Mitt lilla projekt

Projekt på högre nivå igår och idag och om än jag är händig, så överlåter jag skorstensreparation med varm hand till andra. Större, viktiga strukturella saker, eljobb och rörmokeri håller jag mig undan från ;)

atdzszkmumipwr.jpg
 
Nu är den fallfärdiga skorstenen färdigfixad och idag kom huven på, så nu är den helt klar
unshrarfelgfzz.jpg

Förhoppningsvis så är där inga konstigheter med själva pipan men det får jag svar på när det är provtryckt.

Ankisarna spatserar glatt i trädgården och trivs nog rätt fint med livet @niphredil
kiryupeqoaehur.jpg


Årets första jordgubbe är dessutom snart mogen och plockbar :d
nkrhprydcbndwbb.jpg


Resten av idag ska jag nog bara småfixa lite ute och sånt :)
 
Ankisarna har fått en ny inhägnad, eller rättare sagt jag flyttade den inhägnad de har och utnyttjade husvägg och hundgård för att ge dem en större inhägnad yta.

mdwkrgkezlwplzs.jpg


nrbtfxuirnzlc.jpg


znpzdtuwvimkhky.jpg


Det dög att bada på nya stället med :D

hfylpxiurbjbpcn.jpg


wqqkxqvmpmcedvg.jpg


xnjcpoyyvdpcdk.jpg


Går ju inte bara att slita och släpa med gården, så ibland gör jag något mer kul, som att förflytta ankor ;)
 
@Gnist :love::love::love::love::love::love::love:

(inga taggningar härinne gör mig så glad för övrigt som dina! :D "ANKA!" tänker jag varje gång jag ser orden "Ginst taggade dig i ett inlägg i tråden Mitt lilla projekt" :rofl:)

Alltså dum fråga men är dina ankor särskilt extra fina eller ser alla ut sådär? För dina är SÅ vackra verkligen.
 
@Gnist :love::love::love::love::love::love::love:

(inga taggningar härinne gör mig så glad för övrigt som dina! :D "ANKA!" tänker jag varje gång jag ser orden "Ginst taggade dig i ett inlägg i tråden Mitt lilla projekt" :rofl:)

Alltså dum fråga men är dina ankor särskilt extra fina eller ser alla ut sådär? För dina är SÅ vackra verkligen.

Ja, alltså jag kan vara snäll ibland ;)

De flesta svenska gula ankor ser nog ut så, tror jag. Har ju bara haft blå ankor förut i ankväg, men jag tror att framförallt hanarna kommer mörkna när de blir vuxna och förhoppningsvis så blir det en hel hoper med ällingar nästa år så jag kan utöka ankflocken.

Har också en del planer för deras sommarviste till nästa år, som nog kan bli riktigt, riktigt bra tror jag så ankor i tråden lär fortsätta dyka upp :)

vhmuvxcyjaoriet.jpg
 
Ja, alltså jag kan vara snäll ibland ;)

De flesta svenska gula ankor ser nog ut så, tror jag. Har ju bara haft blå ankor förut i ankväg, men jag tror att framförallt hanarna kommer mörkna när de blir vuxna och förhoppningsvis så blir det en hel hoper med ällingar nästa år så jag kan utöka ankflocken.

Har också en del planer för deras sommarviste till nästa år, som nog kan bli riktigt, riktigt bra tror jag så ankor i tråden lär fortsätta dyka upp :)

vhmuvxcyjaoriet.jpg
Håller med @niphredil Dina ankor är verkligen så fina. :love:
Efter att ha läst din tråd blir jag faktiskt sugen på att skaffa ankor när/om jag flyttar ut på landet. :)

För övrigt verkar du göra så himla mycket roliga grejer med och runt ditt hus. Du är en sann inspirationskälla. :bow:
 
Huga, jag fick ett kanonerbjudande om att köpa några bra korsningstackor + bagge till hösten för väldigt bra pris och jag VILL, men har jag tid att fixa fårboende, har jag tid/råd att ordna med vinterfålla, med foder osv? :nailbiting:

Tål att tänkas på och kan jag få nån som slår min egen mark och kan ta hö där typ nyss så kanske, kanske.....

Behöver ju inte fler än 3-4 tackor för att förse mig med kött året om liksom :idea:
 
Huga, jag fick ett kanonerbjudande om att köpa några bra korsningstackor + bagge till hösten för väldigt bra pris och jag VILL, men har jag tid att fixa fårboende, har jag tid/råd att ordna med vinterfålla, med foder osv? :nailbiting:

Tål att tänkas på och kan jag få nån som slår min egen mark och kan ta hö där typ nyss så kanske, kanske.....

Behöver ju inte fler än 3-4 tackor för att förse mig med kött året om liksom :idea:
Gud vilket härligt liv du verkar leva. :)
Så himla fint att kunna ha djur och gård och kunna vara självförsörjande. :bow:
Klart du ska ha lite får också. Du måste ju ha olika sorters kött, såklart. :idea: ;)
 
Gud vilket härligt liv du verkar leva. :)
Så himla fint att kunna ha djur och gård och kunna vara självförsörjande. :bow:
Klart du ska ha lite får också. Du måste ju ha olika sorters kött, såklart. :idea: ;)

Jag skulle nog mest beskriva mitt liv som stressigt och slitsamt just nu jag ;) men att bli helt eller delvis självförsörjande på småskalig egenproduktion av kött, ägg och diverse odlingar är ju vad jag vill på sikt och då ingår en jäkla massa arbete på vägen dit, fast jag tycker ju det är roligt också varje litet steg mot målet såklart, jag får ju hålla på med det jag trivs med, det jag mår bra av.

Sen hur det blir med fåren i år får jag se, det kostar ju en del både i material för fålla och för foder även om jag får min egen mark skördad och i år är det helt klart tufft att sy ihop, men samtidigt vet jag att liknande djur får jag lätt betala det dubbla och uppemot det tredubbla för någon annanstans och sen nästa års ankprojekt kommer kosta en del det med om jag ska göra som jag hade tänkt och sen vill jag börja med bin igen.. :cautious:

Så, jag har en del att klura på!
 
Jag skulle nog mest beskriva mitt liv som stressigt och slitsamt just nu jag ;) men att bli helt eller delvis självförsörjande på småskalig egenproduktion av kött, ägg och diverse odlingar är ju vad jag vill på sikt och då ingår en jäkla massa arbete på vägen dit, fast jag tycker ju det är roligt också varje litet steg mot målet såklart, jag får ju hålla på med det jag trivs med, det jag mår bra av.

Sen hur det blir med fåren i år får jag se, det kostar ju en del både i material för fålla och för foder även om jag får min egen mark skördad och i år är det helt klart tufft att sy ihop, men samtidigt vet jag att liknande djur får jag lätt betala det dubbla och uppemot det tredubbla för någon annanstans och sen nästa års ankprojekt kommer kosta en del det med om jag ska göra som jag hade tänkt och sen vill jag börja med bin igen.. :cautious:

Så, jag har en del att klura på!
Jo, att det är mycket jobb märks ju såklart! :p Men det som är roligt att läsa är att det verkar vara så himla lustfyllt ändå, trots slitet.
Att du sliter på undgår nog ingen. :D

Men det är ett väldigt fint mål du har och jag måste säga att jag personligen blir väldigt inspirerad av det du gör. Det verkar så meningsfullt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 512
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 198
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp