näst intill invasiva så jag har skördat många skockor med framgång. Och försoppat dom med goda resultat
:rofl:


Hmmmm undrar om man kan anmäla någon för recept-napping - borde vara lag på att jag alltid blir inbjuden till min egen paradrätt!! :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp