Microchip vulva dräktigt sto

eldkyss

Trådstartare
Någon som har erfarenhet utav det? Hur tillförlitliga är dom? För och nackdelar?
 
Någon som har erfarenhet utav det? Hur tillförlitliga är dom? För och nackdelar?


Jag hörde talas om detta i våras, tror det är Stuteri Björkhaga här i Skåne som använder sig av dessa. Lät väldigt intressant. Har ingen egen erfarenhet av det tyvärr.

@L8P8 Vad jag förstod det som är det ett chip som sätts vid bulvan på stona och så aktiveras det på ngt sätt när det är dags för fölning. Istället för vanlig fölvakt i princip om jag förstod det rätt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min tik som är pomeranian blandis löpte runt 31 maj 3 juni, läste att vulvan är svullen vid dräktighet , är detta svullen vulva,
Svar
6
· Visningar
1 344
Senast: LaMagia
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
925
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 655
Senast: Skjøldur
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp