Min sambo vill ha en paus - vart ska jag ta vägen? *förslag på resmål/att göra*

moster

Trådstartare
Min sambo har precis meddelat mig att han vill ha en paus ifrån mig.
Vi har kommit överens om att vi ska höras om 2 veckor.
Veckan som kommer jobbar jag ett par dagar, men sen är jag ledig i 10 dagar. Nu när jag ska jobba åker jag hem till min mamma och bor där. Men sen då? Jag kommer få knäpp av att bara gå runt och göra ingenting.

Förslag på saker man kan göra själv (för jag har ingen lust att vara med någon) som samtidigt inte kostar multum? Bor i den kungliga huvudstaden men åker gärna iväg...
 
Min sambo har precis meddelat mig att han vill ha en paus ifrån mig.
Vi har kommit överens om att vi ska höras om 2 veckor.
Veckan som kommer jobbar jag ett par dagar, men sen är jag ledig i 10 dagar. Nu när jag ska jobba åker jag hem till min mamma och bor där. Men sen då? Jag kommer få knäpp av att bara gå runt och göra ingenting.

Förslag på saker man kan göra själv (för jag har ingen lust att vara med någon) som samtidigt inte kostar multum? Bor i den kungliga huvudstaden men åker gärna iväg...
Sista minuten?
 
Gotland? Är nog lugnt där så här års.

Jukkasjärvi ishotell? Rummen är nog fullbokade men man kan ju kolla på de andra delarna.
 
Min sambo har precis meddelat mig att han vill ha en paus ifrån mig.
Vi har kommit överens om att vi ska höras om 2 veckor.
Veckan som kommer jobbar jag ett par dagar, men sen är jag ledig i 10 dagar. Nu när jag ska jobba åker jag hem till min mamma och bor där. Men sen då? Jag kommer få knäpp av att bara gå runt och göra ingenting.

Förslag på saker man kan göra själv (för jag har ingen lust att vara med någon) som samtidigt inte kostar multum? Bor i den kungliga huvudstaden men åker gärna iväg...
Det lät ju inte speciellt trevligt av honom att "meddela dig" att han behöver en paus från dig... Men när det gäller att åka någonstans så gillar jag Berlin, Amsterdam, Palma, Skottland och egentligen vilken söt lite by i England som helst. Irland har jag varit sugen på men inte kommit till än. Budapest ska jag till i April och det ser himla mysigt ut, flyg och hotell var väldigt billigt och enligt källor ska mat och typ spa vara väldigt prisvärt också. Alla de nämnda ställena finns det massor att göra beroende på vad man gillar; city, shopping, vandring, kultur, natur osv.

Ett tips (som du absolut inte behöver lyssna på om du inte vill) från någon som också hade en sambo som "behövde en paus" är att inte sitta och vänta på att han ska bestämma sig för vad han vill bara, hur han bestämmer att ert förhållande ska eller inte ska se ut. Du är precis lika viktig i ert förhållande, du har precis lika mycket att säga till om och dina känslor och åsikter är precis lika viktiga som hans. Ta den här tiden att tänka över vad DU vill, vad DU behöver.
 
Jag hade velat åka tåg någonstans ut i Europa. Inte bara för att skona miljön från flygets extrema effekter utan även för att det vore riktigt skönt att sitta och se landskapet röra sig under resan snarare än att susa fram blixtsnabbt till slutdestinationen och sen vara stilla i en vecka.
 
<snip>
Ett tips (som du absolut inte behöver lyssna på om du inte vill) från någon som också hade en sambo som "behövde en paus" är att inte sitta och vänta på att han ska bestämma sig för vad han vill bara, hur han bestämmer att ert förhållande ska eller inte ska se ut. Du är precis lika viktig i ert förhållande, du har precis lika mycket att säga till om och dina känslor och åsikter är precis lika viktiga som hans. Ta den här tiden att tänka över vad DU vill, vad DU behöver.

:bow: :bow: :bow: Det har tal att upprepas ... DU behover aka bort for att fundera ut vad DU behover fa ut av ert forhallande. Om du kan sta ut med fler sadana upplysningar till exempel. :cautious:
 
Jag hade velat åka tåg någonstans ut i Europa. Inte bara för att skona miljön från flygets extrema effekter utan även för att det vore riktigt skönt att sitta och se landskapet röra sig under resan snarare än att susa fram blixtsnabbt till slutdestinationen och sen vara stilla i en vecka.
Jag älskar att åka tåg!
 
Min sambo har precis meddelat mig att han vill ha en paus ifrån mig.
Vi har kommit överens om att vi ska höras om 2 veckor.
Veckan som kommer jobbar jag ett par dagar, men sen är jag ledig i 10 dagar. Nu när jag ska jobba åker jag hem till min mamma och bor där. Men sen då? Jag kommer få knäpp av att bara gå runt och göra ingenting.

Förslag på saker man kan göra själv (för jag har ingen lust att vara med någon) som samtidigt inte kostar multum? Bor i den kungliga huvudstaden men åker gärna iväg...
Jag hade dragit till nåt soligt och varmt ställe, som en annan Shirley Valentine, och bara njutit. Gjort precis vad jag velat, druckit goda drinkar och ätit Medelhavsmat (eller nåt liknande beroende på var jag hamnat) och sen antagligen själv haft ett och annat att säga till sambon vid hemkomsten. Nu vet jag ju inte vad du känner för henom, men jag hade kanske känt att jag klarat mig alldeles utmärkt själv och förklarat det när hen sen hörde av sig.
 
Jag hade dragit till nåt soligt och varmt ställe, som en annan Shirley Valentine, och bara njutit. Gjort precis vad jag velat, druckit goda drinkar och ätit Medelhavsmat (eller nåt liknande beroende på var jag hamnat) och sen antagligen själv haft ett och annat att säga till sambon vid hemkomsten. Nu vet jag ju inte vad du känner för henom, men jag hade kanske känt att jag klarat mig alldeles utmärkt själv och förklarat det när hen sen hörde av sig.

Yes! Precis det har. :up:
 
Det lät ju inte speciellt trevligt av honom att "meddela dig" att han behöver en paus från dig...
Ett tips (som du absolut inte behöver lyssna på om du inte vill) från någon som också hade en sambo som "behövde en paus" är att inte sitta och vänta på att han ska bestämma sig för vad han vill bara, hur han bestämmer att ert förhållande ska eller inte ska se ut. Du är precis lika viktig i ert förhållande, du har precis lika mycket att säga till om och dina känslor och åsikter är precis lika viktiga som hans. Ta den här tiden att tänka över vad DU vill, vad DU behöver.

Nä det är väl så.. Min hjärna säger "dumpa fegisen" tyvärr så klarar inte riktigt mitt hjärta av det... Han får sina två veckor och sen får jag ta tag i det..
 
Lite OT men hade min sambo sagt nåt sånt hade HAN fått lämna under tiden.
Det är han som vill ha en paus ju.
Nu har jag ingen sambo längre och kommer aldrig mer skaffa en men :)

Så är det väl egentligen och jag håller med dig... Men nu är det han som äger lägenheten, han har sin dotter kommande vecka och jag har möjlighet att ta mig till och från jobb/stall från min föräldrar, så det känns ändå som att det är lättaste lösningen. Vill jag ändå åka iväg så kan han ju sitta i sin/vår lgh...

Jag är 24, men har senaste året sagt, "Tar det slut mellan mig och sambon tänker jag fan aldrig skaffa en ny". :p
 
@Michaelsdotter

jag tänker också att det kan vara bra med en intresseresa, så man har något roligt att göra så man inte bara tänker på vad partnern tyckt om stället eller vad ni hade gjort tillsammans. Särskilt om du åker själv så har du sällskap om du vill och samtidigt påminner det om att det finns en hel värld där ute att upptäcka utanför förhållandet, både vad gäller intressen men också platser och människor

tex, yogaresa, surfresa, ridresa... you name it.
 
Gotland på vintern är ingen höjdare alls.
Scotland är insnöat kan jag meddela från mina skotska vänner. Massor med snö och svårframkomligt.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 552
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp