monstermetod för att få lockarna att hålla?

nyponros

Trådstartare
Hej bukefalosar!
God jul på er en dag försent!

Jag ska ut oca svira ikväll och har tänkt köra på beachlockar med plattången, en favorit. Tyvärr är mitt hår halt som en isbana och lockar sitter sisådär en timme eller två trots att jag preppat med saltvattenspray och hårspray både före och efter och jag kan tala om att det snålas inte direkt. För att göra det ännu lite svårare för mig har jag tvättat håret idag, jag var tvungen. Vad ska jag göra? Lim? Bärande balkar? Vad gör ni för att få era lockar att hålla iaf en 5-6h?
 
Nu lade jag tråden fel, tänkte lagt den på u :p. Mod får gärna flytta den om henne inte har annat för sig såhär i juletid ;) . Tack för tipset, har ju inte sånt hemma tyvärr. Men kan ta med mig för framtiden! Fungerar det även om man har noll och inget eget självfall?
 
Jag har rakt hår som knappt håller permanentade lockar... Men med det så höll sig mina lockar från 13 till midnatt iaf (sen gick jag och la mig och tvättade håret dagen efter igen, äckligt ha massa grejs i håret).
 
Jag tycker det gör skillnad om man efter att ha lockat en slinga håller kvar den i handen i några sekunder och sedan sprejar den direkt. Istället för att spreja hela håret efter att man lockat allt.
 
@nyponros

Jag tänker lite torrschampo eller typ Dust it för att få lite struktur i nytvättade håret? Sen tror jag för mycket hårspray kan ha lite motsatt effekt, att det liksom tynger ner håret. Ha nåt värmeskydd med lite lockeffekt innan och spraya efteråt och lite underifrån. :)
Lyckas aldrig få lockar med plattången att hålla förresten, helt omöjligt. Det enda som håller i mitt hår är lockar gjorda med "lockpinne". Då gör jag som ovan. :)
 
Jag har väldigt mjukt hår och för mig funkar det bäst att ha i ett värmeskydd som ger stadga, locka en slinga och direkt rulla upp den på en såndär plastrulle och fästa. Om locken svalnar i den formen så håller den bättre. Så locka en slinga, rulla genast upp och fäst. Repetera tills allt hår är upprullat. Spraya lite lätt, börja sedan rulla ut håret från den slinga du började med. Dra eller borsta sedan ut lockarna tills de ser ut som du vill och spraya utav bara fan. :p
 
Jag har i såndär spray för lockigt hår. Då håller lockarna hela dagen.
Vad är det för spray? :)

TS, jag har samma problem och tycker att det enda som fungerar för mig är att locka håret med en riktigt smal locktång och sedan borsta ur lockarna när de har svalnat. Men det var ju inte något höjdartips för dig till ikväll :p
 
När jag lockade hos frisör så gjorde hon det med plattång. Hon tog då hela locken i handen och rullade ihop den igen, sprejade hårspray på den och fäste upp med en pin. Sen nästa likadant och tillslut släppte hon alla pins och drog över ett lager sprej till. Mitt hår är vansinnigt ostyrigt, döm om min förvåning när jag dagen efter vaknade upp med fina släta hollywoodlockar :D
 
Nyckeln är att locken hålls uppe till den är helt sval. Lockar man bara och sen släpper ner en varm lock hänger den garanterat ut sig.

Jag fäster upp dem ett tag med såna där pyttesmå plastklämmor, ni vet dem man gjorde snygga uppsättningar med i början av 2000-talet. ;)

Sen sprayar man både innan och efter man tagit bort klämmorna.
 
jag har gått in för en nymodighet.
Puder. Vete f-n vad det heter egentligen. Det som används istället för vax, gele eller mousse. Jag har en sort som heter Got2Be. Blev tvungen att köpa nån när flyget snodde min gele.

Håret blir strävt och ramlar inte ihop alls.
 
När du släpper ut locken efter du lockat den, håll kvar den i ihoprullad position ;) tills den svalnat, sen sprayar du den med hårspray innan du släpper ner den. sen fortsätter du med hela håret, efter 20 minuter eller så, kan du borsta ut lockarna, inte tidigare.
 
Mitt bidrag lyder:

Ha i mousse i håret och låt det självtorka (alltså någon timme innan lockandet börjar), gärna i en knut mitt på huvudets ovansida för gratis volym. Precis innan du greppar tången, spraya håret med lite vaxspray och skrid till verket. Låt lockarna vara så hoprullade som möjligt medan du håller på och red sedan ut dem med fingrarna. Spraya frisyren med spray av hård, hållbar variant och voila, du är lockig hela natten.

/rtf, som har bebistunt, flygit och frizzigt hår men numera kan ha snygga lockar hela natten med denna metod...
 
Värmespolar är det enda som funkat på mitt hår (tungt glatt och allmänt av egen vilja). Har inget att tillföra men tack för tipsen så jag också kan få fina lockar förhoppningsvis :D
 

Liknande trådar

Tjatter Med mitt silkiga skandinaviska platta hår så håller mina lockar hela vägen från hemmet till busstationen, om jag har tur. Det enda som...
2
Svar
27
· Visningar
2 478
Senast: Singoalla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 853
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 049
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Kanske lite knasig rubrik men mitt problem är att mitt hår är väldigt fint (jag säger tunt och frisören säger fint) alltså det är inte...
Svar
7
· Visningar
2 112
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp