Mera valpar 2017 del två

20904979_158089728101571_5502946153877995520_n.jpg


Man kan bara bajsa på gräsmattan där gräset är kort, på den andra delen av tomten där det varit åker är gräset lite högre och det gick inte aaalls för sig, han kutade till gräsmattan istället :rofl:
 
Fortsätter fundera på namn. Har hittills skrivit upp Leopold, Hektor och Aris på listan.
Fortsätter fundera på namn. Har hittills skrivit upp Leopold, Hektor och Aris på listan.
Det där med namn är ett elände :crazy:
Jag hade "tur" att namnet som var uppfödarens förslag passade mig som handen i handsken, vilket jag tolkar som att det var exakt den vovven som är menad till oss ;)
Tjejerna på den här gården är bara blommor, så det skulle hon också få vara. När vi kommer till uppfödaren och hälsar på så börjar vi prata namn på hennes kull och det visar sig att hon redan skulle ha blom-tema på denna kull :up:
Min lilla dam heter Lily (Lilja) :heart
Om en månad är det hämtning... :love:
 
Det där med namn är ett elände :crazy:
Jag hade "tur" att namnet som var uppfödarens förslag passade mig som handen i handsken, vilket jag tolkar som att det var exakt den vovven som är menad till oss ;)
Tjejerna på den här gården är bara blommor, så det skulle hon också få vara. När vi kommer till uppfödaren och hälsar på så börjar vi prata namn på hennes kull och det visar sig att hon redan skulle ha blom-tema på denna kull :up:
Min lilla dam heter Lily (Lilja) :heart
Om en månad är det hämtning... :love:

Jag hade också tur. Min ena heter Dahlia i stamtavlan och det är ju så himla fint och ovanligt som hundnamn så det var ingen tvekan. Ett tips om du vill fortsätta på blommor sen ;)
 
Om en vecka smäller det. :love:
Blir så att jag kommer vara hemma helt den första tiden (ett tag så skulle jag och min syster hjälpas åt).
Har planer på att bygga två valphagar med berikning i. En hemma och i stallet, med hundkoja att ligga i och klättra upp på. Stubbar till att balansera, pallkrage med jord i som hon kan gräva i, och tunnel såklart.
Mitt mål är att utbilda henne till skolhund, så kommer lägga mycket tid på att få en trevlig och välbalanserad hund. :)
 
Erkänner att jag är lite avis på er med fina blom-namn på era hundar... och @bollen__ s musikinspirerade namn! :love:

Frank heter ju då Indian Black Face :cry::cry::cry:. Jag hade ärligt talat lite svårt även för "Frank" i början (han är ju omplacering), men nu tycker jag ändå att det är lite charmigt att han fått heta det just eftersom han kommer från Frankrike :D

(Lite OT kanske men se det som en varning: importera inte en valp utan att först se till att ni slipper skämmas för stamtavlenamnet :angel:)
 
Erkänner att jag är lite avis på er med fina blom-namn på era hundar... och @bollen__ s musikinspirerade namn! :love:

Frank heter ju då Indian Black Face :cry::cry::cry:. Jag hade ärligt talat lite svårt även för "Frank" i början (han är ju omplacering), men nu tycker jag ändå att det är lite charmigt att han fått heta det just eftersom han kommer från Frankrike :D

(Lite OT kanske men ta det som en varning: importera inte en valp utan att först se till att ni slipper skämmas för stamtavlenamnet :angel:)
Jag var inne på Frank ett tag, tycker det är fräckt! Men eftersom han är en 30 års present från husse så fick han bestämma den här gången :D
 
Jag fick också välja stamtavlenamn själv, inom temat. Dock förberedde uppfödaren oss på att det kunde bli ändringar om hon ändrade sig var vilken valp skulle.

Inte jättelätt att hitta ett fint namn på B som också är en australiensisk stad däremot...
 
Jag har aldrig fått välja namn till nån av mina hundar :( Den enda som inte heter sitt stamtavlenamn fick sitt namn nav tidigare ägare.

Bästa med nya kullen är att få vara namn-diktator och hitta på alla namnen själv! :D
 
Jag har aldrig fått välja namn till nån av mina hundar :( Den enda som inte heter sitt stamtavlenamn fick sitt namn nav tidigare ägare.

Bästa med nya kullen är att få vara namn-diktator och hitta på alla namnen själv! :D

Har du bestämt ett tema? :D
 
min valp är två veckor idag :) han kommer vara 10 veckor innan han flyttar hit och tiden går vansinnigt långsamt :p har dock börjat köpa lite grejer till valpis eftersom jag aldrig haft valp innan så jag känner att jag behöver tiden att gå igenom allt.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Vi har inte fått välja men kommit med förslag. Dock är det ett gemensamt kullnamn och sen ett eget. Första valpen fick sitt namn av uppfödaren dock.
Unforgettable Ulay
Amazing Zeppelin
Fabulous Udo
Midsummer Nikki

Är det dina (två äldre) hundar som är släkt (far och son kanske)? Är det nya lilla tillskottet också det? Ursäkta om jag blandar ihop dig med någon annan. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 136
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 546
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 836
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp