Mitt lilla projekt

Såna såg jag inga tecken på att de existerar på gården (tack och lov) för rosenhallon måste ju vara ett av satans påfund i växtväg.

Jag hade gärna provat, men vette tusan när jag ska ha nån tid att kvista över länsgränsen O_o för det är väl i Jämtland nånstans du huserar?

Nej, det är bara där jag jobbar :D jag bor i Svärdsjö utanför Falun :) Jag kan höra av mig när jag ska till särbon så kanske jag kan leverera (han bor i Dorotea och jag åker över Sundsvall ibland).
 
Lille omvägen att köra upp dit "via" Sundsvall :laugh: men du passerar mig hyfsat nära efter färdvägen om du kör E-4:a och sen R-90?

Vi brukar variera väg så vi inte ledsnar ;) Den absolut kortaste vägen till honom är faktiskt Åmot-gena över skogen till E4:an-Sundsvall-Timrå-Ramsele-Rossön-Hoting-Dorotea.
 
Hmmm, eventuellt hinner de inte bli klara med att tömma huset till nästa helg :nailbiting: Hur kan 6 personer inte hinna tömma 85 kvm litet hus på såpass lång tid :confused:

Men jag håller tummar och tår för att de blir klara på utsatt tid, för på helgen har jag flytthjälp, på veckan not so much..
 
Hmmm, eventuellt hinner de inte bli klara med att tömma huset till nästa helg :nailbiting: Hur kan 6 personer inte hinna tömma 85 kvm litet hus på såpass lång tid :confused:

Men jag håller tummar och tår för att de blir klara på utsatt tid, för på helgen har jag flytthjälp, på veckan not so much..

Det låter vansinnigt ineffektivt :cautious: Å andra sidan är jag van med hur pappa och hans kompanjon arbetade med auktionerna, då tömde de hemmen fort! :rofl: Jag vill inte ens tänka på hur mycket porslin jag packat ner... :meh:
 
Det låter vansinnigt ineffektivt :cautious: Å andra sidan är jag van med hur pappa och hans kompanjon arbetade med auktionerna, då tömde de hemmen fort! :rofl: Jag vill inte ens tänka på hur mycket porslin jag packat ner... :meh:
Exakt min tanke, hur kan man inte hinna när huset är såpass litet och man är såpass många liksom O_o
Men jag ska dit nu på förmiddagen, singlet till hundgården kommer ju om ca en timme och tydligen hade föräldrarna varit där och lagt markduken igår :eek: = måste inspektera innan singlet dyker upp så att hundgården blir där jag vill ha den :idea:
 
Kraftigt försenad dök singlet till slut upp :up:
hepp_zps03vwgd24.jpg
 
Helt apropå nått annat..
Jag är ju mest van att bedriva odlingar på relativt tung lerjord och på gården är det i princip sand med lite jord i O_o :nailbiting: Dvs väldigt torr och finfördelad jordmån och vad tusan gör man med sån? Drygar ut med köpejord? Försöker få tag på tyngre jord? Odlar i den precis som den är?

Hilfe :eek:
 
Helt apropå nått annat..
Jag är ju mest van att bedriva odlingar på relativt tung lerjord och på gården är det i princip sand med lite jord i O_o :nailbiting: Dvs väldigt torr och finfördelad jordmån och vad tusan gör man med sån? Drygar ut med köpejord? Försöker få tag på tyngre jord? Odlar i den precis som den är?

Hilfe :eek:
Haha jag har precis flyttat från sandjord och bortsett från lite gödningsjord så odlade jag i det. Gick fin fint. Håller ju tyvärr inte fuktighet lika bra som lerjord så man måste vattna oftare, men annars så funkar det toppen. Nu har jag flyttat rätt ut på en leråker så jag har ditt motsatta problem :D
 
Går att lägga i nåt lass styv jord med lera i i nåt land där man vill ha sådant som tål torka dåligt.
Men annars är det att försöka öka mullhalten i jorden.
 
Helt apropå nått annat..
Jag är ju mest van att bedriva odlingar på relativt tung lerjord och på gården är det i princip sand med lite jord i O_o :nailbiting: Dvs väldigt torr och finfördelad jordmån och vad tusan gör man med sån? Drygar ut med köpejord? Försöker få tag på tyngre jord? Odlar i den precis som den är?

Hilfe :eek:
Jaa har gjort resan från styv lera till sand. Det gick bra :D

Dock, jag har tillfört rätt stora mängder stallgödsel (täckt påhösten) och dessutom läckt med löv över vintern. Myllat ner på våren.

Samtidigt har sanden stora fördelar. Det blir aldrig sumpigt och man kan odla sånt som svartrötter... Morot trivs också förträffligt. Aldrig fått så fina morötter som här.

Instämmer i @ptr s inlägg om mylla. :)
 
Hmmm, eventuellt hinner de inte bli klara med att tömma huset till nästa helg :nailbiting: Hur kan 6 personer inte hinna tömma 85 kvm litet hus på såpass lång tid :confused:

Men jag håller tummar och tår för att de blir klara på utsatt tid, för på helgen har jag flytthjälp, på veckan not so much..
Ska de tömma diverse andra byggnader och marken också? DET tycker jag tar tid. Min man och jag tog en EVIGHET på oss att tömma ett hus på ca 115 kvm med källare, ett stall/garage, samt en tomt... :o
 
Fattas "bara" en hundkoja, en upphöjd liggplats och lite solskydd i anslutning till den :idea:

Men med så kort om tid mellan köp och flytt så känns det bra nog att ha hunnit rodda ihop singelleverans och hundgårdsmontering mellan packandet och vardagen :up:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 512
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 199
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp