Men vad gööör du? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick bra på dagens möte. Nu kommer vi förhoppningsvis att få det lite lugnare framöver. Imorgon får vi ta in henne i enskilt rum en stund, om det inte händer nåt oväntat innan dess.

Psykologtiden var också bra. Hon sa att hon inte är orolig för anknytningen och att det måste få ta tid efter sånna här händelser. Vi har en ny tid hos henne nästa vecka. Och på fredag har jag min enskilda tid hos gamla psykologen, där det är högt i tak och inga problem att ventilera exakt hur dåligt det känns.
 
Det gick bra på dagens möte. Nu kommer vi förhoppningsvis att få det lite lugnare framöver. Imorgon får vi ta in henne i enskilt rum en stund, om det inte händer nåt oväntat innan dess.

Psykologtiden var också bra. Hon sa att hon inte är orolig för anknytningen och att det måste få ta tid efter sånna här händelser. Vi har en ny tid hos henne nästa vecka. Och på fredag har jag min enskilda tid hos gamla psykologen, där det är högt i tak och inga problem att ventilera exakt hur dåligt det känns.
Vad skönt att det gick bra!
 
Har precis pluggat färdigt inför tentan imorgon. Febern är dryg och kroppen skriker att jag borde sova, men måste först ta en dusch och äta något. Orkar inte!
 
Har bakat engelska scones, för den engelska sambon säger att svenska scones minsann inte är ätbart. Det blev faktiskt gott! Är inte van att behöva baka och laga mat, längre, så jag blev förvånad över att jag lyckades. :laugh:
Recept? :) Sambon gnäller alltid över att han aldrig lyckas och jag gör inte sånt husligt mer än om jag är tvingad :rofl:
 
Recept? :) Sambon gnäller alltid över att han aldrig lyckas och jag gör inte sånt husligt mer än om jag är tvingad :rofl:

225 grader, mitt i ugnen. Blanda ihop alla torra ingredienser, smeta i smöret och häll på mjölk och grädde, kavla ut degen och stansa ut med någon rund form, jag tog ett litet glas. 8-10 minuter i ungen. Måste tydligen serveras med clotted cream, sylt och english breakfast tea. :angel:
  • 4 dl mjöl
  • 1/2 tsk salt
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 1/2 tsk bakpulver
  • 50 g rumstempererat smör
  • 1 dl mjölk
  • 1 dl grädde
 
225 grader, mitt i ugnen. Blanda ihop alla torra ingredienser, smeta i smöret och häll på mjölk och grädde, kavla ut degen och stansa ut med någon rund form, jag tog ett litet glas. 8-10 minuter i ungen. Måste tydligen serveras med clotted cream, sylt och english breakfast tea. :angel:
  • 4 dl mjöl
  • 1/2 tsk salt
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 1/2 tsk bakpulver
  • 50 g rumstempererat smör
  • 1 dl mjölk
  • 1 dl grädde

Tack! Ska provas vid tillfälle :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 402
Senast: Marita73
·
Svar
489
· Visningar
26 234
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
54
· Visningar
2 627
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp