Mensvärk utan mens?

Azalea

Trådstartare
Jag har tagit p-piller i ungefär två månader och en gyn sa att jag bara behöver ha mens två ggr per år om jag vill, så jag har inte haft mens sedan typ ett parveckor innan jag började med p-pillren.

För två veckor sen började jag få spottings som inte gav sig, och jag har också haft en molande mensvärks-liknande smärta. Jag tänkte att det kanske berodde på att jag hoppat över mensen så jag gick över till sockerpiller i måndags. I onsdags slutade mina spottings och jag har inte blött en droppe sedan dess. Mensvärken kvarstår däremot, och jag har även ont i nedre delen av ryggen.

Är det vanligt att inte få mens under sockerpiller-veckan? Eller var veckorna med spottings min mens?

Kan min PCOS ha påverkats av att jag skjutit på mensen och cystorna då växt och att det är vad som orsakar smärtan? Hade för mig att cystor typ inte kan växa när man tar p-piller men vad vet jag..

Det känns helt orimligt att jag skulle vara gravid, dels så använder jag alltid kondom, dels har jag ju PCOS, och så har jag ju p-pillren. Har ändå gjort gravtest för att vara säker, som visat negativt.

Jag ska ringa gyn imorgon, hoppas att dom kan erbjuda en tid innan jul.. Otroligt frustrerande att ha ont och inte veta vad det är. :meh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 384
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig! Nu har jag haft mens sen den 29 augusti. Dvs i mer än två veckor. Och det är inga små mängder heller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
12 931
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 213
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp