Mitt föl dog

Iglatjarn

Trådstartare
Innan jag hann registrera henne. Behöver man meddela det någonstans? Hon hade halvblodspappa, så underlaget för registrering hade vi fått ifrån Lövsta, men hade tänkte registrera henne som welsh partbred då det är den förening vi tillhör. Hon var 6 veckor.
Men nu sket det sig. Behöver man som sagt anmäla det någonstans? Vi har ju meddelat att hon är född så hon kanske hamnar som en "levande men ej registrerad" häst någonstans i nån rulla om man inte hör av sig.
Eller hur funkar det? Efter många år med avel är det första fölet vi förlorar och man är lyckligtvis ovetande om "gången" därefter.... :(
 
Jag har ingen aning, men vill iaf beklaga sorgen. :cry: Hoppas ni får fler friska föl framöver.
 
Innan jag hann registrera henne. Behöver man meddela det någonstans? Hon hade halvblodspappa, så underlaget för registrering hade vi fått ifrån Lövsta, men hade tänkte registrera henne som welsh partbred då det är den förening vi tillhör. Hon var 6 veckor.
Men nu sket det sig. Behöver man som sagt anmäla det någonstans? Vi har ju meddelat att hon är född så hon kanske hamnar som en "levande men ej registrerad" häst någonstans i nån rulla om man inte hör av sig.
Eller hur funkar det? Efter många år med avel är det första fölet vi förlorar och man är lyckligtvis ovetande om "gången" därefter.... :(
Inga svar men beklagar sorgen, det gör så väldigt ont när sånt händer. :cry:
 

Liknande trådar

Avel Jag söker lite hjälp angående registrering och hur detta kommer funka. Det är så att jag tänker ta en, idag, icke godkännd hingst på...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Görel
·
Avel Jag sitter här och funderar och behöver bollplank! Förra året fick mitt sto ett sto föl på dygn 332, allt enligt skolboken - att stoet...
2
Svar
22
· Visningar
2 928
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp