Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

En 'bekant' som inte var så bra på engelska födde upp en häst för eget bruk. Naturligtvis skulle hästen ha engelskt namn, men inte bara det, utan ett v byttes ut mot ett w, för det var coolare.

När jag frågade om det var meningen att hästen skulle heta "För Tillbringare" blev hon sur och sa "men alla vet vad jag menar i alla fall".

Så en SWB som heter För Tillbringare (fast på engelska) är ett av de mer udda namnen jag vet.
 
När jag jobbade utomlands så fick vi ”döpa” dem flesta hästarna som kom in för dem hade inga än eller så vistte vi inte. Iaf in kommer en gigantisk irish draught som hette LeftRight efter den där asroliga scenen i monty pyton som jag inte hittar nu. :D
 
När jag jobbade utomlands så fick vi ”döpa” dem flesta hästarna som kom in för dem hade inga än eller så vistte vi inte. Iaf in kommer en gigantisk irish draught som hette LeftRight efter den där asroliga scenen i monty pyton som jag inte hittar nu. :D

säker på att det var Monty Python?
Jag associerar till Cleese och filmen "clockwise". En trafik-scen med
"left?"
"right" och felkörningar som följd.
 
Med varmblodstravare och galoppörer är det väl så att man får inte ge dem samma namn som en annan häst i samma ras? Är nog därför de får så ”annorlunda” namn.
 
Med varmblodstravare och galoppörer är det väl så att man får inte ge dem samma namn som en annan häst i samma ras? Är nog därför de får så ”annorlunda” namn.
Man får återanvända de flesta namn, men det måste gå tillräckligt många år så dom ej kan förväxlas. Stora stjärnor får inte återanvändas. Det kommer inte finnas fler Victory Tilly eller Järvsöfaks till exempel.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp