Moccamaster?

Vi har också moccamaster och är jättenöjda! Gott kaffe, enkel maskin och stort plus att det går fort :)
 
Igår blev det äntligen en Moccamaster när det fanns med lite rabatt :)
Jag bestämde färgen och det blev en antracit :p
Inte testat den än.

38932_aa378f540cbda74958d8e6154a6d1e8f.jpg



Funderar på att köpa en med termos till en släkting som enbart använder det. Visst hade du en sån @Lovisaleonora ? Hur bra och hur länge håller det sig varmt? :)
 
Igår blev det äntligen en Moccamaster när det fanns med lite rabatt :)
Jag bestämde färgen och det blev en antracit :p
Inte testat den än.

38932_aa378f540cbda74958d8e6154a6d1e8f.jpg



Funderar på att köpa en med termos till en släkting som enbart använder det. Visst hade du en sån @Lovisaleonora ? Hur bra och hur länge håller det sig varmt? :)

Sambon köpte en likadan Moccamaster i november förra året och är löjligt nöjd! Hoppas att du också blir det. :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Igår blev det äntligen en Moccamaster när det fanns med lite rabatt :)
Jag bestämde färgen och det blev en antracit :p
Inte testat den än.
Funderar på att köpa en med termos till en släkting som enbart använder det. Visst hade du en sån @Lovisaleonora ? Hur bra och hur länge håller det sig varmt? :)
Grattis!
Har haft termosbryggaren i snart 20 år inser jag nu. :O Jösses, bryggaren är ju snart äldre än mig! ;)
Har bytt filterhållaren en gång och är inne på min andra kanna. Tappade den första på en utflykt, rätt i asfalten, upp och ned, så locket blev lite skadat.
Men inte värre än att den fortfarande används på utflykter m.m.
Brygger man vid 7-tiden på morgonen och stänger ordentligt, är kaffet fortfarande jättegott vid lunch. Dessutom rymmer de ju mer än en "vanlig" termos.

När vi dricker hemma så är största problemet att vi inte stänger locket ordentligt. Man stänger men drar inte åt som man ska. Så det är ju ett handhavandefel om man inte har hett kaffe efter ett par timmar. :angel:

Klart bästa termosarna vi har i alla fall.
I skåpet står Eva Solo och Stelton-termosar, och de funkar fint men håller inte värmen lika länge.
På utflykter blir det alltid Mocca-termosen. Och så brygger den ju snabbt och bra med.
En jättefin present att få tycker jag!
 
Sambon köpte en likadan Moccamaster i november förra året och är löjligt nöjd! Hoppas att du också blir det. :)

Roligt att sambon är nöjd :)
Hoppas vi ska bli det med. Får testa det imorgon först. Maken är på jobbresa och jag tänkte vara så snäll att han får vara med och inviga den :p
 
Grattis!
Har haft termosbryggaren i snart 20 år inser jag nu. :O Jösses, bryggaren är ju snart äldre än mig! ;)
Har bytt filterhållaren en gång och är inne på min andra kanna. Tappade den första på en utflykt, rätt i asfalten, upp och ned, så locket blev lite skadat.
Men inte värre än att den fortfarande används på utflykter m.m.
Brygger man vid 7-tiden på morgonen och stänger ordentligt, är kaffet fortfarande jättegott vid lunch. Dessutom rymmer de ju mer än en "vanlig" termos.

När vi dricker hemma så är största problemet att vi inte stänger locket ordentligt. Man stänger men drar inte åt som man ska. Så det är ju ett handhavandefel om man inte har hett kaffe efter ett par timmar. :angel:

Klart bästa termosarna vi har i alla fall.
I skåpet står Eva Solo och Stelton-termosar, och de funkar fint men håller inte värmen lika länge.
På utflykter blir det alltid Mocca-termosen. Och så brygger den ju snabbt och bra med.
En jättefin present att få tycker jag!

Låter som det skulle bli en bra present då. Det blir en inflyttningspresent till mamma som precis har köpt hus. Tänkte det kunde vara kul att få något mer användbart än en blomma :D
Hon skulle aldrig lägga så mycket pengar på en bryggare men var väldigt generös mot oss med presenter förra året så tycker gott hon kan få en lyxbryggare, som ändå dricker typ 3 liter kaffe om dagen. Hur man nu får i sig det O_o :p
 
Låter som det skulle bli en bra present då. Det blir en inflyttningspresent till mamma som precis har köpt hus. Tänkte det kunde vara kul att få något mer användbart än en blomma :D
Hon skulle aldrig lägga så mycket pengar på en bryggare men var väldigt generös mot oss med presenter förra året så tycker gott hon kan få en lyxbryggare, som ändå dricker typ 3 liter kaffe om dagen. Hur man nu får i sig det O_o :p
Jag tror att hon kommer att bli jätteglad! Ja mammorna är allt värda något extra ibland. :heart
Och då tänker hon på dig varje gång hon brygger, bara en sådan sak! ;)
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 742
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp