MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 1

voltis

Trådstartare
På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen! :banana::banana::banana:

mf2016-logotyp-ordbild-fa-erg-rgb-jpg


För ett år sedan såg vi Måns Zelmerlöw vinna, först melodifestivalen och sedan hela ESC!

Nu är det dags att rösta fram årets representant, som kommer få sjung i självaste Globen i maj! Vem ska det bli??

Tja, vi börjar väl med deltävling 1 på lördag, där vi ska utse två finalister och två som ska få vara med i andra chansen, preciiis som vanligt! :D

Vilka tror ni går vidare, så här på förhand innan vi hört låtarna?


Just ja, årets programledare är Gina Dirawi som har nya sidekicks varje program. I deltävling 1 får hon hjälp av ingen mindre än Petra Mede!


Och de tävlande på lördag är:


  1. Samir & Viktor – Bada nakna
    Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov
  2. Pernilla Andersson – Mitt guld
    Låtskrivare: Pernilla Andersson, Fredrik Rönnqvist
  3. Mimi Werner – Ain't No Good
    Låtskrivare: Mimi Werner, Göran Werner, Marcus Svedin, Jason Saenz
  4. Albin & Mattias – Rik
    Låtskrivare: Albin Johnsén, Mattias Andréasson
  5. Anna Book – Himmel för två
    Låtskrivare: Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg, Camilla Läckberg
  6. Robin Bengtsson – Constellation Prize
    Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Mark Hole, Martin Eriksson
  7. Ace Wilder – Don't Worry
    Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Anton Hård af Segerstad, Ace Wilder, Behshad Ashnai
 
Om jag ska våga mig på en gissning då...

Det är ju som alltid svårt att veta på förhand när man inte hört låtarna, men det är ju alltid roligt att tippa lite ändå ;)

Några har ju varit med förut och jag tror att Ace Wilder kan ha en bra chans, då hon var rätt populär senast!
Samir och Victor lika där, tror deras populäritet, speciellt hos de yngre, hänger kvar.
Albin har ju haft några hits senaste tiden, och de som gillade EMD kommer ju gilla hans partner Mattias :D

Så de tre tror jag är med i topp 4, sen är det mer jämn om den sista platsen.
Anna Book är svårtippad, hon har ju varit med förr och kan få nostalgiröster, samtidigt som många nog är lite trötta på henne också. Jag hoppas hellre på ngn överraskning, doldis med en bra låt!
Kanske Robin B? (Tydligen varit med i Idol, det minns jag ej...?)

Mimi känner jag ej till, tydligen country och det är inte min kopp av te.
Pernilla har varit med förr men aldrig fallit för henne heller.....

Ok tippar,,,,

Final: Ace W och Albin
Andra chansen: Samir och Viktor och Robin B
Bubblare: Anna B
 
På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen! :banana::banana::banana:

mf2016-logotyp-ordbild-fa-erg-rgb-jpg


För ett år sedan såg vi Måns Zelmerlöw vinna, först melodifestivalen och sedan hela ESC!

Nu är det dags att rösta fram årets representant, som kommer få sjung i självaste Globen i maj! Vem ska det bli??

Tja, vi börjar väl med deltävling 1 på lördag, där vi ska utse två finalister och två som ska få vara med i andra chansen, preciiis som vanligt! :D

Vilka tror ni går vidare, så här på förhand innan vi hört låtarna?


Just ja, årets programledare är Gina Dirawi som har nya sidekicks varje program. I deltävling 1 får hon hjälp av ingen mindre än Petra Mede!


Och de tävlande på lördag är:





    • Samir & Viktor – Bada nakna
      Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov
    • Mimi Werner – Ain't No Good
      Låtskrivare: Mimi Werner, Göran Werner, Marcus Svedin, Jason Saenz
    • Albin & Mattias – Rik
      Låtskrivare: Albin Johnsén, Mattias Andréasson
    • Anna Book – Himmel för två
      Låtskrivare: Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg, Camilla Läckberg
    • Robin Bengtsson – Constellation Prize
      Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Mark Hole, Martin Eriksson
    • Ace Wilder – Don't Worry
      Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Anton Hård af Segerstad, Ace Wilder, Behshad Ashnai


Jag vill rösta på MÖMS-MÖMS i år också. Eller Pernilla Andersson för att hon har så sjukt söt glugg.
 
Svårt att förhandstippa, har inte kommit i form än känner jag...

Har inget gott hopp om dessa i alla fall, fördomsfullt baserat på artister och låtnamn :meh:

...men kanske kan vi få vara med om ett riktigt spännande drama :nailbiting:
Anna Book – Himmel för två
Låtskrivare: Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg, Camilla Läckberg

...och så tror jag till slut att dessa kommer att vara bäst :D
Just ja, årets programledare är Gina Dirawi som har nya sidekicks varje program. I deltävling 1 får hon hjälp av ingen mindre än Petra Mede!

Nu kör vi!! :banana:
 
Jag brukar försöka titta lite, för jag gillar musiktävlingar.... men första gången jag såg Gina i TV så ogillade jag det så mycket att jag vägrat kolla på sådant hon gjort efter det. Förhoppningsvis är hon väl bättre nu, men med henne som programledare blir jag utan tvekan skeptisk, tyvärr.

Däremot, Ola Salo skulle tydligen leda någon delfinal eller andra chansen eller något? Då kommer jag istället vara tvungen att titta, oavsett vilka bidrag som är med :angel:

Vilka låtar som går vidare gissar jag på först när jag hört dem, så jag återkommer väl här i tråden på lördag!
 
Jag gissar på Ace Wilder och Samir & Viktor direkt till final, Anna Book och Albin & Mattias till andra chansen. Mest baserat på popularitet. Gissar att fler unga kommer att rösta med appen nu vilket ger tex S&V en fördel.

Dottern skulle iaf bli nöjd med det resultatet för hon vill se Ace och S&V när vi ska till Friends på finalgenrepet :banana::bump::banana::bump:
 
Jag gissar på Ace Wilder och Samir & Viktor direkt till final, Anna Book och Albin & Mattias till andra chansen. Mest baserat på popularitet. Gissar att fler unga kommer att rösta med appen nu vilket ger tex S&V en fördel.

Dottern skulle iaf bli nöjd med det resultatet för hon vill se Ace och S&V när vi ska till Friends på finalgenrepet :banana::bump::banana::bump:

Jag och dottern ska också på genrepet :D Får se vilka hon kommer heja på, men vi båda håller tummarna för ett uppträdande av Måns Z på finalen hehe.
Hon gillade dock Samir och Victors låt senast (Groooupie) så dom hejar hon nog på på lördag iaf :P
 
Jag och dottern ska också på genrepet :D Får se vilka hon kommer heja på, men vi båda håller tummarna för ett uppträdande av Måns Z på finalen hehe.
Hon gillade dock Samir och Victors låt senast (Groooupie) så dom hejar hon nog på på lördag iaf :P
Oh! Va kul! Var sitter ni? Vi var lite sena så vi sitter i vänstra hörnet. Valde bort parkett. Går med dottern som snart är 5 och hennes kusin som fyller 11 och får det i födelsedagspresent. Och så mormor också :)

Och jag hoppas också på att få se Måns igen :love: Har sett honom live för några år sedan i Brösarp, en liten urmysig utekonsert :heart
 
Oh! Va kul! Var sitter ni? Vi var lite sena så vi sitter i vänstra hörnet. Valde bort parkett. Går med dottern som snart är 5 och hennes kusin som fyller 11 och får det i födelsedagspresent. Och så mormor också :)

Och jag hoppas också på att få se Måns igen :love: Har sett honom live för några år sedan i Brösarp, en liten urmysig utekonsert :heart

Om man har scenen framför sig så sitter vi långt ner i vänstra hörnet , läktare 1 :-D Mina föräldrar hade kommit över två biljetter om vi fick!
Jag vill inte se själva finalen live, utan det ska ses på tv haha (dottern är dessutom 6 och blir så trött så sent). Så genrepet är perfekt då!
 
Om man har scenen framför sig så sitter vi långt ner i vänstra hörnet , läktare 1 :-D Mina föräldrar hade kommit över två biljetter om vi fick!
Jag vill inte se själva finalen live, utan det ska ses på tv haha (dottern är dessutom 6 och blir så trött så sent). Så genrepet är perfekt då!
Vi tänkte samma sak om stora finalen :D Vi åker ju tåg hem (till Uppsala) också så det tar ju en stund. Och vi kommer nog sitta nära varandra :p
 
Vi tänkte samma sak om stora finalen :D Vi åker ju tåg hem (till Uppsala) också så det tar ju en stund. Och vi kommer nog sitta nära varandra :p

Haha vi får ha ngt utmärkande på oss om vi vill heja ;) Tänkte först rosa boa men det kanske typ 90% där har på sig :D
 
Höll ju på att glömma en viktig fråga inför lördag:

Vad ska ni smaska på framför tv:n????

En väldigt viktig fråga! ;)


Jag och dottern kommer ha tjejkväll (pappan skickar vi ut på killmiddag hehe), så vi får välja helt själva!
Jag tror vi kommer köpa lite Cheez Hearts faktiskt och ngn chokladbit! Hon vill nog ha sura godisar också ;) Äh är det premiär så är det!
 
Jag brukar försöka titta lite, för jag gillar musiktävlingar.... men första gången jag såg Gina i TV så ogillade jag det så mycket att jag vägrat kolla på sådant hon gjort efter det. Förhoppningsvis är hon väl bättre nu, men med henne som programledare blir jag utan tvekan skeptisk, tyvärr.

Däremot, Ola Salo skulle tydligen leda någon delfinal eller andra chansen eller något? Då kommer jag istället vara tvungen att titta, oavsett vilka bidrag som är med :angel:

Vilka låtar som går vidare gissar jag på först när jag hört dem, så jag återkommer väl här i tråden på lördag!

Ola är programledare ihop med Peter Jöback i Andra chansen :D Ser fram emot det!
Gina är ju med då med, men du överlever kanske ;)

Dock skulle jag aldrig missa en MF pga programledaren, men jag är ju inte som andra när det gäller detta heller så... ;)
 
Höll ju på att glömma en viktig fråga inför lördag:

Vad ska ni smaska på framför tv:n????

En väldigt viktig fråga! ;)


Jag och dottern kommer ha tjejkväll (pappan skickar vi ut på killmiddag hehe), så vi får välja helt själva!
Jag tror vi kommer köpa lite Cheez Hearts faktiskt och ngn chokladbit! Hon vill nog ha sura godisar också ;) Äh är det premiär så är det!
Hos oss blir det nog sura colanappar, vilket dottern önskade i helgen men som inte fanns på City Gross längre :mad: Och kanske lite glass eller så :d
 
Hej
Av startfältet tror jag på Samir och victor och Ace wilder till final, Anna book och Albin och mattias till andra chansen. Återkommer med ny röstning när jag hört låtarna.

Själv kommer jag att missa det. Har 10 årig bröllopsdag med min man och är på romantisk weekend.... Tror inte han är intresserad av att sitta och titta när vi äntligen får tid för varandra.
 
Åh TACK @voltis för att du påminde om att denna viktiga händelse startar redan nu i helgen :bow:
Jag har lyckats missa det helt :o (känns som jag bara jobbar och sover för tillfället).

Då måste ju TV-gotta inhandlas :d Chips, grönsaker och taco-dipp för min del... grönsaker och något söt-godis till BARNET...
(maken bojkottar nog det hela :angel:)

Jag gillar Pernilla Andersson, men det lär väl bli SoV som går vidare... möjligen AW om hon upprepar.
Håller dock tummarna för att något nytt och fräscht kommer fram :up:
 
Åh TACK @voltis för att du påminde om att denna viktiga händelse startar redan nu i helgen :bow:
Jag har lyckats missa det helt :o (känns som jag bara jobbar och sover för tillfället).

Då måste ju TV-gotta inhandlas :d Chips, grönsaker och taco-dipp för min del... grönsaker och något söt-godis till BARNET...
(maken bojkottar nog det hela :angel:)

Jag gillar Pernilla Andersson, men det lär väl bli SoV som går vidare... möjligen AW om hon upprepar.
Håller dock tummarna för att något nytt och fräscht kommer fram :up:

Jag vet ju hur viktiga dessa årliga trådar är ;)

Nu har planerna ändrats ngt här, ev är sambon hemma ändå! Och han säger att ska han se på "skiten" så vill han ha de nya oräfflade sourcream-chipsen :P Så det är tillagt på gottelistan!
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 721
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 067
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D 7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 623
Senast: tanten
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 870
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp