Mer tryck i gångarter?

ameliewes

Trådstartare
Jag köpte en ny häst för några månader sen och har nu börjat tävla. Dock har jag kommit till insikten att han är väldigt lång och har väldigt "långsamma" gångarter, väldigt mjuka men verkligen noll tryck i. Det går väldigt långsamt när vi hoppar och finns helt enkelt inget tryck. Vad kan man göra?
 
Har du hästen på bakdelen?

För bättre tryck just i galoppen skulle jag rekommendera serier, galoppfattningar från skritt. Gärna en bakdelsvändning och sedan en fattning ur den. Studs Genom att stärka hästen på bakdelen får man mer tryck i galoppen. Prata även med din tränare.

Jag är bra på saker när jag sitter på men ganska dålig på att förklara :D

Lycka till!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 883
Senast: iNHALE
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 089
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
721
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp