Memory foam?

Vi har grunnat på en ny säng ett tag nu. Både maken och jag har ont i rygg, höfter, osv.... Så den här tråden fick mig att "vakna till" och åka och köpa en ny bäddmadrass på IKEA... ;) Självklart blev jag nyfiken på memory foam-madrassen till family-pris, så den blev det! Första intrycket av att provligga den är väldigt positivt för oss båda :up: ! Den känns tjockare och som om den ger mycket mer stöd åt kroppen än vår gamla bäddmadrass. Vilket kanske har mycket att göra med att den hängt med ett ANTAL år nu... O_o Får väl se vad vi tycker efter en natt i sängen... :) !
 
Vi har grunnat på en ny säng ett tag nu. Både maken och jag har ont i rygg, höfter, osv.... Så den här tråden fick mig att "vakna till" och åka och köpa en ny bäddmadrass på IKEA... ;) Självklart blev jag nyfiken på memory foam-madrassen till family-pris, så den blev det! Första intrycket av att provligga den är väldigt positivt för oss båda :up: ! Den känns tjockare och som om den ger mycket mer stöd åt kroppen än vår gamla bäddmadrass. Vilket kanske har mycket att göra med att den hängt med ett ANTAL år nu... O_o Får väl se vad vi tycker efter en natt i sängen... :) !
Då förväntar jag mig en färsk rapport i morgon! :up: :D
 
Jag älskar memory foam. Vi kör på Jysks, tidigare bäddmadrass på resårbotten men nu en komplett lösning med en fast undre skumgummidel och överdel med memory foam i en sängram. Den är vansinnigt bekväm! Tidigare snurrade vi båda mycket pga kassa kroppar men nu ligger vi tämligen stilla båda två och sover vansinnigt mycket bättre (plus att det tar inte x tid för ryggen att komma igång).

Det är Gold F110 Wellpur vi har:
60592
Hmm, den där ska jag åka och provligga, min säng är.. inte bra.
 
Vi har en tjock bäddmadrass i memoryskum från jysk som även innehåller kylgel så svettas gör vi inte. Bästa köp vi gjort då båda blivit av med ryggont, maken har dock fått svårare att ta sig ur sängen på mornarna för att det är så skönt att ligga där nu :p
 
Jag sover jättebra på MJUK memoryfoam, men oftast är de för hårda för mig, jag ligger "ovanpå" och sjunker inte ner.

Så har nu en tunnare memoryfoam och en tjockare polyeterskum i kombination, ovanpå en mjuk sängbotten (vad heter det egentligen?)

Mvh Prinsessan på ärten
 
Jag sover jättebra på MJUK memoryfoam, men oftast är de för hårda för mig, jag ligger "ovanpå" och sjunker inte ner.

Så har nu en tunnare memoryfoam och en tjockare polyeterskum i kombination, ovanpå en mjuk sängbotten (vad heter det egentligen?)

Mvh Prinsessan på ärten

Resårbotten ;) :D Det hade jag också i fd sängen ungefär (dvs resårbotten-memory foam-tunn vanlig bäddmadrass).
 
Jag har en memory foam från Ikea. Älskar den!
Men jag gillar när det varmt och vänder mig knappt alls när jag sover.
 
Jag har alltid haft stenpir och älskat det. Men när den nu gick ur tiden testade jah IKEAs efter att ha sovit i den på jobbresa.
Jag tycker den är helt ok och klart prisvärd.

Jag har värkproblematik och grav sömnstörning pga det. Med bra memoryfoam sover jag betydligt bättre och har mindre ont.
Jag älskar dock värme.
Och det är ingen höjdare att ha sån madrass i kallt hus. Då blir det som att ligga på en hård planka.
 
IKEA har ett erbjudande just nu på memory foam-bäddmadrasser och jag funderar på att slå till, men ni som har den typen av madrasser, eller ännu hellre ni som haft, vad tycker ni om dem? Svettas ni mer, sover ni bättre, störs ni mer eller mindre av att någon sover bredvid, fördelar, nackdelar?
Jag gillar dem, men min som har varit med i 6 år nu är helt sladdrig och fyller inte sin funktion längre.
 
Det står ju att madrassen ska ligga i 72 timmar innan man använder den, behövs det verkligen?
Vi la i den i fredags och hade tänkt att sova på den inatt.
 
Det står ju att madrassen ska ligga i 72 timmar innan man använder den, behövs det verkligen?
Vi la i den i fredags och hade tänkt att sova på den inatt.
Står det verkligen att man inte ska använda den?: "Före första användning En rullpackad bäddmadrass återfår sin form, längd och tjocklek efter att du använt den i 3-4 dagar. Alla nya material har en egenlukt som försvinner så småningom. Lukten försvinner fortare om du vädrar eller dammsuger bäddmadrassen."

Vi sov på vår från första dagen.
 
Står det verkligen att man inte ska använda den?: "Före första användning En rullpackad bäddmadrass återfår sin form, längd och tjocklek efter att du använt den i 3-4 dagar. Alla nya material har en egenlukt som försvinner så småningom. Lukten försvinner fortare om du vädrar eller dammsuger bäddmadrassen."

Vi sov på vår från första dagen.
Det kanske var jag som missuppfattade det, men då ska vi prova den redan ikväll!
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 022
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 918
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 366
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 053
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp