Bukefalos 28 år!

Min tur att ha BF idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Min tur att ha BF idag...

mino skrev:
Timsetim, du verkar ha vetat så tidigt att det skulle bli tvillingar, hur visste du det? Bad du om ett tidigt ultraljud? Vi var som sagt på inskrivning igår och nästa gång vi ska träffa barnmorskan blir inte förrän _efter_ ultraljudet. Det är alltså ingen som helst koll av vare sig mage eller innehåll innan typ halva graviditeten har gått. :eek:

Inte för att jag tror att jag skulle få tvillingar, har inget sånt i släkten, men det skulle ju ändå vara lite nice att få en bekräftelse på att det åtminstone är ett levande litet yngel där inne.

När jag gjorde grav testet hemma så hade jag redan en tid bokad hos gyn. Så i ve 7 gjorde hon ett vaginalt ul och jag fick då reda på att jag väntade tvillingar. När vi var på inskrivning för två veckor sedan gjordes ingen undersökning och eftersom jag är lite vetgirig och en smula orolig av mig så beställde jag tid hos gyn igen för att få bekräftat att båda fortarande var med! :D Jag ville inte gå och tro och hoppas på något som visade sig vara fel när vi kom till ul som är i ve 18.

Efter att varit på inskrivning startade jag en tråd här om rutiner vid just inskrivning eftersom jag tyckte det vara konstigt att det inte gjordes någon undersökning. För en del är ju inskrivningen den första kontakten med barnmorska och då blir ul i ve 18 den första bekräftelsen på att man verkligen har en liten bebbe där inne. Och i stort sätt verkar det som om det är så det går till! Tycker fortfarande det är konstigt!

/Timsetim
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Idag har jag njutit rätt så mycket. Har de senaste dagarna fått mer energi ( :bow: ) och idag har jag och sambon satt upp en helt ny vinterhage, sen har jag tvättat fyra maskiner och hängt, vädrat alla sängkläder, städat hallen, lagat mat och diskat. Vilket är mycket mer än jag gjort sammanlagt på flera veckor. :D

Iofs gör det ont som f*n i fogisarna, men det kan jag ta när jag får något GJORT för en gångs skull!

Svärmor var hit och fikade en sväng och hävdade att energin betyder att förlossningen är nära inpå. Vi får väl se om hon har rätt, försvinner jag så vet ni ju varför... ;)

Jenny
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Ahh, just det, det är ju dags för dig att få bebis!
Känns som det är flera ÅR sen jag väntade på att Hanna skulle födas. :p
Nu är hon 8,5 månad, kryper i hundranittio, reser sig med stöd, låter som en grå Jacko (hehe, fast ibland låter det mest som "mamma"), charmar alla allt vad hon kan, vill äta SJÄLV... osv!
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

mino skrev:
Var det inte det jag misstänkte. Det känns som om folk i bebisbranschen är helt inställda på två saker:
1. samtliga blivande föräldrar är romantiska och kan utan problem känna sig hemma med bilder på nakna andra blivande föräldrar i motljus till avslappningsmusik
2. samtliga blivande föräldrar är konstant oroliga. Så fort man ställer en fråga så får man höra saker som "oroar du dig för det?" och "det är lätt att få ångest av sånt". Och jag som känner mig som om graviditeten är nån sorts lyckopiller som tar bort både toppar och dalar.

Jag börjar tro att det enda sättet att ta sig igenom det här är med en viss humor. Det hela känns helt farbror Barbro, hela paketet med eterneller och potpuri i lerkrus, mjuka kuddar och softad belysning. Det är liksom inte en värld för mig på nåt sätt...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Preciiiiis.......... Jag vet att när jag var ganska nygravid skrev jag nåt liknande inlägg på ett annat forum, och beklagade mig över hur allt plötsligt måste bli så gullipluttigt bara för att man är med barn... :eek: Jag var RIKTIGT irriterad på allt sånt i början. Jag blev stortokig varje gång nån rekommenderade en bok eller tjatade om att jag _måste_ gå in på alltforforaldrar.se (där jag fortfarande inte håller hus - erkänner att familjeliv är nästan lika beroendeframkallande som bukefalos dock...). Jag har fortfarande inte vant mig vid alla nallar på bebiskläder :eek: och söta (?) barntapeter. :eek: Kan det möjligtvis vara därför vårt barnrum fortfarnade är helvitt (ja sånär som på Katten Jansson och Husmusen, som jag själv förstorat upp på väggen, en bild jag själv har valt och gillar)?!

Jag har faktiskt själv valt att inte läsa så mycket om graviditet. Fick en bok av min mamma, det får räcka (sen att jag hänger här hela dagarna just nu har mer att göra med att jag inte har nåt att göra nu när jag är hemma).
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Jisses vilken energi du verkar ha...!

Själv har jag knappt hunnit upp ur sängen än. Och ändå räknar jag detta till en "pigg" dag då jag sovit bra. Fast började blöda näsblod kraftigt under frukosten så nu sitter jag åter i sängen och tycker synd om mig själv... :smirk:
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Nu måste jag nästan rätta mig själv (så här lite senare på eftermiddagen) för nu känner jag mig OMÅTTLIGT STOLT över mig själv. Jag har lyckats gå hela vägen runt kvarteret ute i den friska luften. Med tanke på att jag inte orkat gå längre än till brevlådan den senaste veckan är detta verkligen en stor bedrift. Visserligen gör ryggen ondare än ont nu men för sjutton vad det var värt det!!! :) :) :)
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Duktig tjej!!! :banana:

Vill inte ungen ut måste du låta tyngdlagen hjälpa till...
och då duger det ju inte att ligga i sängen. :D
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Kan ju säga att jag "led" rätt bra i natt av min energiska gårdag... ;) Så idag har jag bara tagit det jättelugnt! Mest avancerade jag gjort är att diska lite grann... Och så är jag jättedunder FÖRKYLD, så jag hoppas innerligt att bebis stannar inne tills jag blivit lite friskare, skulle nog inte vara så kul att åka in på förlossning nu, med snor fulla hjärnan och en hejdundrande huvudvärk...

Jenny
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

*knapp lån*

nu har vi inte hört något på hela dagen :bump: :bump: Kan det vara en bebbe på G?

:banana: :banana:
 
Sv: Min tur att ha BF idag...

Ja, hoppas det :bump:

Det är många buke-bäbisar nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 470
Senast: Milosari
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 202
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 801
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp