Min sambo vill ha en paus - vart ska jag ta vägen? *förslag på resmål/att göra*

Jag säger inte att det är såhär för dig, men ibland kan en sådan här händelse komma som en befrielse också. Man slipper fatta det där svåra beslutet själv, hen gjorde det på sätt och vis åt dig. Dörren är öppnad. Det kan sluta hur bra som helst! Lycka till!
Precis så blev det för mig, exet satte igång processen men när jag kände efter så hade jag varit på väg bort länge men hållit kvar av någon sorts konstig lojalitet/inte villa känna att man misslyckats/inte vågat. När exet sen ville prata efter en veckas "paus" så hade jag redan hunnit skriva och skicka ett 2 sidor långt argt brev där jag talade om för honom vilken ouppskattande, självupptagen, bekväm fegis han faktiskt var/är och hur jag hade insett att han hade tagit mig och vårt förhållande helt för givet utan att lägga ett grams ansträngning eller intresse på vårt förhållande på 1.5 år medans jag engagerat mig för 2 och sen hade han mage att säga att han behövde tänka över vad han vill för det kändes inte som "det gjorde i början" (7 år tidigare). Så han satte igång men jävlar i min låda vad jag var avslutade det för min egen del när den där pausen var slut. Det kändes så sjukt bra att välja själv och inte bara bli bortvald. Att bestämma vad man själv vill ha och inte bara rätta sig efter någon annans beslut fick mig att växa som person.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 885
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2
Svar
28
· Visningar
1 300
Senast: Sassy
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 596
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp