Misstänkt gärningsman fastnade på film när han förgrep sig på sto

Usch gjorde misstaget att kolla på videon i morse och jag mår fortfarande illa... :yuck: Fruktansvärt att män ska förgripa sig t om på djur och barn. Sådana hemska människor kan vi bränna på bål, ser ingen anledning till att de ska få finnas!
 
Jag kan tycka att det är bra att filmen sprids, även om den fick mig att må riktigt illa och tänka tankar jag trodde inte ens fanns. Det kan hindra andra som gör samma saker att avstå i rädsla för att faktiskt bli tagna på bar gärning med film. Så jag är helt för mer filmande i stall för att säkra hästarnas välfärd.
 
Undrar vad han får för straff. Inte mycket :( Stod något om att han kunde få djurförbud :O
det beror ju på vad han är anmäld för. Sist jag läste var det djurplågeri men det kan ju ha tillkommit mer som tex olaga intrång, tidelag osv. Alla dessa brott har upp till två års fängelse i straffskalan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I förra veckan hittades en häst på en ridskola med svåra skador i ändtarmen - skador så pass allvarliga att hästen tvingades avlivas. Nu...
Svar
10
· Visningar
721
  • Artikel
Hästnyheter Under natten mellan fredag och lördag tog sig en obehörig man in till stallet på Värmdö ridklubb, där han fångades på film när han...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisens särskilda grupp för djurskydd utreder nu händelsen där en man förgrep sig på ett dräktigt sto på Värmdö Ridklubb. Material...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under natten till lördagen fångades en man på film när han förgrep sig sexuellt på ett dräktigt sto som står uppstallad hos Värmdö...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp