Bukefalos 28 år!

Moms på resersättning?

Sv: Moms på resersättning?

Det är krångligt med de där olika momssatserna, jag är glad för att jag bara har verksamhet som hör till 25%- momsen ;).

Är du säker på det? Jag blev förvånad när vi bytte bransch, det kan vara väldigt olika och den enda som kan förlora på det är du.
 
Sv: Moms på resersättning?

Ge mig inte fler funderingar nu ;). Jo, jag tror faktiskt det. Just nu är det enda jag gör att sälja nån häst då och då + lite uppdrag (inga ridlektioner eller så..).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
616
Senast: MiaMia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Bee
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 714
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp