Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.

tott

Trådstartare
Vi fortsätter igen :)

Helgens bekantskap fortsätter höra av sig -flera gånger om dagen dessutom. Nåt datum för att ses igen har inte spikats ännu dock. Han har mycket för sig och mycket som ska planeras just nu.
 
@TygerTyger Jodå, han tyckte att det vore trevligt att besöka platsen. Jag försöker ju avdramatisera det här så jag är glad att han svarade på det sättet som han gjorde, dvs med fokus på utflyktsmålet.

Jag får väl erkänna att jag börjar tveka lite nu. Att jag ens registrerade mig på HP var en impulsivgrej. Jag gjorde bara en slarvprofil då syftet var att kolla hur många personer som skrev att de var feminister eller inte ville ha ett förhållande med de könsstereotypiska rollerna. Hade inte tänkt maila med någon men kunde inte låta bli när jag snubblade över dennes presentation.

Jag bearbetar just nu ett antal destruktiva förhållanden det första för 8 år sedan och det senaste bara någon månad sedan, om jag då inte räknar med destruktiva familjeförhållanden. Så jag är nog inte redo för något nytt nu, men jag har ju fyllt i att jag söker vänskap så jag känner att det och då hans svar på träffen gör att jag borde kunna klara av det ändå. Eventuellt tar jag upp det med kuratorn idag och ser vad jag känner sedan, men jag vet inte om jag vågar riktigt. Jag skäms lite över att jag tog kontakt när jag egentligen kanske borde fokusera på mig själv. Så, nu har jag fått ur mig lite tankar här, alldeles offentligt, då kanske jag vågar bolla med kuratorn sedan :)
 
Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s
 
Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s
Känner jag inte till, blir däremot sjukt irriterad när ringmärkta killar stöter på mig. :yuck:
Du får köpa en ring och rapportera, du har kanske kommit något på spåret och får slå dig fri från alla flug .. eh, tjejer i fortsättningen? :idea:
 
Nu har jag tagit bort mina profiler på MP och HP, det känns på något sätt som en befrielse att inte behöva tänka på dejting längre. :)

Samtidigt känns det lite sorgligt att ge upp, jag hade gärna velat träffa någon att dela livets med- och motgångar med. :(
 
Man vill ha det man inte kan få?

Nej allvarligt talat. Jag skulle inte gå fram till en man med guldring på vänster ringfinger.
Jag tittar inte ens på händerna som första alternativ, är man ute vill man kanske träffa folk och inte alltid primärt för att ligga med dem och då spelar det ju ingen roll om de är gifta, sambos, särbos eller singlar. Förhåller ni er till alla människor som om de vore potentiella framtida partners när ni träffar dem? I såfall är det inte konstigt om de är de som är i relationer som har lättast att träffa nya människor.
 
Känner jag inte till, blir däremot sjukt irriterad när ringmärkta killar stöter på mig. :yuck:

Jag har faktiskt ett par manliga kompisar som säger att betydligt fler kvinnor visar dem intresse när de bär sina vigselringar jämfört med när de inte gör det. (Jag är rätt säker på att dessa män själva inte stöter på någon, ring eller inte, de är veterligt mycket trogna sina fruar.)

Men från kvinnoperspektivet verkar det ju konstigt. Varför skulle man i första hand stöta på någon som tydligt signalerar att han är gift? (Det skulle ju vara om det är ett ONS man är ute efter, så klart.)
 
Nu har jag tagit bort mina profiler på MP och HP, det känns på något sätt som en befrielse att inte behöva tänka på dejting längre. :)

Samtidigt känns det lite sorgligt att ge upp, jag hade gärna velat träffa någon att dela livets med- och motgångar med. :(
Jag har tre veckor kvar på mitt abonnemang på MP. Jag uppdaterade presentation och profilbild idag för att se om det kan väcka prinsen. Annars känner jag att det får räcka för mig. Det var kul så länge det varade och det har gett mig en hel del roliga minnen hittills!
Så att om inte prinsen kommer med sin vita springare på nätet inom tre veckor kommer han någon annanstans ifrån :)
 
Jag har faktiskt ett par manliga kompisar som säger att betydligt fler kvinnor visar dem intresse när de bär sina vigselringar jämfört med när de inte gör det. (Jag är rätt säker på att dessa män själva inte stöter på någon, ring eller inte, de är veterligt mycket trogna sina fruar.)

Men från kvinnoperspektivet verkar det ju konstigt. Varför skulle man i första hand stöta på någon som tydligt signalerar att han är gift? (Det skulle ju vara om det är ett ONS man är ute efter, så klart.)

Men frågan är ju också om de verkligen stöter på de gifta männen?
Jag har tjejkompisar som säger att de gärna pratar med upptagna män om de själva är upptagna eftersom de menade att då " kunde man prata utan att det skulle leda någonstans".
 
Jag har faktiskt ett par manliga kompisar som säger att betydligt fler kvinnor visar dem intresse när de bär sina vigselringar jämfört med när de inte gör det. (Jag är rätt säker på att dessa män själva inte stöter på någon, ring eller inte, de är veterligt mycket trogna sina fruar.)

Men från kvinnoperspektivet verkar det ju konstigt. Varför skulle man i första hand stöta på någon som tydligt signalerar att han är gift? (Det skulle ju vara om det är ett ONS man är ute efter, så klart.)
Jag kan ju bara utgå från mig själv, och även en vän till mig är likadan. När jag ser att en man har ring så får jag ju ett bevis på att han är upptagen. Det får mig att slappna av då jag inte är intresserad av att inleda något med en som är upptagen. På mig märks det väldigt tydligt om jag är avslappnad eller inte. Avslappnad så är jag bl.a. glad, pratsam och inte rädd för att ha personer för nära inpå mig. Annars verkar jag mer allvarlig, är tystare och har en personlig sfär där jag backar/flyttar på mig om någon kommer för nära. När jag är avslappnad tror en del att jag flirtar med dem, särskilt då de har upplevt båda mina sidor på en kort tid där jag först håller avstånd till en person för att sedan stå nära nästa.

Så, det kanske kan vara en förklaring för några iaf :)
 
Jag tittar inte ens på händerna som första alternativ, är man ute vill man kanske träffa folk och inte alltid primärt för att ligga med dem och då spelar det ju ingen roll om de är gifta, sambos, särbos eller singlar. Förhåller ni er till alla människor som om de vore potentiella framtida partners när ni träffar dem? I såfall är det inte konstigt om de är de som är i relationer som har lättast att träffa nya människor.
Nej men i den här tråden snackar vi ju dejting, aka raggning :D
När jag nätverkar på jobb t ex bryr jag mig så klart inte om vad de har på fingret..
 
Nej men i den här tråden snackar vi ju dejting, aka raggning :D
När jag nätverkar på jobb t ex bryr jag mig så klart inte om vad de har på fingret..
För mig är "att träffa någon" mer en positiv bieffekt av att möta spännande människor. Raggar eller stöter på någon gör jag nog nästan aldrig, det inträffar bara om jag blivit förälskad eller på annat sätt finner den andra väldigt intressant. För mig är nog "dejt" bara en form av möte med en annan människa.

En annan sak jag inte förstår är varför man tror att man kan läsa av någons civilstånd genom att titta den på händerna? Är det inte lika många som är sambos, särbos eller liknande som är "omärkta"?

Ringmärkt, usch, stor anledning till att jag aldrig kommer att gifta mig. Jag är fanimej min egen!
 
Angående ringmärkning så kan en anledning kanske vara att man vill ligga utan att det skall leda till något förhållande?

Som gift fick jag ofta såna förslag ifrån män i alla fall.

Jag blir oerhört avtänd av folk som raggar på mig när dom redan är i ett förhållande. Det är helt enkelt en väldigt oattraktiv egenskap ur mitt perspektiv.
Och det skulle aldrig i livet falla mig in att stöta på någon som inte är singel. Big no, no.
 
Nu har jag tagit bort mina profiler på MP och HP, det känns på något sätt som en befrielse att inte behöva tänka på dejting längre. :)

Samtidigt känns det lite sorgligt att ge upp, jag hade gärna velat träffa någon att dela livets med- och motgångar med. :(

Förstår det där! Man slipper stressen det medför, men jag tror det är bra med en paus ibland. Kolla dig omkring och sök ögonkontakt med kvinnor du finner attraktiva (i affären, på gatan osv) - det är också spännande och givande.
...och HP och MP finns kvar då du vill.
 
Jag har skaffat ett HP-konto. Spännande. Har hittills fått ett väldigt opersonligt meddelande ungefär "Hej, vore kul om du hörde av dig" och inget mer, och en flirt av någon som såg glad ut men var 43 (satte övre gräns 35). Tror dock att min skepsis till fenomenet lyser igenom MEN det är ju kul att någon iaf skrev ett meddelande, om än opersonligt, haha.
 
Jag har skaffat ett HP-konto. Spännande. Har hittills fått ett väldigt opersonligt meddelande ungefär "Hej, vore kul om du hörde av dig" och inget mer, och en flirt av någon som såg glad ut men var 43 (satte övre gräns 35). Tror dock att min skepsis till fenomenet lyser igenom MEN det är ju kul att någon iaf skrev ett meddelande, om än opersonligt, haha.

Jag stängde av flirtfunktionen på HP. Tycker det är löjligt att bara skicka en flirt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
474
Senast: corzette
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 302
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp