Medryttartråden 5

Varför tittar jag på annonser när jag ska ha paus från ridningen? Och VARFÖR hittar jag en sån fin häst när jag ska ha paus!? :cautious:
 
Hästens namn:
Principe (Prins eller Prinsen)

Ålder:

12 år men har ridit på trav så är precis inriden.
Ras:
Halvblod.

Hur länge har du ridit hästen?
Tror at det är 2 eller 3 månader som vi har haft tillsammans.
Övrigt:
Riktigt mysig häst på bara 156cm. När jag provred honom så bokade han som en galning och jag ramlade nästan av men av någon konstig anledning fastnade jag för honom och det är så tur att vi hittat varandra. Nu är han min bästa vän och vill bara gosa hela tiden, igår tog jag ut honom i hagen och han vägrade gå ifrån mig, sååå gulligt. Älskar honom så sjukt mycket.
Bild:
 
Uppdatering från de senaste veckorna. På ridbanan har vi kämpat på med öppnor och slutor, och i vänster varv har det släppt igenom jättefint! Nu kämpar vi med högersidan. Rider mycket öppna (rakt fram) -in i diagonal sluta några språng - öppna rakt fram - diagonal sluta, i galopp vilket är en kanonövning för både mig och hästen. Traven har vi lyckats rida ihop ett snäpp mer samling i :up:

Hade för övrigt en riktigt härlig uteritt i dag, hästen gick som tåget utan tvekan och vi passerade lite läskiga saker utan drama :)
 
Väcker liv i denna tråd igen!
I dag har vi tränat för "min" tränare, vilket gick jättebra :) Jag har dragit ihop ett gäng som ville pröva för tränaren så förhoppningen är att de vill fortsätta så att vi kan få till regelbundna träningar framöver :up:

Dagens träning bestod av att rida fram en bjudning, då han inte erbjuder det självmant :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 673
Islandshäst Hjälp mig! Vad är rimliga krav på sig själv och på hästen efter en tur som inte gick som den skulle, orsakade lite rädsla o osäkerhet...
Svar
9
· Visningar
1 788
Senast: Isselassa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny här på forumet och hoppas på lite goda råd från rutinerade personer som råkar ha samma intresse som jag själv...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 980
Senast: Tussinussen
·
Träning - Och var lägger jag nu denna tråd :confused: Moderator får gärna flytta om så önskas! - Har under årens lopp ridit ett antal polska...
2
Svar
39
· Visningar
5 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp