Mera valpar 2017 del två

Tetris:
images


Petris
CLG9WgeUAAAV-t0.png


och... Puptris?
23844602_10155287183118666_3643418912767336795_n.jpg
 
Liten rapport från oss och kromisen Puck!

Puck har börjat lugna ned sig med katten! :banana:
img-20171128-173800-110.jpg

(Helt frivilligt - rekoooord..!)
Javisst inte 100%... det är ju svååårt när katten sitter kvar en meter bort och man vill chansa och se om man kaaaanske kan få nosa lite ... eller när katten och mattenummertvå dyker upp i deras sovrum och sängen (:eek::bump:) ... Men annars så har hon faktiskt lugnat ned sig lite i allmänhet! Fast katten är väldigt skeptisk fortfarande :angel: Puck kan lättare låta katten gå iväg eller bara gå förbi henne :banana: Och lyssnar lättare till en när man ropar in henne istället.
... När jag tänker på det så måste det ha nött in inkallningen en hel del, det finns ju nästan ingen svårare distraktion än den älskade katten-som-man-inte-får-hälsa-på som springer iväg :cool: Puck lyssnar väldigt fint (tycker jag) när man ropar in henne :rofl:

Hon har varit rumsren ett bra tag nu, flera veckor, men hon ger inte ifrån sig några synbara tecken när det är dags. Men å andra sidan så har hon fått gå ut ofta och regelbundet, så kanske har inget akut behov dykt upp. Det mesta man kanske märker är att hon börjar vanka lite runt, men man önskar ju att hon kunde vara tydlig :p
Vi har inte ensamhetstränat något alls egentligen, men hon kan bete sig lite sådär ensam (gnydde lite sist med mattes rosa strumpa i munnen, och har olovligt bitit sönder papper ett par gånger och jag missade det totalt trots att jag var hemma :o) när mattenummerett (aka mamma :p) är borta så det är en träning i sig. Men hon har kunnat lugna ned sig och sova :up:

20171125-133502-01.jpeg

(Suck, ingen mattenummerett hemma ännu...)

Annars kan hon sitt rätt bra även om hon inte alltid sitter med en gång och distans är inte lätt :angel: Ligg kräver att man visar med godiset mot golvet/marken. Hon har även, av nöd, fått lära sig "lugn" :cool: dvs den används när hon studsar och håller på att drivas upp i varv. Det funkar faktiskt rätt bra! Då brukar hon stanna till där hon är och flåsa lite innan hon gör något annat :up:
Funderar på om jag ska kunna använda det när hon känner lite seperationsångest också, men det har bara använts när hon är helt uppspelt.
Hon kanske inte kan så mycket men vi har mest fokuserat på att få henne fungera i vardagen mer än annat.
Knastjej :love:
 
Förresten, när vi var hos hundfrisören sist så sa hon försiktigt något om att Puck liknar en gathund när hon fick veta rasen :rofl: Hon är lite rufsig ja :angel::D
 
Jag glömde nämna en sak (ursäkta för att jag lägger upp fyra inlägg på en gång i samma tråd :o) som jag är så glad och stolt över med den här hunden. Hon är såå fin med andra hundar! :love: Hon blir jätteglad när hon ser andra hundar och vill gärna leka (genom att springaspringaSPRINGA) men är den andra hunden lite osäker så visar hon sig gärna undergiven och lägger sig på rygg :D Men samtidigt så är det inte alls så svårt att få henne släppa fokuset och följa med en om man ska gå.
Åh vad jag hoppas att hon håller sig till det här! :nailbiting::D:love:
 
Medan vi väntar till våren 2018 så tänkte jag passa på att presentera Vargas. Jag vill klargöra att det är min mammas hund, inte min hund. Mamma har letat i år nu efter en passande hane till sina linjer med finsk lapphund. Hon är väldigt kräsen med bland annat hälsan i linjerna. Hon vill inte ha in linjer med C-höfter eller andra hälsobekymmer i sin avel. :) Vargas är en väldigt trevlig valp, mycket social, kramgo (vill gärna sitta i knät och mysa. :love:) och utåtriktad. Hittills tar han allt han möter med en klackspark. Är inte rädd för någonting. :)

2na8z29.jpg


Chanel och Vargas har blivit rätt bra kompisar också. Idag sprang de omkring tillsammans ute på gården och busade. :love:

28vaxp3.jpg


2yzhixj.jpg
 
Medan vi väntar till våren 2018 så tänkte jag passa på att presentera Vargas. Jag vill klargöra att det är min mammas hund, inte min hund. Mamma har letat i år nu efter en passande hane till sina linjer med finsk lapphund. Hon är väldigt kräsen med bland annat hälsan i linjerna. Hon vill inte ha in linjer med C-höfter eller andra hälsobekymmer i sin avel. :) Vargas är en väldigt trevlig valp, mycket social, kramgo (vill gärna sitta i knät och mysa. :love:) och utåtriktad. Hittills tar han allt han möter med en klackspark. Är inte rädd för någonting. :)

2na8z29.jpg


Chanel och Vargas har blivit rätt bra kompisar också. Idag sprang de omkring tillsammans ute på gården och busade. :love:

28vaxp3.jpg


2yzhixj.jpg

Jösses! :love:

Vilken speciell färg på valpen. Måste vara en ganska ovanlig domino? Jättesnygg!
 
Medan vi väntar till våren 2018 så tänkte jag passa på att presentera Vargas. Jag vill klargöra att det är min mammas hund, inte min hund. Mamma har letat i år nu efter en passande hane till sina linjer med finsk lapphund. Hon är väldigt kräsen med bland annat hälsan i linjerna. Hon vill inte ha in linjer med C-höfter eller andra hälsobekymmer i sin avel. :) Vargas är en väldigt trevlig valp, mycket social, kramgo (vill gärna sitta i knät och mysa. :love:) och utåtriktad. Hittills tar han allt han möter med en klackspark. Är inte rädd för någonting. :)

2na8z29.jpg


Chanel och Vargas har blivit rätt bra kompisar också. Idag sprang de omkring tillsammans ute på gården och busade. :love:

28vaxp3.jpg


2yzhixj.jpg

Men vilken söt liten fluffis :love: :love:
 
Qine har varit hos oss i 3 veckor nu, känns som klart längre :)
Förvånansvärt ojobbig valp, biter i kläder och fingrar och kissar överallt (inklusive ute, men säger inte till), men har låtit bli kablar, sopskåp, skafferi, toalettskåp, laddsladdar osv.
Jag har varit slapp och inte tränat något specifikt, men hon kan (och följer oftast ;) ) de praktiska kommandona "gå in", "gå ut", "kom", "försiktigt" osv. Vi åker och hälsar på min mamma i helgen, så då blir det åka bil ensam i bur (inge kul), åka flyg i kabinen, hälsa på massa nya människor, två hundar (varav en STOOOOR :D ), 2 bebisar och en fyraåring som älskar djur. Tror vi får ta och prova att gå i koppel innan dess :D
 
Puttar upp tråden @machafuko :angel:

30443446_1776072482453936_947018479264236432_n.jpg

Sid har hunnit bli 11 månader och är en liten buse som inte låter oss ha tråkigt (eller några lösa saker kvar inomhus). Han har debuterat på utställning i Sundsvall med ett excellent och i Danmark med ett juniorcert och Cruftskvalificering.
Annars är han mest en förgrymmade onge som hittar på rackartyg och världens goaste lilla pyssling :love:
 
Puttar upp tråden @machafuko :angel:

30443446_1776072482453936_947018479264236432_n.jpg

Sid har hunnit bli 11 månader och är en liten buse som inte låter oss ha tråkigt (eller några lösa saker kvar inomhus). Han har debuterat på utställning i Sundsvall med ett excellent och i Danmark med ett juniorcert och Cruftskvalificering.
Annars är han mest en förgrymmade onge som hittar på rackartyg och världens goaste lilla pyssling :love:

Hoppas få träffa snyggingen någon gång:love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 075
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 793
Senast: iNHALE
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
724
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp