Mata småfåglarna

När du känner dig mobbad av en blåmes.

"Öh, du! Ja, just du där innanför fönstret! Jag vet inte hur du tänkte här, men alltså.. det är ett väldigt tätt galler i vägen för allt gott. Och som du kanske kan notera, så är min näbb cirka två millimeter lång. Men visst, vad vet jag, du hade kanske tänkt dig att utfodra en flock... storspovar? Nu är det ju den lilla bagatellen att de är ganska sällsynta i trädgårdarna. Men absolut, lycka du till med ditt sketna TÖNTGALLER. Papphuve."

Visa bifogad fil 10769
Underbart :love::rofl:
 
Jag satt i godan ro och tittade på ekorren. Rätt vad det är så springer den stackaren för sitt liv. Då kommer det en större fågel och sätter sig på en stolpe. Mindre än en hackspett. Vit på brösten och brun/svart på ryggen. Lång näbb och stjärt. Någon som vet vad det kan ha varit för fågel. Har aldrig sett den innan. Bor i Skaraborg.
 
Jag satt i godan ro och tittade på ekorren. Rätt vad det är så springer den stackaren för sitt liv. Då kommer det en större fågel och sätter sig på en stolpe. Mindre än en hackspett. Vit på brösten och brun/svart på ryggen. Lång näbb och stjärt. Någon som vet vad det kan ha varit för fågel. Har aldrig sett den innan. Bor i Skaraborg.
Som tidigare nämnts, sparvhök?

Sparvh%C3%B6k_SW_300.jpg
 
Vad roligt! Jag blir så glad när det kommer någon ny och exotisk sort. Eller någon som jag inte sett på länge, typ steglitserna. Den senaste jag såg hade en av katterna asat in, liksom nu blev du väl glad, du tycker ju de är fina. :rage:

Fast allra roligast hade varit om det kom en "var?"-fågel och en "här!"fågel, samtidigt.
 
Vad roligt! Jag blir så glad när det kommer någon ny och exotisk sort. Eller någon som jag inte sett på länge, typ steglitserna. Den senaste jag såg hade en av katterna asat in, liksom nu blev du väl glad, du tycker ju de är fina. :rage:

Fast allra roligast hade varit om det kom en "var?"-fågel och en "här!"fågel, samtidigt.
Härfågel har jag alltid drömt om att få se IRL! :love:

harfagel04.jpg
 
Kollade mitt förråd nu. Fredag-söndag har mina fåglar ätit 6 kg nötter. Jag måste dra ner på Det. Har gett dom på helgen bara pga att Det blir för dyrt. Ett kg kostar ändå 95 kr på ÖB. Kommer att blanda in Det i godiset som jag gör i stället.
Mina får solrosfrön, krossad havre dränkt i olja, talgbollar och istergodis.
 
Kollade mitt förråd nu. Fredag-söndag har mina fåglar ätit 6 kg nötter. Jag måste dra ner på Det. Har gett dom på helgen bara pga att Det blir för dyrt. Ett kg kostar ändå 95 kr på ÖB. Kommer att blanda in Det i godiset som jag gör i stället.
Mina får solrosfrön, krossad havre dränkt i olja, talgbollar och istergodis.
Jag har köpt nötter på lösvikt på Coop bygg. Kommer inte ihåg priset, men absolut billigare än 95kr/kg. 60? 10kg på granngården kostar tydligen 349.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vad har ni för fåglar hos er? :bump: Här kommer det oftast blåmes, talgoxar o nötväcka. Det händer att det kommer in en hel flock med...
2
Svar
27
· Visningar
3 029
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp