Micklemkopia

Estivuz

Trådstartare
Nu har ju Börjes kommit med sin Micklemkopia och priset är ju helt klart vettigare än originalets. Är det någon som har det tränset och kan utvärdera hur det är i läderkvalitén? Självklart undrar jag också vad som skiljer det från Micklemtränset eller om konstruktionen är exakt likadan? Vet inte om det är något HW har patent på?
 
Nu har ju Börjes kommit med sin Micklemkopia och priset är ju helt klart vettigare än originalets. Är det någon som har det tränset och kan utvärdera hur det är i läderkvalitén? Självklart undrar jag också vad som skiljer det från Micklemtränset eller om konstruktionen är exakt likadan? Vet inte om det är något HW har patent på?
Var inne på deras hemsida och hittar inge sånt träns???
 
Var inne på deras hemsida och hittar inge sånt träns???
Finns under "bettlöst" :)

För övrigt är jag surig på börjes atm efter att ha behövt vänta 1,5 månad på mitt paket som "kommer nästa vecka" (vad de säger varje gång vi ringer). Så har inget gott att säga. ;)
 
riktiga micklem har väl bara en käkrem, en låg. denna modell har även en käkrem placerad på vanliga stället. i övrigt ser de väldigt lika ut, ev har nackstyckena lite olika utformning också.
 
Har klämt på det i butiken och jag är osäker på om det ens är läder. Tyckte det kändes stelt och plastigt.
 
ser bara en massa onödiga spännen på tränset.. dubbla käkremmar ? den i mitten behövs ju inte tycker jag alls.
Tycker tränset ser ut som ett vanligt remontträns med dubbla hakremmar bara=)

Inge träns jag tycker är snyggt eller att de skulle va bättre.. de bästa är att inte ha en nosgrimma alls om man nu är rädd för att de ska skava runt bettet=)
 
ser bara en massa onödiga spännen på tränset.. dubbla käkremmar ? den i mitten behövs ju inte tycker jag alls.
Tycker tränset ser ut som ett vanligt remontträns med dubbla hakremmar bara=)

Inge träns jag tycker är snyggt eller att de skulle va bättre.. de bästa är att inte ha en nosgrimma alls om man nu är rädd för att de ska skava runt bettet=)

Du har nog missat det mesta av poängen med Micklem-tränset. Nosgrimman är speciellt utformad för att stabilisera bettet och ger lätt tryck över nosen, den låga käkremmen behövs för att stabilisera tränset.
 
Har klämt på Börjes Micklemkopia och kan säga att även om priset är lockande så blev jag avskräckt av läderkvaliteten. Fodret såg slafsigt och plastigt ut, slarvigt påsytt. Tycker inte att vare sig läder eller hantverk når upp till begärt pris, inte ens halvvägs!
 
Så himla mycket billigare är det inte så att det skulle lockat mig. Då hade jag hellre sparat någon månad till och köpt originalet. Jag har Micklem competition och jag lovar, man ångrar sig inte :)
 
Var i Tingsryd förra veckan. Tydligen är det olika kvalitet på tränsen, köpte ett brunt cob med härlig bra läderkvalitet, men svarta var mer lik indiskt pappersträns. Säkrast köpa i affären och kolla kvaliteten först, postorder kan vad som helst komma.
 
Frågan är om passformen.. hur ser det ut på andra sidan hästhuvudet? Sitter ju bra där man ser.. Sedan är priset väldigt högt tycker jag.
 
Jag skulle ändå hellre köpa Mickelm.
Mjuk och följsamt läder förbättrar komforten och passformen för hästen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: valy
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 520
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 842
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Den första tråden
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp