Miljöpartiet rasar i Metrobeställda Yougovundersökningen

axel

Trådstartare
MPNYNY.jpeg


Det var på tiden.
 
Jag är extremt kluven till MP. Vissa saker gillar jag, men andra är riktigt illa.
De har dock verkligen inte lyckats bra i nuvarande ställning, jag tror de är ett utmärkt oppositionsparti, men rätt katastrofalt i regeringsställning.
 
Tja.

Skillnaden verkar efter en snabbkoll vara att yougovs panel består av 60 000 "frivilliga" (alltså man anmäler att man vill vara med). Sifo-panelen består av 100 000 riksrepresentativt slumpmässigt utvalda.

Säger kanske ett och annat om resultaten...

Jo, det var därför jag frågade om vem som gjorde väljarbarometern. Det är ju lite skillnad i kvalité på de olika leverantörerna av statistik :grin:
 
Jo, det var därför jag frågade om vem som gjorde väljarbarometern. Det är ju lite skillnad i kvalité på de olika leverantörerna av statistik :grin:

Kan man lugnt säga ja... ;) (Det var egentligen inte meningen att citera dig där - svarade först TNS Sifo på din fråga, men såg innan jag postade att nån annan redan svarat. Glömde såklart att plocka bort citatet... :o)
 
Tja.

Skillnaden verkar efter en snabbkoll vara att yougovs panel består av 60 000 "frivilliga" (alltså man anmäler att man vill vara med). Sifo-panelen består av 100 000 riksrepresentativt slumpmässigt utvalda.

Säger kanske ett och annat om resultaten...
SIFO kör per telefon. Det blir då missvisande eftersom att folk fortfarande inte vill svara SD.

Sentio och Yougov är de som lyckats träffa mest rätt i de senaste 2 valen rörande SD. Sifos felmarginal var under all kritik.
 
SIFO kör per telefon. Det blir då missvisande eftersom att folk fortfarande inte vill svara SD.

Sentio och Yougov är de som lyckats träffa mest rätt i de senaste 2 valen rörande SD. Sifos felmarginal var under all kritik.

Även en blind höna hittar ett (eller två) korn. Varför så fäst vid SD? Hur har deras gissningar varit gällande de andra partierna? Eller är det så att de bara lyckats gissa rätt på just SD?
 
Det är inte möjligt att SD är största parti!
Jo! Av den anledningen är det viktigast av allt att kalla vanliga hederliga oroliga svenskar för högerextrema, hålla SD borta från inflytande trots att M tar deras politik som sin egen. Plus att sätta en kod 291 på alla brott som begås av invandrare samt att utelämna signalement för att svensken inte ska få veta. Det är då den svenske mannen som har blivit så förändrad! Hatet mot män i allmänhet kan ingen ha missat?
BRÅ har sedan 2005 inte fått redovisa hur det egentligen ser ut för att det ser värre och värre ut.
Det är därför som M.inte begär nyval eller vill få verkligt inflytande. De vet!
 
Jo! Av den anledningen är det viktigast av allt att kalla vanliga hederliga oroliga svenskar för högerextrema, hålla SD borta från inflytande trots att M tar deras politik som sin egen. Plus att sätta en kod 291 på alla brott som begås av invandrare samt att utelämna signalement för att svensken inte ska få veta. Det är då den svenske mannen som har blivit så förändrad! Hatet mot män i allmänhet kan ingen ha missat?
BRÅ har sedan 2005 inte fått redovisa hur det egentligen ser ut för att det ser värre och värre ut.
Det är därför som M.inte begär nyval eller vill få verkligt inflytande. De vet!

Vilken tur att det visar sig att andra mer tillförlitliga undersökningar visar att det INTE är så att SD är störst - det är illa att de är så stora som de är.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 200
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 858
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 243
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 571
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp