men alltså... mattpisk?

tanten

Trådstartare
Jag flyttade ifrån mina mattpiskor för några år sedan.

Nu skulle jag behöva en och har letat i den vanliga affärerna. Hittar inte!

Är det totalt omodernt? Hur piskar man en matta på vettigt sätt om man inte har en mattpisk? Nu nöd-använder jag ett kvastskaft och det är liksom inte så effektivt....

/hälsningar dinosaurien
 
Ullared har :)
Jag fick två i julklapp efter att innebandklubban jag använt tidigare gick i småbitar.
Kan inte leva utan mina :)
 
Jag flyttade ifrån mina mattpiskor för några år sedan.

Nu skulle jag behöva en och har letat i den vanliga affärerna. Hittar inte!

Är det totalt omodernt? Hur piskar man en matta på vettigt sätt om man inte har en mattpisk? Nu nöd-använder jag ett kvastskaft och det är liksom inte så effektivt....

/hälsningar dinosaurien

Såg en på Coop häromdagen!
 
Jag har kollat fler butiker idag. Inga piskare.
Det får bli nästa projekt. Hålla ögonen öppna efter mattpiskor i rotting :)
 
Jag har tänkt över det där, på vårt mysiga kvarters-ICA är hållaren för mattpiskor ALLTID tom. Två gånger på 5 år har jag lyckats köpa mattpiskor där trots att de säger att de har om man tittar till etiketterna och prismärkena. Å, andra sidan anar jag en konspiration. Mina mattpiskor har en tendens att försvinna, det är kanske den lokala ica-handlaren som utklädd till Konsumföreståndare nattetid går in på folks gårdar och snor piskorna för att locka folk till affären?

Så slutsats, mitt lokala ica har fina mattpiskor i rotting i sitt sortiment, ibland. I mellan perioderna när jag står utan använder jag ett kort hoppspö.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 935
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 957
Senast: SiZo
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 791
Senast: MiniLi
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp