MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 4

voltis

Trådstartare
Japp ni läste rätt, sista deltävlingen är här!! Redan!! :eek::nailbiting::love::(:D


Frågan är om inte de bästa bidragen kommer i denna deltävlingen? NEJ jag har inte tjuvlyssnat, men om man bara ser till namnen så! ;)

Så kommer en av dessa bidrag bli den vi skickar till Ukraina i maj?

De tävlande är:

Deltävling 4: Skellefteå 25 februari
jhf-och-aninia-jpg

Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia
alice-jpg

Alice
les-gordons-jpg

Les Gordons
wiktoria-jpg

Wiktoria
axel-schylstro-em-jpg

Axel Schylström
juha-och-sara-jpg

Sara Varga och Juha Mulari
loreen-jpg

Loreen

 
Jaaa! Vi kommer sitta klistrade tillsammans med ett par kompisar den här helgen!
Jag hoppas verkligen att jag tippar bättre i appen den här veckan, första och andra deltävlingen hade jag alla rätt förra veckan endast 3.
 
Så vad tror jag om detta då?

Jon Henrik - han blev ju superpopulär senast! Han kom tvåa bakom Måns, som var svårslagen! Och jag hoppas innerligt att denna låten är minst lika bra som den senaste! Och jag tror att sånt här skulle funka ESC, de gillar etniskt, lite mystiskt...

Alice - ännu en gammal idoldeltagare, minns henne faktiskt men ingen jag lyssnat på efter det. Bra röst hur som, men behöver en stark låt i detta startfält.

Les Gordons - grupp som kommit med via "Svensktoppen nästa" där de dock bara kom sjua. Jämförs med The Hives och Mando diao... Väldigt lite grupper med i år, så ska bli kul att se.

Wiktoria - kom fyra förra året om blev mkt omtyckt, men har inte hört så mkt mer från henne sen dess? Men jag gillade henne förra året, så har stora föroppningar!

Axel - kom fyra i idol och känns igen genom sin stora brännskada. Tycker om hans röst och kul att det är på svenska. Men i ido var han väldigt stel på scenen, hur funkar det i en upptempolåt? Hoppas han har tränat ;)

Sara Varga och Juha - Sara har varit med förr, men en tung låt. Även denna är på svenska, med ett budskap. Juha är helt okänd så vet inte alls hur detta kommer bli.

Loreen - behöver jag verkligen skriva någonting? Ingen har väl missat att hon vunnit hela ESC med Euforia? Kan hon göra om det? Jag tänker: ja ska NÅGON göra det så är det hon! Spännande!!

Gissar:
Final - Loreen och Jon Henrik
Andra Chansen - Wiktoria och Axel
 
Alltså nu när jag skrivit om alla deltagarna så känner jag verkligen hur starkt den här deltävlingen kan bli! Hur kan det vara så ojämnt?
Eller så är alla kassa utom Loreen ;)

Att känna igen i princip alla namn utom Les Gordons är ju också ovanligt i årets startfält känner jag... även fast jag gillar överrsakningar så känns det rätt skönt denna sista deltävling,,,, känns som att det kommer vara MINST en riktigt bra låt med ;) minst!
 
Hela stan har redan total mellofeber (Pridevecka och så Mellovecka på det? Vi kommer få städa glitter ända fram till nästa Pridevecka!). Bästa David har varit här och spelat in i två dagar för öppningsnumret som verkar bli sådär lagom pinsamt. Ser fram emot att se Skellefteå skämma ut sig i Sveriges största TV-program :love:
 
Vet INTE vad vi ska köra för snacks! Jag o dottern ska se mello hos mina föräldrar, och kl 8 dan efter ska dottern spela innebandy :O

Får hoppas hon somnar INNAN 2 denna lördag... :cool:
Men hon brukar gå i säng när man ber henne, får bli direkt efter resultatet.

Snackset var det ja. Ta en skål av allas favvo? Pappa: jordnötter, mamma: lakrits, dottern: sourcreamchips, jag:..... enligt dagsform ;)
 
Jag har kvällfodring så det gäller att sno på. Ska nog ta och öppna en flaska Cava som jag köpte till första deltävlingen. Mat blir det nog en matlåda från frysen :o. Men är upptagen hela dagen så jag hinner inget annat :mad:. Men men med lite Cava blir nog bra. Laddar för andra chansen som jag ska se på plats.:banana:
 
Jag (och min lite motsträvige man) kommer sitter klistrade! Det här är ju deltävlingen med stort D! Ska Loreen verkligen kunna göra göra nåt som kan komma i närheten av Euphoria?

Annars i ESC-världen lyssnar jag jättemycket på italiens bidrag! Blir farligt i finalen!! Francesco Gabbani "Occidentali's Karma". Bästa låten jag hört hittills i årets ESC-cirkus! Hoppas att han inte översätter den till engelska!

Jag tror tyvärr att jon Henrik tar sig till final. Gillade inte alls hans låt förra gången. Fattade inte grejen alls! Loreen borde göra det delvis på gamla meriter men jag hoppas att hon har nåt bra. Hon har ju gjort flera bra låtar efter Euphoria. Så det finns hopp!!

Victoria kan vara bra men det kan också bli ett anti-klimax då förra årets låt var så bra.

Övriga har jag ingen åsikt om innan jag hört låtarna.
 
Om Les Gordons jämförs med The Hives så lär jag gilla dem bäst i det här startfältet, om ingen annan överraskar. Väntar med att gissa vilka som går vidare osv tills jag hört låtarna :p och ja, som vanligt lär jag äta glass på lördag!
 
@voltis jag lyssnade lite snabbt igår. Det var deprimerande. Sara Varga och Juha nånting är tävlingens totala bottennapp. Relationspekoral skrev min morgontidning. :D

Wiktoria gör samma låt som förra året. Loreen är helt obegriplig.

Det enda jag fastnade för var popkillarna i Les Gordons.

Jag tror att Nano vinner finalen.
 
Äh, Loreen är ju skitcool. Ingen "mellolåt" för fem öre men det är ju det som är så skönt i årets sörja av anonyma tråklåtar. Solklar favvo för mig.
Jojken är jättefin, ser ut att kunna bli snyggt på scenen också. Vill baserat på det lilla jag sett se dem i final.
Wiktoria hade jag lite förväntingar på då hennes förra låt var rejält svängig. Årets säger mig absolut ingenting och drar inte med mig alls.
Den som gör det istället är Axel. Texten är inte intressant so far men hans energi smittar av sig.
Alice låt driver mig till vansinne. Hör inget annat än "LAIJÅNS" om och om igen!
Les Gordons låter som osäkra killar i yngre tonåren. Rösten är på riktigt läskig. Han ser ut som en ung man men låter som ett barn.
Sara och Juha är kvällens kisspaus. Deras röster passar ovanligt bra ihop men låter gör inte ett jota för mig.

Hoppas på att Loreen tar hem hela skiten men det lär hon tyvärr inte göra. För konstigt för mellopubliken.
 
Loreen tror jag skulle funka i Eurovision. Inte olik förra årets vinnare. Men tror inte heller att hon kommer så långt.
 
Ikväll sitter vi bänkade igen :up:
Hoppas Jon Henrik gör ett bra framträdande igen, jag gillar hans röst och jojkande.
Wiktoria gillade jag förra året (eller var det förförra :confused:).

Loreen kan jag vara utan :meh:

Vin, öl och läsk finns hemma, liksom chips, dipp, osthjärtan och popcorn :d = klassisk mello-uppställning :D
Visstja, höll på att glömma att tala om att skämsugglan också är redo :p
 
Hemgjord kebabpizza och möjligtvis lite chips efteråt blir det här :d

Kunde inte hålla mig, var bara tvungen att lyssna på 2:30 av Fjällgren och Aninias låt. Var efteråt tvungen att samla känslorna lite, blev alldeles omskakad av nån anledning. :crazy: Om jag fick bestämma skulle vi nog skicka den till Eurovision. Nåt samiskt ska vi väl kunna skicka nån gång och denna är mycket bättre än hans förra. Spelar ingen roll om det går hem, vi vill ju inte vinna på ett tag ändå. :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 339
Senast: Lingon
·
Kultur Deltävling 2 på lördag. Startfältet ser ut så här: 1. Wiktoria - All my life (where have you been) 2. Eden - Comfortable 3. Uje...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 480
Senast: cowgirl81
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 440
Senast: Piaff
·
Äldre Förlåt för jättesen tråd :( Lovar att bättra mig! Hur som helst är det redan dags för deltävling 3 i melodifestivalen!! :nailbiting...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
7 471
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp