Memory foam?

Kom på med anledning av en annan tråd på att jag inte har uppdatera den här. Jag köpte madrassen och trivs jättebra, den har även fått högsta betyg av min systerdotter och min mor som hälsat på. :up:
 
Ni som köpte Tussöy, är ni fortfarande nöjda?

Jag sover uruselt och har ont överallt plötsligt. Vetefan varför men måste ju försöka göra något. Och ny madrass ör billigare än ny säng...
 
Ni som köpte Tussöy, är ni fortfarande nöjda?

Jag sover uruselt och har ont överallt plötsligt. Vetefan varför men måste ju försöka göra något. Och ny madrass ör billigare än ny säng...
Har inte ont någonstans längre, och haltar inte ur sängen varje morgon, så JA jag är väldigt nöjd fortfarande. Vänder bäddmadrassen varje gång jag bäddar med nya lakan (ca 1 gång/vecka), för jag inbillar mig att det håller madrassen i bättre skick!
 
Den funkar bra, fast efter jag skapade tråden, lusläst på nätet och vad alla skrivit här så testade jag att köpa en i naturlatex från IKEA till min mamma. Ett dyrare alternativ, men "tyvärr" blev hon så nöjd att hon vill inte byta till en billigare i memory foam utan behålla den jag köpte. :grin:

Nu har jag inte berättat vad den kostade så det är självklart att mamma får behålla den, annars hade hon bytt. ;)
 
Den funkar bra, fast efter jag skapade tråden, lusläst på nätet och vad alla skrivit här så testade jag att köpa en i naturlatex från IKEA till min mamma. Ett dyrare alternativ, men "tyvärr" blev hon så nöjd att hon vill inte byta till en billigare i memory foam utan behålla den jag köpte. :grin:

Nu har jag inte berättat vad den kostade så det är självklart att mamma får behålla den, annars hade hon bytt. ;)

Vilken i latex var det? Jag klurar på att lägga en latex under om det inte "räcker" med en Tussöy. (Har dubbla nu från Jysk. Funkat kanon innan och inne på andra omgången men ryggen är sämre nu så uppenbart räcker det inte). Låg lite i mosters Tussöy och det kändes väl fast men låg bara en stund. Men om den känns för fast är planen lägga en lite billigare latex under.
 
Vilken i latex var det? Jag klurar på att lägga en latex under om det inte "räcker" med en Tussöy. (Har dubbla nu från Jysk. Funkat kanon innan och inne på andra omgången men ryggen är sämre nu så uppenbart räcker det inte). Låg lite i mosters Tussöy och det kändes väl fast men låg bara en stund. Men om den känns för fast är planen lägga en lite billigare latex under.
Memoryskummadrassen blir mycket mjukare efter en stund när den blir varm.
 
Vilken i latex var det? Jag klurar på att lägga en latex under om det inte "räcker" med en Tussöy. (Har dubbla nu från Jysk. Funkat kanon innan och inne på andra omgången men ryggen är sämre nu så uppenbart räcker det inte). Låg lite i mosters Tussöy och det kändes väl fast men låg bara en stund. Men om den känns för fast är planen lägga en lite billigare latex under.
Det blev deras Tromsdalen.
Jag tänkte just på deras garanti att om hon inte blev nöjd att hon skulle få byta och hittills verkar det gå bra. :up:
 
Jag köpte en Tussöy som stank så hemskt även efter en veckas vädring att den lämnades tillbaka. I varuhuset gick jag runt och luktade på alla Tussöy som fanns i utställningen och hälften stank förfärligt, de andra bara lite. Har någon haft samma problem? Jag tog en Tromsdalen i stället, hoppas den är skön.
 
Jag köpte en Tussöy som stank så hemskt även efter en veckas vädring att den lämnades tillbaka. I varuhuset gick jag runt och luktade på alla Tussöy som fanns i utställningen och hälften stank förfärligt, de andra bara lite. Har någon haft samma problem? Jag tog en Tromsdalen i stället, hoppas den är skön.
Nej, jag har rätt bra luktsinne men har inte upplevt att min luktar. Tror inte det spelar någon roll att jag sover med öppet fönster och sängen är obäddad om dagarna.

Just nu luktar det dock mest blöt hund i mitt sovrum, men det beror inte på madrassen. :cautious:
 
Jag köpte en Tussöy som stank så hemskt även efter en veckas vädring att den lämnades tillbaka. I varuhuset gick jag runt och luktade på alla Tussöy som fanns i utställningen och hälften stank förfärligt, de andra bara lite. Har någon haft samma problem? Jag tog en Tromsdalen i stället, hoppas den är skön.
Nä. Vår luktade lite i ett par dagar, men inte såpass att det störde. Sedan var det borta.
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 686
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp