Bukefalos 28 år!

"Maxad D-ponny"

Sv: "Maxad D-ponny"

Har en kompis vars lillasyster tävlar "d-ponny". När dom mätte honom ska han tydligen ha blivit både 154, 152 och 150. Men snubben var tydligen snäll och skrev honom som 148. Fel tycker jag.
 
Sv: "Maxad D-ponny"

kl

Min lilla är "maxad d", har ställt honom brevid en 147-ponny och min var säkert 5 cm högre :p Han går dock alltid som häst numera då jag är 24, vi tävlar ändå bara lite lätt dressyr, hoppning skulle han inte kunna gå på storhästarnas avstånd med sin galopp. :)

Jag tycker lite så att om hästen nu får en stor fördel med att vara en kategori mindre så borde den tävla en kategori upp eller tvärt om, men ingen skulle ju på något rättvist sätt kunna avgöra det så jag tycker ändå det är bra att man börjar bli så noggrann vid mätningarna nu som man är :)
 
Sv: "Maxad D-ponny"

Hästar kan ju se större ut än vad de är, beroende på hur de är byggda. Min C-ponny (slutmätt till 139,7 cm) såg rejält mycket större ut än vad min f.d. foderhäst gjorde (som var slutmätt till 146,3 cm), såg man dem bredvid varandra såg C-ponnyn större ut. Nu när hon blev riktigt gammal och mycket av muskler och hållning försvann "krympte" hon dock, och man kunde se att hon inte var större än vad det stod i papprena.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 028
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Vi köpte en D-ponny för en månad sen ungefär (försäljningsstall). I annonsen stod det att den var 147 cm. När vi provred den upplevde...
2
Svar
31
· Visningar
7 222
Senast: kryddelydd
·
Tävling Vad tycker ni om att man fr.om. 2015 ska höja ponnyåldern till 20 år för C- och D-ponny, och sedan införa ålderskategorierna <16 år och...
Svar
19
· Visningar
2 841
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp