Middag i Malmö

L8P8

Trådstartare
Vi ska in till Malmö imorgon kväll och tänkte passa på att äta när vi ändå är där, men eftersom vi alltid hamnar på samma ställe, så frågar jag er: vilka ställen rekommenderar ni? Vi vill ha lite nya förslag!
 
Karibiskt: Carib Creol
Kött: Bastard
Husman: Sås och Krås, Restaurang Möllan
Italienskt: Di Penco
Brasilianskt: Meza Brasil
Asiatiskt: Lemongrass
Kinesiskt: Kin Long
 
Fyller på Kakis lista (fast håller inte helt med om Kött - Bastard, de har mycket veg och fisk också enligt konceptet mellanrätter. Kött var på intet sett dominerande mer än på deras charktallrik).

Från Tryne till Knorr (har själv inte ätit där dock men fått det rekommenderat!)
Far i Hatten (Husman med twist)
Plockepinn (tapas)
Söder om Smålands (lokalt, husman)
Brogatan (husman)


Alla är varmrätter under den prisklassen :)
 
Fyller på Kakis lista (fast håller inte helt med om Kött - Bastard, de har mycket veg och fisk också enligt konceptet mellanrätter. Kött var på intet sett dominerande mer än på deras charktallrik).
Så bra :) Då har de nog uppdaterat sin meny sen jag åt där sist, fast det var ett tag sedan.
 
Kin Long är mysigt och prisvärt. Plockepinn har 100 gånger bättre tapas än La Roche.
Gillar ni libanesiskt är Occo väldigt bra.

Saiko har väldigt bra sushi om ni gillar det!
 
Vi gillar det mesta, så nu börjar det bli svårt att välja! :D :dMen det gör inget, vi kan spara och ha inspiration till fler gånger!:up:
 
Plockepinn var också en succé.
Behöver lite hjälp också. Ska bjuda min pappas fru -egentligen änka, fast jag vill inte gärna skriva vare sig det eller styvmor - på söndagsmiddag i Malmö nu på söndag. Men jag hittar bara en restaurang som är öppen vid lunchtid på söndag. Det är Casa Mia på Södergatan. Någon som vet om den är bra, eller vet någon annan trevlig som är öppen vid 13-tiden på söndag. Vi kan bara mitt på dagen så kvällen går bort. Hittar hyfsat bra i Malmö.

A
 
1000 och 2 burgare
New York Pizza ( Veggi pizzor ) Även bästa vanliga pizzorna skulle jag säga
Jag gillade paddys. God mat god öl
 

Liknande trådar

Samhälle En smula oplanerat har jag precis landat i Malmö och kommer behöva äta lunch här, någon som kan tipsa om något trevligt ställe ganska...
Svar
5
· Visningar
479
Senast: Halfrek
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: Kaching
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 143
Senast: Badger
·
Mat Var går man för att äta en god middag i Sundbyberg en vardagkväll? Jag vill inte ha pizza, pasta eller burgare och då jag kör bil kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 312
Senast: Laslaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp