Min hamster gnager på allt!

Danecool4

Trådstartare
Min hamster gnager på gallret och massa annat! När jag vill lyfta upp honom så bits han bara! Vad ska jag göra? Behöver han en gnagpinne?
 
Han behöver stimulering och han behöver lite träning så att han blir tam. Har han ett hjul att springa i, annars är första steget ett hjul. Sen ska han absolut få några roliga pinnar att bita i, men välj ett träd som inte är giftigt. Tex grenar/pinnar från äppelträd är bra, eller andra fruktträd.

Sen får du sätta på handskar och pilla med honom för att han ska vänja sig och bli tamare, så att du kan släppa ut honom i hemmet så han kan springa runt där. Jätteviktigt att alla djur får den stimulansen de behöver för att inte börja med dumma beteenden.
 
Fast ts har en roborowski de trivs sällan med att springa löst. Är den enda av alla mina som aldrig går ut på lekplatsen.

Desto viktigare är det med en stor bur, mycket strödjup, gömställen, göm godis, hjul, osv.

Väldigt få robos blir dessutom handtama. Mina dvärghamstrar och guldhamstrar är det alla mer eller mindre men min robo är endast fodertam och det trots daglig "träning" i snart två år nu.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 019
Senast: Scata
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 159
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp