Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

En 'bekant' som inte var så bra på engelska födde upp en häst för eget bruk. Naturligtvis skulle hästen ha engelskt namn, men inte bara det, utan ett v byttes ut mot ett w, för det var coolare.

När jag frågade om det var meningen att hästen skulle heta "För Tillbringare" blev hon sur och sa "men alla vet vad jag menar i alla fall".

Så en SWB som heter För Tillbringare (fast på engelska) är ett av de mer udda namnen jag vet.
Nä, nu har jag funderat länge. Tillbringare på engelska? Med ett v i?
 
Grålle till vardags?
I så fall var vi nog på samma ridskola... (vem är du? PMa mig om du vill)

För övrigt har bekanta till mig haft en valack som hette Lady Lover.... (dessa särskrivningar....)
Nej, det är inte samma, han hade faktiskt inget smeknamn. Fantastiskt att det fanns fler med det udda namnet :D
 
Där jag red som liten fanns en häst som hette Påsen. Lagom smickrande namn... Någon polsk (tror jag) import som egentligen hette Pöitysu eller något sådant. Han var en stooor ponny och riktigt dumsnäll, så alla utom jag ville rida honom.

Jag ville istället rida russet Turbo Urban, men han kallades oftare för Turbo, eller Tuben eftersom det inte var så mycket turbo i honom :D Han var länge den enda ponny jag vågade rida, vilket passade bra eftersom ingen annan i min grupp vågade rida honom. Minns fortfarande hur jag började gråta när ridläraren föreslog att jag skulle testa någon annan häst och föreslog just Påsen, eftersom han var snäll.

Sedan har jag ridit en Wänelitza också, en fantastisk arab och jag minns att många tyckte att namnet var otroligt krångligt. Å andra sidan gissar jag att det brukar kunna vara så med just araber... Själv älskar jag namnet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp