Mitt lilla projekt

Okej, jag har landat hyfsat bra, fruktträden är nedgrävda och jordgubbslandet är på god väg. Idag tänkte jag ge mig på växthuset så mina stackars plantor också får flytta från sina trånga ettor nån gång. Bättre sent än aldrig liksom :idea:

Det är dock DJUNGEL i västhuset :nailbiting: och givetvis kommer det före/efterbild sen :D
 
Hej och hå..

unnamed%203_zpsyywdrynh.jpg


Kom ca 3/4 runt med att riva bort allt det torra och gammalt murket skit

unnamed%202_zps4qwmf6ky.jpg


Sen stötte jag på patrull :eek:

unnamed%201_zpsjlpraoz7.jpg


Ilskna pissmyror ockuperar mitt växthus :cautious: men nu är de "besprutade" med myrovänligt medel, så om nån timme ska jag se om det går att gräva bort stacken så jag kan fortsätta
 
Gurkhörn klart :up:
unnamed%204_zpss30obdbp.jpg

unnamed%205_zpsajbwb7tl.jpg


Nu kanske de blir lite gladare än de var i sin lilla etta som nu mest bestod av en jäkla massa rötter och lite jord :nailbiting: Stackars små gurkor, flytten kom olägligt för dem :laugh:

De ser ju hur fina ut som helst. Jag tycker jättesynd om mina sådder. De kommer tidigast få komma ur barnkammaren i nästa vecka. Dessutom fick de gå från att ha stått inne och på inglasad balkong till att stå ute i rejäl blåst och skyfall från ena dagen till den andra.
 
De ser ju hur fina ut som helst. Jag tycker jättesynd om mina sådder. De kommer tidigast få komma ur barnkammaren i nästa vecka. Dessutom fick de gå från att ha stått inne och på inglasad balkong till att stå ute i rejäl blåst och skyfall från ena dagen till den andra.

Tack :) men de har sett lite ledsna ut senaste veckan, tappat en del blommor och så så det var verkligen på tiden att de fick flytta från sina små ettor och få space för rötterna och mer näring, så jag hoppas att de piggar på sig. Tomaterna och paprikorna är inte fullt lika ledsna så de får stå inne nån dag till medan jag gör klart växthuset så att det funkar för den här säsongen och sen i höst river jag ur det helt inför nästa säsong :up:
 
Bastuvärme i växthuset är bara förnamnet, men nu är det så klart som jag tänker göra i växthuset för i år och alla plantor är utplanterade och näring tillfört :bump:
unnamed%209_zpsicsrfqgt.jpg


Har en del pyttingtomater på gång också konstigt nog, för alla plantor har nog lidit svår näringsbrist de senaste veckorna, men bättre sent än aldrig så kom de äntligen ner i backen, så jag hoppas de frodas resten av sommaren :)

Fann dessutom åt ett helt gäng med trallplattor i skogen O_o så några såna fick bli golv i gången

vaumlxt3_zpsqquxabgy.jpg
 
Dagens lilla projekt so far blev att släpa upp en del av trallplattorna och provlägga ut lite, men det ska ju dit markduk och täcklager under dem så att det blir snyggt, plant och gräsfritt när det är klart, vilket torde fixas hem till veckan och sen har jag en liten uteplats för trädgårdsmöblerna.

unnamed_zpsgnbzkd5q.jpg
 
Idag har jag inte gjort så vansinnigt mycket faktiskt, bara burit upp resten av trallplattorna, skurat av dem med såpa, lagt in några i hundgården som små "uteplatser" för tanten att ligga på om hon så vill och sen har jag gjort ett litet pynt :D

unnamed%201_zpshchjcwjy.jpg


Står bredvid bron, men den är så sjukt ful (bebisblå sträckmetall :wtf:) att den får inte vara med på bild :cautious:
 
Idag har jag inte gjort så vansinnigt mycket faktiskt, bara burit upp resten av trallplattorna, skurat av dem med såpa, lagt in några i hundgården som små "uteplatser" för tanten att ligga på om hon så vill och sen har jag gjort ett litet pynt :D

unnamed%201_zpshchjcwjy.jpg


Står bredvid bron, men den är så sjukt ful (bebisblå sträckmetall :wtf:) att den får inte vara med på bild :cautious:
Nä. jag tänker absolut inte ligga på nån hård uteplats.:rage:
För jag är sur och förbannad just nu.

Återkom när jag är vänligare sinnad.
 
Dotterns lilla walk in closet var av nån konstig anledning med sina 5 olika tapeter på väggarna + tapet i taket och en matta anno 1800 inte så attraktiv för henne att hänga in sina kläder i :angel:

lillawi-closet_zpsilmnhubw.jpg


Så idag tog jag tag i den :sneaky:

Överbliven tapet från när jag tapetserade i sovrummet i lägenheten, matta som är likadan som den i hennes rum och en ljus, gråblå färg på listerna gjorde viss skillnad och fick :up: av dottern trots att jag inte kunde vara petig med mönsterpassningen, men det tänker man inte ens på om man inte vet om det. Så i morgon när både tapetlim och färg har torkat ska där in en liten vit byrå, nån spegel och sen är den redo att användas :)
 
Dotterns lilla walk in closet var av nån konstig anledning med sina 5 olika tapeter på väggarna + tapet i taket och en matta anno 1800 inte så attraktiv för henne att hänga in sina kläder i :angel:

lillawi-closet_zpsilmnhubw.jpg


Så idag tog jag tag i den :sneaky:

Överbliven tapet från när jag tapetserade i sovrummet i lägenheten, matta som är likadan som den i hennes rum och en ljus, gråblå färg på listerna gjorde viss skillnad och fick :up: av dottern trots att jag inte kunde vara petig med mönsterpassningen, men det tänker man inte ens på om man inte vet om det. Så i morgon när både tapetlim och färg har torkat ska där in en liten vit byrå, nån spegel och sen är den redo att användas :)
När jag så bilden trodde jag det var parkettgolv hon fått. :D

Men måste protestera mot att du kallar det "walk in closet"!
I gamla fina hus som ditt heter det skrubb, klädskrubb etc. eller garderob.
 
I gamla fina hus som ditt heter det skrubb, klädskrubb etc. eller garderob.

Att huset är uråldrigt innebär ju inte att jag är det, och en garderob i storlek som ett mindre rum är ingen skrubb och ingen alkov heller så det blir då en walk in closet.

Jag har en alkov däremot, i anslutning till mitt sovrum och den ska bli en stooooor walk in closet, för jag har många kläder :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 514
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 201
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp