Mera valpar 2017 del två

Idag har vi varit på svampjakt, spännande värre tyckte Asta som dök ner i svamparna varje gång jag börja plocka - många mosade kantareller blev det :D:p

Idag blir Asta 11 veckor :love:
FxiecGv.jpg


SSWxNQq.jpg


5OgqNtN.jpg


VMejMfa.jpg
Vilka dumboöron :love:
 
Tack för allt stöd allihop. :heart


Det är en mittelspitz vi söker.

Om du vill får du hemsk gärna skriva vad det var för uppfödare i ett PM. Har själv en mittelkille och som såld på rasen vill jag gärna veta vem jag ska undvika (vill inte sitta i en sådan situation i framtiden)... Hoppas ni kan hitta en annan liten tjej :heart
 
Om du vill får du hemsk gärna skriva vad det var för uppfödare i ett PM. Har själv en mittelkille och som såld på rasen vill jag gärna veta vem jag ska undvika (vill inte sitta i en sådan situation i framtiden)... Hoppas ni kan hitta en annan liten tjej :heart

Ja, jag skickar pm till dig.
 
Jag ägnar hälften av min vakna tid åt att grubbla över vilka av de fantastiska skitungarna som ska bli kvar här. Rost (till höger) har verkligen charmat sig rakt in i själen på mig de sista dagarna. Så totalt genomvänlig och jätteklok liten klumpeduns! Han har en rätt så säker plats bland de tre som ska stanna kvar...
21751931_10155120657968666_1390129457284327896_n.jpg
 
Själv hade jag föredragit att få ett rakt nej eller ett besked om att hon inte kan lova något då hon funderar på att behålla valpen själv, hellre än att bli lovad en valp och sedan ångrar sig uppfödaren och vill behålla den själv. I det här fallet fick vi namnge valpen, hon skickade bilder regelbundet på valpen och även en video. Vi pratade i telefon senast i fredags, bland annat diskuterade vi då lite kring leverans, och då visade hon inga tecken på att ha ångrat sig. Ja, även om man är van hundägare så blir man (i alla fall jag) fäst vid valpen under de här veckorna och hinner börja planera, och börjar längta efter att få hem lillan. :( Hur som helst, jag har börjat titta runt och börjat fråga andra uppfödare för att försöka hitta en ny intressant kombination.

Fy, vad hemskt!

Skulle du kunna tänka dig att skicka ett pm till mig också. Så jag också vet vem jag ska undvika när/om det blir fler mittlar om några år?
 
Jag kan förstå uppfödaren på ett sätt - har full förståelse för känslan "den här kan jag inte släppa". Antingen har de varit orutinerade som fördelat valparna så tidigt, eller så är de tanklösa helt enkelt..

Absolut, så är det ju. Men sedan är det ju en annan aspekt också, jag hade ALDRIG försökt köpa valp igen från en uppfödare som beter sig så. Dvs den har förlorat en kund och jag hade aldrig rekommenderat denne till någon annan.
 
Jag fick reda på vilken valp som var min den dagen jag var där och skulle hämta. Jag vet att många anmärkte om att det var sent, men för mig var det bra. Tycker dessutom att valparna ska ha en chans att utvecklas, och att man inte väljer valp efter vem som var framme först och hälsade på en.
"Den valde mig" hör man rätt ofta. Men så kan jag vara en smula pragmatisk. :angel:
 
Det är en väldigt speciell upplevelse att redan veta vilken valp vi får eftersom att det bara blev två valpar i kullen, en tik och en hane. Blir inte så mycket att välja varken för oss eller uppfödaren :p
Men jag är väldigt nöjd med alla halvsyskon och en helsyster som finns sen tidigare och men linjerna generellt, så känns ändå väldigt bra och lite som att man vet vad man får :D
Sen är det en fantastisk resa att få ha sett bilder och videos från första minuterna av hennes liv och redan veta att hon ska bli vår :love: (om allt går bra, men hon utvecklas jättefint och är stor och stark)
 
Jag fick reda på vilken valp som var min den dagen jag var där och skulle hämta. Jag vet att många anmärkte om att det var sent, men för mig var det bra. Tycker dessutom att valparna ska ha en chans att utvecklas, och att man inte väljer valp efter vem som var framme först och hälsade på en.
"Den valde mig" hör man rätt ofta. Men så kan jag vara en smula pragmatisk. :angel:

Det var samma när jag hämtade Floyd :) Min uppfödare bestämde sig för vilken av hanarna hon skulle behålla samma dag som jag hämtade Floyd, och jag var den första som hämtade hane.

Ladda fick jag välja, och Otis var inte så svårvald eftersom vi ville ha en hane som parningsvalp och det bara blev en hane :p
 
Jag har fått följa min sen hon var 2 dagar gammal med mängder av foton och filmer - och nu håller jag på att packa för att vi ska påbörja resan att hämta henne imorgon bitti :banana:
Vi ska hämta på lördag, men när man prompt ska åka genom halva Sverige så får man starta i tid... :angel:

Nu i efterhand kan jag säga att det var BRA att vi inte fick en valp från den uppfödare som "lurade" oss på lovad valp, det här känns tusen gånger bättre :love:
@Sampi hav förtröstan - det kommer något bättre till slut ;)
 
Jag har fått följa min sen hon var 2 dagar gammal med mängder av foton och filmer - och nu håller jag på att packa för att vi ska påbörja resan att hämta henne imorgon bitti :banana:
Vi ska hämta på lördag, men när man prompt ska åka genom halva Sverige så får man starta i tid... :angel:

Nu i efterhand kan jag säga att det var BRA att vi inte fick en valp från den uppfödare som "lurade" oss på lovad valp, det här känns tusen gånger bättre :love:
@Sampi hav förtröstan - det kommer något bättre till slut ;)

Ska ni söderut eller norrut? Det finns ju fikamöjlighet menar jag ;)
 
Jag fick reda på vilken valp som var min den dagen jag var där och skulle hämta. Jag vet att många anmärkte om att det var sent, men för mig var det bra. Tycker dessutom att valparna ska ha en chans att utvecklas, och att man inte väljer valp efter vem som var framme först och hälsade på en.
"Den valde mig" hör man rätt ofta. Men så kan jag vara en smula pragmatisk. :angel:
Samma här. Uppfödaren valde vilken som jag skulle få typ samma dag som jag åkte upp. Fick några dagar innan veta vilka två hon velade mellan.
 
Båda mina hundar har uppfödaren valt. Min jaktcockers uppfödare valde efter besiktningen vilken som skulle bli min, det var någon dag innan jag hämtade honom. Schäfern valdes ut när de var i slutet av sju veckor. Tycker det känns tryggt att uppfödaren väljer valp och jag har blivit väldigt nöjd över valen som de har gjort :)
Mina två bortgångna hundar var båda sist kvar i sina kullar.
 
DSC_0061.jpg

Min lilla valp har hunnit bli 11 veckor och väger cirka 12 kg, han känns så stor redan :cry: Tror dock att han kommer bli en riktig snygging som vuxen!
Min valp är 11,5 vecka och väger ganska så exakt 3 kg. :o Känns aldrig som om hon kommer bli "stor"!
Älskar fäffer- bebisar. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 793
Senast: iNHALE
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
724
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp